sâmbătă, 30 noiembrie 2013

FELICITARE ,,95 de ani de la Marea Unire”


Dragi camarazi, membri ai A.N.C.M.R.R. ,,Alexandru Ioan Cuza”, dragi rezerviști și pensionari militari vă felicităm cu dragoste și recunoștintă de Ziua Natională a ROMÂNIEI.
 Sărbătorind la 1 Decembrie Ziua Națională a ROMÂNIEI,putem afirma, cu motive temeinic argumentate, că anul 1918 reprezintă, în istoria poporului român, anul încununării victorioase a lungului șir de lupte și sacrificii umane și materiale pentru făurirea Statului National Unitar.
 Sacrificiile armatei în campania anilor 1916 – 1917 au fost răsplătite de izbânda idealului national. La 1 Decembrie nu sărbătorim doar Unirea Transilvaniei cu România, această memorabilă zi reprezintă clipa finală a înfăptuirii marelui ideal national, se aniversează deopotrivă revenirea în granitele istorice a românilor din Basarabia și Bucovina. Este ziua când fiecare suflare românească nealterată trebuie să-și manifeste recunoștinta fată de toti eroii cunoscuti și necunoscuti, care au contribuit pas cu pas la nașterea României întregite.
 Cunoscând urmările tragicului an 1940 pentru români, apreciem că sărbătoarea Unirii trebuie să reprezinte o vie sperantă de viitor, iar acest sfânt deziderat nu ne-a rămas în grijă doar pentru a-l perpetua și transmite altor generatii, ci să depunem eforturi pe măsura fiecăruia, astfel încât bucuria și spiritul României Întregite să reînvie odată și pentru totdeauna.
LA MULTI ANI ROMÂNIA !
 LA MULTI ANI TUTUROR ROMÂNILOR !

PREȘEDINTELE A.N.C.M.R.R..,,Alexandru Ioan Cuza”
General (r) prof.univ.dr.//Mihai ILIESCU//

joi, 28 noiembrie 2013

ADMINISTRATIA PREZIDENTIALA ESTE MARINIMOAşA !

Președintele Traian Băsescu a semnat, joi, decretele pentru trecerea în rezervă a 12 generali, potrivit unui comunicat al Administrației Prezidențiale.
Conform comunicatului, zeci de generali ai Ministerului Apărării Naționale au fost pensionați:
• Decret privind acordarea gradului profesional de chestor de poliţie domnului comisar-șef de poliţie Marius Linul din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind acordarea gradului profesional de chestor de poliţie domnului comisar-șef de poliţie Ion Burciu din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind acordarea gradului profesional de chestor de poliţie domnului comisar-șef de poliţie Ștefan Năstasie din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind acordarea gradului profesional de chestor de poliţie domnului comisar-șef de poliţie Nelu Zărnică din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind acordarea gradului profesional de chestor de poliţie domnului comisar-șef de poliţie Viorel Andronie-Rădulescu din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind acordarea gradului profesional de chestor de poliţie domnului comisar-șef de poliţie Adrian-Augustin Bărăscu din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind acordarea gradului profesional de chestor de poliţie domnului comisar-șef de poliţie Gelaledin Nezir din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind acordarea gradului profesional de chestor de poliţie domnului comisar-șef de poliţie Stelică Drăgulin din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind acordarea gradului profesional de chestor de poliţie domnului comisar-șef de poliţie Liviu-Marius Galoş din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind acordarea gradului profesional de chestor de poliţie domnului comisar-șef de poliţie George Păltineanu din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind acordarea gradului profesional de chestor de poliţie domnului comisar-șef de poliţie Dumitru Haralambie din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind înaintarea în gradul profesional de chestor principal de poliţie a domnului chestor de poliţie Ion Cuhutencu din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind înaintarea în gradul profesional de chestor principal de poliţie a domnului chestor de poliţie Gelu-Marin Oltean din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind înaintarea în gradul profesional de chestor general de poliţie a domnului chestor-șef de poliţie Terente Merce din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind înaintarea în gradul profesional de chestor general de poliţie a domnului chestor-șef de poliţie Ioan Buda din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind înaintarea în gradul profesional de chestor general de poliţie a domnului chestor-șef de poliţie Dănuț Tudor din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind înaintarea domnului general-locotenent - cu trei stele, în retragere, Aurel Niculescu în gradul de general - cu patru stele, în retragere, din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea domnului general-locotenent - cu trei stele, în retragere, Ion Săndulescu în gradul de general - cu patru stele, în retragere, din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea domnuui general de brigadă - cu o stea, în retragere, Constantin Cojocaru în gradul de general-maior - cu două stele, în retragere, din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea domnului general de brigadă - cu o stea, în retragere, Victor Constanda în gradul de general-maior - cu două stele, în retragere, din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea domnului contraamiral de flotilă - cu o stea, în retragere, Aurel-Victor Blidea în gradul de contraamiral - cu două stele, în retragere, din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea domnului contraamiral de flotilă - cu o stea, în retragere, Dumitru Nanu în gradul de contraamiral - cu două stele, în retragere, din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în retragere, domnului colonel, în retragere, Marius Balaban din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în retragere, domnului colonel, în retragere, Ioan Belci din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în retragere, domnului colonel, în retragere, Marcel Chiriacescu din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în retragere, domnului colonel, în retragere, Lică Constantinescu din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în retragere, domnului colonel, în retragere, Vasile Ilieş din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în retragere, domnului colonel, în retragere, Ionel Nemţ din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în retragere, domnului colonel în retragere Valentin Silvestru din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în retragere, domnului colonel în retragere Alexandru Soare din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în retragere, domnului colonel în retragere Dezideriu Zastulka din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind acordarea gradului de general de flotilă aeriană - cu o stea, în retragere, domnului comandor, în retragere, Marin Roşu din Ministerul Apărării Naționale,;
• Decret privind acordarea gradului de general de flotilă aeriană - cu o stea, în retragere, domnului comandor, în retragere, Vladimir Buzdugan din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind acordarea gradului de general de flotilă aeriană - cu o stea, în retragere, domnului comandor, în retragere, Aurel Stan din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind acordarea gradului de general de flotilă aeriană - cu o stea, în retragere, domnului comandor în retragere Gheorghe Zarioiu din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea domnului general-maior - cu două stele, în retragere, Ioan Hurdubaie, în gradul de general-locotenent - cu trei stele, în retragere, din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind înaintarea domnului general de brigadă - cu o stea, în retragere, Vasile Vasilescu, în gradul de general-maior - cu două stele, în retragere, din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în rezervă, domnului colonel în rezervă Dumitru Catană din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în rezervă, domnului colonel în rezervă Tudorel Ene din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în rezervă, domnului colonel în rezervă Marin Armăşelu din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în retragere, domnului colonel, în retragere, Ion Ionică din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind înaintarea domnului general-maior - cu două stele, în retragere, veteran de război, Aristide Cehan, în gradul de general-locotenent - cu trei stele, în retragere, din Ministerul Apărării Naţionale;
• Decret privind înaintarea domnului general-maior - cu două stele, în retragere, veteran de război, Gheorghe Constantin în gradul de general-locotenent - cu trei stele, în retragere, din Ministerul Apărării Naţionale;
• Decret privind înaintarea domnului general de brigadă - cu o stea, în retragere, veteran de război, Constantin Pruteanu în gradul de general-maior - cu două stele, în retragere, din Ministerul Apărării Naţionale;
• Decret privind înaintarea domnului general de brigadă - cu o stea, în retragere, veteran de război, Alexandru Tudora în gradul de general-maior - cu două stele, în retragere, din Ministerul Apărării Naţionale;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în retragere, domnului colonel, în retragere, veteran de război, Vasile Cîmpeanu din Ministerul Apărării Naţionale;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în retragere, domnului colonel, în retragere, veteran de război, Petre Conţeanu din Ministerul Apărării Naţionale;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în retragere, domnului colonel, în retragere, veteran de război, Teofil Dreptate din Ministerul Apărării Naţionale;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în retragere, domnului colonel, în retragere, veteran de război, Iustin Grecu din Ministerul Apărării Naţionale;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în retragere, domnului colonel, în retragere, veteran de război, Gheorghe Puţinelu din Ministerul Apărării Naţionale;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în retragere, domnului colonel, în retragere, veteran de război, Teodor Rădulescu din Ministerul Apărării Naţionale;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în retragere, domnului colonel, în retragere, veteran de război, Vasile Tuhar din Ministerul Apărării Naţionale;
• Decret privind înaintarea domnului general-maior - cu două stele, în retragere, veteran de război, Horațius Vartolomeu în gradul de general-locotenent - cu trei stele, în retragere, din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în retragere, domnului colonel, în retragere, veteran de război, Titu Stoicheci din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în retragere, domnului colonel, în retragere, veteran de război, Neculai Enache din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în retragere domnului colonel, în retragere, veteran de război, Ilie Ionescu, din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în retragere, domnului colonel, în retragere, veteran de război, Augustin Penţa din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în retragere, domnului colonel, în retragere, veteran de război, Gheorghe Pitica din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind înaintarea în gradul de contraamiral - cu două stele a domnului contraamiral de flotilă - cu o stea, Alexandru Mîrşu din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, domnului colonel Mircea Mîndrescu din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, domnului colonel Marian Tase din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, domnului colonel Gheorghe Nistor din Ministerul Apărării Naționale,,
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, domnului colonel Laurențiu Drăguşin din Ministerul Apărării Naționale,
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, domnului colonel Nelu Ciobanu din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, domnului colonel Paul Hurmuz din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de general-maior - cu două stele a domnului general de brigadă - cu o stea, Dorel Grădinaru din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, domnului colonel Mircea Olaru din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, domnului colonel Ion Burlui din Ministerul Afacerilor Interne;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, domnului colonel Daniel-Ion Bălaşa din Serviciul de Protecție și Pază;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, domnului colonel Marius Grecu din Serviciul de Protecție și Pază;
• Decret privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, domnului colonel Cristian Popescu din Serviciul de Protecție și Pază;
• Decret privind înaintarea în gradul de general - cu patru stele, la trecerea în rezervă, a domnului general-locotenent - cu trei stele, Fănică Cârnu din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de general - cu patru stele, la trecerea în rezervă, a domnului general-locotenent - cu trei stele, Teodor Frunzeti din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de general - cu patru stele, la trecerea în rezervă, a domnului general-locotenent - cu trei stele, Dan Ghica-Radu din Ministerul Apărării Naționale,;
• Decret privind înaintarea în gradul de general - cu patru stele, la trecerea în rezervă, a domnului general-locotenent - cu trei stele, Valeriu Nicuţ din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de amiral - cu patru stele, la trecerea în rezervă, a domnului viceamiral - cu trei stele, Aurel Popa din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de general-locotenent - cu trei stele, la trecerea în rezervă, a domnului general-maior - cu două stele, Viorel Angelescu din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de general-locotenent - cu trei stele, la trecerea în rezervă, a domnului general-maior - cu două stele, Virgil Bălăceanu din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de general-locotenent - cu trei stele, la trecerea în rezervă, a domnului general-maior - cu două stele, Avram Cătănici din Ministerul Apărării Naționale;
Decret privind înaintarea în gradul de general-locotenent - cu trei stele, la trecerea în rezervă, a doamnei general-maior - cu două stele, Maria Lupu din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de general-locotenent - cu trei stele, la trecerea în rezervă, a domnului general-maior - cu două stele, Valentin Petre din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de general-locotenent - cu trei stele, la trecerea în rezervă, a domnului general-maior - cu două stele, Dan Plăviţu din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de general-locotenent - cu trei stele, la trecerea în rezervă, a domnul general-maior - cu două stele, Dumitru Seserman din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de viceamiral - cu trei stele, la trecerea în rezervă, a domnului contraamiral - cu două stele, Niculae Vâlsan din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de general-maior - cu două stele, la trecerea în rezervă, a domnului general de brigadă - cu o stea Liviu Scrieciu din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de general-maior - cu două stele, la trecerea în rezervă, a domnului general de brigadă - cu o stea, Ion Cerăceanu din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de general-maior - cu două stele, la trecerea în rezervă, a domnului general de brigadă - cu o stea, Ion Coşcodaru din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de general-maior - cu două stele, la trecerea în rezervă, a domnului general de brigadă - cu o stea, Mihai Ciungu din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de general-maior - cu două stele, la trecerea în rezervă, a domnului general de brigadă - cu o stea, Marian Macri din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de general-maior - cu două stele, la trecerea în rezervă, a domnului general de brigadă - cu o stea, Gheorghe Motoc din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de general-maior - cu două stele, la trecerea în rezervă, a domnului general de brigadă - cu o stea, Mihai-Marius Mureşan din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de general-maior - cu două stele, la trecerea în rezervă, a domnului general de brigadă - cu o stea, Maricel Popa din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de general-maior - cu două stele, la trecerea în rezervă, a domnului general de brigadă - cu o stea, Mihai-Silviu Popescu din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de general-maior - cu două stele, la trecerea în rezervă, a domnului general de brigadă - cu o stea, Costel Tătaru din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de general-maior - cu două stele, la trecerea în rezervă, a domnului general de brigadă - cu o stea, Haralambie Oprea din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de general-maior - cu două stele, la trecerea în rezervă, a domnului general de flotilă aeriană - cu o stea, Florian Răpan din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de general-maior - cu două stele, la trecerea în rezervă, a domnul general de flotilă aeriană - cu o stea, Liviu Burhală din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de contraamiral - cu două stele, la trecerea în rezervă, a domnului contraamiral de flotilă - cu o stea, Corneliu Bocai din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind înaintarea în gradul de contraamiral - cu două stele, la trecerea în rezervă, a domnului contraamiral de flotilă - cu o stea, Petruș-Dan Popescu din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind trecerea în rezervă a domnului general-maior - cu două stele, Nicolaie-Vladimir Dohotariu din Ministerul Apărării Naționale,;
• Decret privind trecerea în rezervă a domnului general-maior - cu două stele, Tudor Munteanu din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind trecerea în rezervă a domnului general-maior - cu două stele, Stănuț-Constantin Tucan din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind trecerea în rezervă a domnului general-maior - cu două stele, Virgil Ristea din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind trecerea în rezervă a domnului contraamiral de flotilă - cu o stea, Ion Dumitraşcu din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind trecerea în rezervă a domnului general de brigadă - cu o stea, Vasile Hermeneanu din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind trecerea în rezervă a domnului general de brigadă - cu o stea, Ioan Mureşan din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind trecerea în rezervă a domnului general de brigadă - cu o stea, Gheorghe Simina din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind trecerea în rezervă a domnului general de brigadă - cu o stea, Mihai Tofan din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind trecerea în rezervă a domnului general de brigadă - cu o stea, Emil Tudosie din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind trecerea în rezervă a domnului general de brigadă - cu o stea, Gheorghe-Ion Vătămanu-Coanta din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind trecerea în rezervă a domnului general de brigadă - cu o stea, Mircea Vladu din Ministerul Apărării Naționale;
• Decret privind trecerea în rezervă a domnului contraamiral de flotilă - cu o stea, Sorin Learschi din Ministerul Apărării Naționale.

luni, 25 noiembrie 2013

In atentia colegilor din grupa extrema ALTE CONDITII !





Preiau in integralitatea sa opinia unor camarazi ce si-au derulat contractul cu  MApN in ,,alte conditii,, si vi-l ofer spre informare-dezbatere, acum cand suntem in ceasul al 24-lea in ceea ce priveste recunoasterea si in plan financiar a acestor conditii de munca, extrem de dificile.

,,
Varianta de proiect de lege a pensiilor militare initiata de M.Ap.N. se afla in analiza la diverse ministere. De la fiecare minister, proiectul iese "amendat" cu cate ceva. In urma amendamentelor diverse, au aparut in realitate, 2 variante ale aceluiasi proiect de lege. 

Prima varianta - este amendata de M.Ap.N. si este aceasta (n.m.https://docs.google.com/file/d/0B2E13ZuH4RTceWFJMDhRbHJiakE/edit). A 2-a varianta este amendata de M.A.I. si este aceasta(https://docs.google.com/file/d/0B2E13ZuH4RTcRDF6bVhXOW14Zkk/edit). Este clar ca proiectul initial va fi amendat in continuare si la alte ministere, astfel incat este prematur sa tragem concluzii asupra variantei finale. Asa ca pana la dezbaterea publica (vreodata, candva - politicieni precum M. Campeanu afirma ca o astfel de lege nu e o prioritate) nu ne propunem sa analizam decat un aspect din cele 2 variante de proiect si care vizeaza grupa de munca ALTE CONDITII! Desi este grupa de munca cu cel mai inalt risc din armata, noi - cei din AC suntem de fapt cei de care si-a batut joc statul cel mai mult la desfiintarea pensiilor militare!

Cunoastem prea bine ca cei care am lucrat in grupa ALTE CONDITII, am fost net defavorizati prin Legea nr. 119/2010 (pentru cei pensionati incepand cu anul 2011 exista aceeasi defavorizare prin Legea nr. 263/2010), in sensul ca in lege nu exista nicio diferenta la calculul pensiei intre grupa ALTE CONDITII si grupa CONDITII SPECIALE (majorarea de punctaj este de 50% pentru ambele grupe, desi sunt grupe cu risc profesional diferit). Cauza este stupida si se rezuma la eterna superficialitate romaneasca. Cu toate ca atat Legea nr. 119/2010, cat si Legea  Legea nr. 263/2010 recunosc grupa de munca ALTE CONDITII ca grupa distincta de munca fata de grupaCONDITII SPECIALE (12 luni la an grupa AC si 6 luni la an grupa CS), cele 2 legi acorda aceeasi majorare de punctaj de 50% indiferent in care din cele 2 grupe am lucra. La sesizarile noastre, M.M.P.S. a precizat care este cauza imposibilitatii de departajare financiara: Codul Fiscal care prevede aceeasi contributie datorata de angajator, atat pentru grupa AC, cat si pentru grupa CS. Cum s-a ajuns la aceasta situatie? In legislatie de pensionare pentru persoanele civile, nu a existat si nu exista diferente de majorare punctaj intre conditii speciale si alte conditii, ambele categorii de personal intrand in aceeasi grupa de munca - denumita grupa I de munca. Grupele de munca in cazul militarilor sunt cele stabilite de HG nr. 1294/2001, mai exact: 

- conditii normale;

- condiii deosebite;
- conditii speciale;
- alte conditii; 

Insa in anul 2011, fostele pensii militare au fost desfiintate si transformate in pensii contributive. Problema este ca atat in Legea nr. 119/2010, cat si in Legea nr. 263/2010 recunosc si integreaza HG nr. 1294/2001, unde grupa AC este diferita fata de grupa CS. Inutil, intrucat nimeni nu s-a gandit sa modifice si contributia datorata de angajator prevazuta de Codul Fiscal pentru grupa AC, incat in practica Legea nr. 119/2010 si Legea nr. 263/2010 ii trateaza pe militari la fel ca pe cei din grupa CS. Astfel, in cazul celor din AC, cele 12 luni la an sunt in realitate tot 6 luni. Mai exact, intre un parasutist/pilot/alpinist/scafandru/cercetas prin parasutare din grupa AC si un popotar-sef din grupa CS, nu exista nici o diferenta la calculul pensiei: ambii beneficiaza de 50% majorare de punctaj pentru fiecare an lucrat efectiv, fiecare in grupa lui ca si cum ar fi in aceeasi grupa de risc profesional. 

Si in cele 2 variante de proiecte mentionate privind pensiile militare, desi ambele repara in mare masura nedreptatea creata celor din grupa ALTE CONDITII (cele 12 luni chiar se regasesc la vechime, la fel cum era in Legea nr. 164/2001), tot ni se realizeaza o defavoare. Exemplu:   

"Alt. 29. - Pensia de serviciu se determina în procente din baza de calcul, astfel:


a) pentru activitatea desfasurata în conditii normale, 70%;

b) pentru activitatea desfasurata în conditii deosebite, respectiv grupa II de munca, 72%;
c) pentru activitatea desfasurata în conditii speciale si alte conditiirespectiv grupa 1 de munca, 74%";

Am stabilit insa ca  pentru militari nu mai exista din 2001, grupa I si grupa a II-a de munca. Am stabilit de asemenea ca aceste grupe de munca exista doar pentru populatia civila si faptul ca grupele de munca pentru personalul militar sunt stabilite in HG nr. 1294/2001 si sunt 4:

- conditii normale;

- conditii deosebite;
- conditii speciale;
- alte conditii; 

Cu toate acestea, se observa foarte clar ca atat in M.Ap.N., cat si in M.A.I., proiectul de lege a trecut de analiza unora care inca nu cunosc ca in baza H.G. nr. 1294/2001, grupa de munca ALTE CONDITII pentru militari este grupa de munca separata fata de grupa CONDITII SPECIALE. Daca baza de calcul porneste de la 74% pentru cele 2 grupe, cum mai este grupa ALTE CONDITII grupa distincta? Este evident ca analistii din cele 2 ministere sunt comunisti de scoala veche care nu cunosc legislatia privind grupele de munca pentru militari, altfel nu ar mai folosi la gramadanotiunea "în conditii speciale si alte conditiirespectiv grupa 1 de munca", in conditiile in care cele 2 grupe sunt incadrate oficial ca grupe cu risc profesional diferit. 


In acest sens, rugam pe toti colegii din grupa ALTE CONDITII sa actioneze fiecare cum crede de cuviinta, astfel incat poate reusim sa ii constientizam pe decidenti sa modifice baza de pornire pentru grupa AC la 76% cum ar fi normal!,,




sursa :.rohttp://r-26500.blogspot.ro

joi, 21 noiembrie 2013

BPC catre PRESEDINTELE ANCMRR

Stimate Domnule General (r) prof.univ.dr.Mihai ILIESCU

                     Aniversarea zilei Dumneavoastră de naştere, a 71-a de primăveri, oferă camarazilor cu care timp de peste o jumătate de deceniu vă aflaţi şi lucraţi în conducerea centrală a Asociaţiei Naţionale a Cadrelor Militare în Rezervă şi în Retragere „Alexandru Ioan Cuza", prilejul deosebit de plăcut de a vă transmite şi pe această cale, înalte sentimente de consideraţie şi respect camaraderesc, sincere felicitări, odată cu urarea de mulţi ani de acum înainte, în deplină sănătate şi putere de muncă, fericire personală şi familială.
                      Noi camarazii Dumneavoastră, nu putem uita că în aceşti şase ani în care ne-am aflat alături, la bine şi la rău, în vâltoarea a numeroase provocări, a-ţi muncit cu însufleţire neostoită pentru ca structura asociativă a cadrelor militare în rezervă/ retragere provenite din activitate în Armata României să-şi afirme, în activitatea de zi cu zi, îndelungata sa legitimitate istorică şi juridică, reprezentativitatea, utilitatea şi notorietatea publică, caracterul său de organizaţie nonguvernamentală cu acţiune în domeniul securităţii şi apărării naţionale, aflându-vă la originea şi în miezul tuturor iniţiativelor şi acţiunilor A.N.C.M.R.R. din aceşti ani.
                      În „bătălia” pentru drepturile de pensie cuvenite legal fostelor cadre militare active, dusă de A.N.C.M.R.R. în anii 2009-2013, a-ţi fost permanent în fruntea celor care „bătându-se” pentru recunoaşterea acestor drepturi, au invocat şi susţinut recunoaşterea specificităţii serviciului militar ca profesie, rigorile şi condiţiile speciale în care au fost obligate să-şi desfăşoare activitatea şi viaţa cadrele militare în rezervă/ retragere şi familiile acestora.
                     Vă asigurăm Domnule general că suntem pe deplin solidari cu Dumneavoastră.
Clevetirile au fost, sunt şi vor fi încă. Dar, vă asigurăm că în tot ceea ce întreprindeţi sau întreprindem împreună, în folosul cadrelor militare în rezervă/ retragere şi familiile acestora, bazându-ne pe realizări, pe fapte indubitabile, nu vom da nicicând înapoi în faţa provocărilor invectivelor şi neadevărurilor. Aşa cum s-a demonstrat la cea de-a VII-a Conferinţă Naţională, invectivele, orgoliile personale fără acopere, nu pot rezista în faţa faptelor celor care, ani de zile, în mod voluntar,
şi-au dedicat priceperea şi energiile activităţii în folosul cadrelor militare în rezervă/ retragere provenite din activitate în Armata României.
                     Aşa că Domnule general, uniţi sub deviza „PATRIE-ONOARE-DEMNITATE”, tot înainte, cât Bunul Dumnezeu ne va mai susţine în putere de muncă.
LA MULŢI ANI !


           BIROUL PERMANENT CENTRAL                                                                                        8 Noiembrie 2013

PS  Desi cam tarzior, ne alaturam si noi celor care-l felicita pe OMul  Mihail Iliescu si-i dorim  sanatate, timp dar  si sa-i  reuseasca sa fie camaradul  tuturor celor pe care-i pastoreste, dincolo de cuvinte ! 
La multi ani !

                                                                                                                                      

luni, 18 noiembrie 2013

-STAAAI ! CINE-I? -UE -INCOTRO ?!


 Regele Olandei:


"Modelul social european postbelic a murit".


"Din cauza evoluțiilor sociale, precum globalizarea și îmbătrânirea populației, piața noastră a muncii și serviciile publice nu mai sunt potrivite pentru  necesitățile timpurilor noastre. Statul clasic al bunăstării din a doua jumătate a secolului XX evoluează încet dar sigur către o societate participativă în care se așteaptă ca cetățenii să aibă grijă de ei înșiși sau sa creeze soluții la nivelul societății civile pentru probleme precum pensiile", a declarat marți regele Willem-Alexander al Olandei, citind în fața Parlamentului de la Haga prezentarea făcută de guvern pentru noul  buget.


 "Reformele necesare iau timp și reclamă perseverență", a spus regele, "dar ele vor fi baza pentru crearea de locuri de muncă și pentru restabilirea încrederii". Regele Olandei a mai spus că în această perioadă oamenii se așteaptă ”și vor să ia propriile lor decizii, să-și organizeze propriile vieți și să aibă grijă unii de ceilalți”.


 ”Tuturor celor care pot li se cere să-și asume responsabilitatea pentru propria viață și pentru cea a persoanelor apropiate”, a anunțat guvernul olandez, prin vocea regelui Willem-Alexander.

 Societatea participativă imaginată de guvernul Olandei a început deja să se creioneze în realitatea de zi cu zi: beneficii sociale precum ajutoarele de șomaj, subsidiile pentru sănătate au fost tot mai mult reduse în ultimii zece ani. Vârsta de pensionare a fost ridicată la 67 de ani și se așteaptă ca pragul sa crească.


Regele a mai declarat că servicii sociale precum îngrijirea bătrânilor, ajutoarele pentru  șomeri și serviciile dedicate tineretului vor fi transferate în sarcina autorităţilor locale, astfel încât costurile să fie stabilite în funcție de realitățile economico-sociale ale fiecărei regiuni.

"Financial Times" caracterizează discursul regelui drept cel mai abrupt anunț făcut până acum în Europa cu privire la încheirea unei epoci. Oricât ar fi pus acest discurs pe seama calculelor politice interne din Olanda,unde coaliția dintre liberali și laburiști aflată la putere încearcă să nu se  discrediteze total și să prezinte austeritatea drept o necesitate istorică, discursul regelui poate marca începutul unui drum pentru întreaga Europa, un drum care nu va mai duce niciodată către prosperitatea pe care statele UE au cunoscut-o înainte de 2008.



 ”Ei vorbesc despre o societate participativă. Aceasta înseamnă, de
 fapt, că fiecare e pe cont propriu”, spune Arnoud Boot, profesor de economie la Universitatea din Amsterdam .

”În întregul discurs nu am auzit macar o dată cuvântul ’vârstnic’. Singura dată când regele l-a pronunţat a fost cu referire la mama sa”, spune liderul partidului pensionarilor din Olanda, 50-Plus.


Ceea ce un cap încoronat a transmis uneia dintre cele mai bogate națiuni din Europa nu este oare valabil și pentru statele mult mai putin dezvoltate ale Uniunii? De altfel, regele Olandei nu este primul care anunță încetarea contractului social dintre stat și cetățeni. A făcut-o în urmă cu doi ani președintele Băncii Centrale Europene, care, într-un interviu pentru "Wall Street Journal", anunța că ”Modelul social european este mort”. Acest model pe care Europa şi-a bazat prosperitatea după Al Doilea Război Mondial a dispărut (“has gone”), considera Mario Draghi, amintind de formula economistului german Rudi Dornbusch: “Europenii sunt atât de bogaţi încât îşi pot permite să plătească oamenii ca să nu  muncească”.



 Politicienii nu îşi permit să piardă electorat făcând asemenea declarații. Sarcina acestor anunțuri dure le revine bancherilor centrali. Este și cazul României, unde guvernatorul Mugur Isărescu anunță, printre rânduri, un viitor similar și pentru țara noastră.

 La fel și al său consilier Adrian Vasilescu, care arată deseori că modul de viață al românilor din urmă cu cinci ani nu va mai reveni pentru actualele generații.


 Ceea ce în urmă cu doar câteva generații reprezenta un imens progres (asigurările de șomaj obligatorii introduse în perioada interbelică, pensiile introduse în aceeași perioadă, alături de alocațiile familiale, accesul gratuit la servicii medicale și chiar de apariția Ministerelor Sănătății, concediile plătite care au dus la nașterea de facto a turismului) nu mai este pus acum sub semnul întrebării, ci de-a dreptul anulat.


 Treptat, liderii naţionali şi cei de la Bruxelles încearcă să pregătească cetățenii pentru o reîntoarcere la ”normalitatea secolului XIX”, cea în care o gospodărie din înaintatele țări occidentale cheltuiau mare parte din venit pe hrană, băutură și tutun, cu o proporție şi mai mare în  țările mediteraneene.


 "După 1945, elementul definitoriu al relației a devenit păienjenișul de beneficii sociale și strategii economice prin care statul își servea supușii-nu invers”, scria  istoricul britanic Tony Judt.
"Acum însă suntem pregătiți pentru a ne întoarce către realitatea secolului XIX, când relația dintre cetățean și stat era un compromis variabil între nevoile militare și revendicările politice, iar obligaţia străveche de a-şi apăra glia contrabalansa, pentru  cetățenii deveniți suverani, drepturile moderne.”


 Noile realități sunt mult mai periculoase decât par. Ele implică nu numai securitatea societală, ci și națională. ”Pentru prima dată după Al Doilea Război Mondial, contractul social european este pe cale de a se rupe. Dacă această problemă nu va fi abordată și dacă
,arată o analiză Stratfor dedicată surprinzătorului mesaj regal din Olanda.



 Aceeași analiză arată că este ceasul al 12-lea pentru ca guvernele europene să mai poată decide între deschiderea dezbaterii pentru formarea unei federații europene sau continuarea actualei expectative, în speranța că economia UE își va reveni fără modificari politice majore. La fel, alegătorilor  europeni li se picură în ureche că Europa se va putea întoarce la nivelul ante-criză fără reforme semnificative.


 Olanda, o națiune de negustori și navigatori, legată comercial pe uscat de Germania și pe mare de Marea Britanie și care știe că în situații delicate inacțiunea este cea mai proastă politică, este prima care deschide dezbaterea despre schimbarea radicală a UE, dar și a modului de viață a sute de milioane de oameni. Alegerile europene din 2014 sunt considerate un pas decisiv către o nouă Europă, cu partidele conservatoare asumându-şi rolul de factor al schimbării, dar uitând însă că cei zece ani ai Comisiei Barroso nu au însemnat decât sacrificarea modelului social european și folosirea acestuia din urmă pentru realizarea unei pieței unice incapabile să facă față unei crize.
 elitele nu  reușesc să-și reconcilieze interesele cu cele ale alegătorilor, fundamentele politice ale UE se vor eroda”

 Vârsta de aur a Europei postbelice s-a încheiat, ne transmit liderii europeni.

SURSA:
circula-ndracipenetisimtimnoipepieleanoastra


joi, 14 noiembrie 2013

UN NOU VAL DE RESTRUCTURARI IN ARMATA. DE DATA ACEASTA, VIZATA ESTE CARACATITA DIN MINISTER!

Doi generali şi alte 95 de persoane, condamnaţi pentru fraudarea unor concursuri în unităţi MApN.


Mai pe larg despre cei ce au dus in derizoriu o institutie fanion a statului, cititi aici : http://www.gandul.info/stiri/doi-generali-si-alte-95-de-persoane-condamnati-pentru-fraudarea-unor-concursuri-in-unitati-mapn-11674844 http://www.gandul.info/stiri/doi-generali-si-alte-95-de-persoane-condamnati-pentru-fraudarea-unor-concursuri-in-unitati-mapn-11674844



miercuri, 13 noiembrie 2013

Gandul.info are dreptate :ARMATA SUFERA DE SINDROMUL ,,NU,, !

 După trei zile de tăcere şi numeroase solicitări din partea redacţiei gândul, Ministerul Apărării Naţionale reacţionează la cazul plutonierului în rezervă Florin Jalaboi, făcut public duminică sub titlul „Omul care nu există”, şi susţine şi acum că nu sunt cazuri de militari români diagnosticaţi cu stres posttraumatic. MApN face precizarea că acest NU se referă la evaluarea post-misiune şi la evaluările anuale, dar, din păcate pentru instituţia oamenilor tari, militarii există şi pot avea probleme şi între aceste evaluări. Simptomele de stres posttraumatic apar de multe ori la câteva luni după misiune, aşa cum ne-au explicat tocmai psihologii militari şi aşa cum a fost şi cazul lui Florin Jalaboi.

Într-un răspuns purtând antetul instituţiei, dar nesemnat şi neasumat de nimeni, în care se precizează doar că sursa informaţiilor transmise sunt Direcţia Medicală şi Casa de Pensii Sectorială ale Ministerului, MApN nu face decât să reia datele prezentate de gândul cu referire la militarul ieşean şi să reafirme, la final, poziţia oficială. Această poziţie susţine că Armata României reuşeşte o performanţă unică în rândul statelor NATO, aceea de a nu avea oficial niciun caz de stres posttraumatic în rândul a cei 30.000 de militari trimişi în Irak şi Afganistan.


Diagnosticat şi scos din sistem

Florin Jalaboi, acum plutonier în rezervă, a fost în două misiuni externe: în Afganistan, între septembrie 2011 şi martie 2012, şi în Bosnia-Herţegovina, în 1996. În decembrie 2012, a avut prima tentativă de suicid, iar în ianuarie a fost diagnosticat cu stres posttraumatic, o tulburare atât de întâlnită în alte armate, dar care în România oficial nu există. „Gândurile de suicid le aveam din decembrie şi poate nu am scăpat de ele nici acum (...) Aveam arma la mine şi tot timpul aveam gândul ăsta: mă vedeam cu arma în gură, cu....”, spune militarul.

 După internări succesive la Spitalul Militar din Iaşi şi apoi la Socola, a fost scos brusc din sistem şi trecut în rezervă, comisia hotărând că tulburarea survenită după întoarcerea din Afganistan nu este o boală profesională, ci obişnuită. Acum, fostul militar primeşte o pensie de 571 de lei, a făcut contestaţie, dar nu a primit încă un răspuns. Din decembrie 2012, a mai avut încă două tentative de suicid,

RAPORT al Biroului Permanent Central al ANCMRR


prezentat în CONFERINŢA NAŢIONALĂ a ASOCIAŢIEI NAŢIONALE A CADRELOR MILITARE ÎN REZERVĂ ŞI ÎN RETRAGERE „Alexandru Ioan Cuza”
6 noiembrie 2013
STIMAŢI INVITAŢI
STIMAŢI MEMBRII AI CONSILIULUI DIRECTOR
STIMAŢUI CAMARAZI DELEGAŢI LA CONFERINŢA NAŢIONALĂ
De la început reiterăm prevederea statutară – art.18, potrivit căreia Conferinţa Naţională este organul suprem de conducere a Asociaţiei şi se convoacă la interval de 4 ani, având ca primă atribuţie analizarea şi aprecierea activităţii organelor de conducere pe toată scara ierarhică, a Comisiilor statutare ale Asociaţiei, precum şi activitatea filialelor şi subfilialelor. Stabileşte strategia şi obiectivele principale de activitate pentru următorii 4 ani.
Organele de conducere cu răspundere directă şi permanentă în organizarea şi desfăşurarea activităţilor specifice şi statutare sunt Biroul Permanent Central la nivel central şi Birourile permanente la nivel teritorial ( filiale şi subfiliale ). Biroul Permanent Central revenindu-i obligaţia, potrivit art.21 aliniat 1 şi 9, să analizeze respectarea prevederilor Statutului Asociaţiei, modul de îndeplinire a hotărârilor Conferinţei Naţionale şi ale Consiliului Director, să organizeze Conferinţa Naţională şi şedinţele Consiliului Director, adoptând hotărâri.
Cred că suntem în asentimentul tuturor membrilor Consiliului Director că problematica ce urmează a fi analizată vă este binecunoscută, acesta fiind dezbătută în şedinţele anuale şi în Adunările generale ale filialelor şi subfilialelor.
Îmi îngădui să afirm că suntem îndrituiţi, cu motivare temeinică, să apreciem cu satisfacţie şi profundă responsabilitate că în centrul preocupărilor organelor de conducere au stat dezideratele şi obiectivele consfinţite prin STATUT şi Strategie, hotărârile Conferinţei Naţionale din 02.06.2009 iar toate hotărârile şi demersurile la nivelul organelor de conducere au fost conforme cu acestea.
Biroul Permanent Central a promovat şi implementat în activitatea practică toate propunerile valoroase din partea filialelor şi este un prilej minunat să adresez în numele Biroului şi personal, mulţumiri tuturor preşedinţilor de filiale care s-au implicat cu răspundere în acţiunea de îmbunătăţire a organizării şi funcţionării Asociaţiei, de conlucrare cu instituţiile locale, prefecturi şi primării, precum şi cu structuri ale societăţii civile.
ONORATĂ ASISTENŢĂ,
Suntem obligaţi să vă reamintim că perioada parcursă de la Conferinţa precedentă, cu preponderenţă etapa 2009 – semestrul I 2012, a fost cu totul specială; a impus condiţii aparte de lucru la nivelul întregii Asociaţii, ne-a determinat, plecând de la „Mesajul de alertă” din februarie 2009, să concepem noi demersuri cu caracter prioritar şi să acţionăm cu toată răspunderea pentru a anihila efectele nocive asupra ANCMRR şi a rezerviştilor (pensionarilor) militari, ale unor măsuri concepute la nivelul Guvernului şi chiar a Parlamentului României.
Armata a fost supusă unui linşaj mediatic din partea unor politicieni care doreau cu orice preţ să câştige voturi pe spatele militarilor, să-i întoarcă pe militari împotriva militarilor, urmărindu-se manipularea acestora, care puteau deveni instrumente sau victime ale dezinformării; se urmărea zdruncinarea încrederii românilor în Armată, să-i defăimeze prestigiul câştigat alături de Biserica Ortodoxă de-a lungul vremii, cu tendinţe făţişe de afectare a capacităţii de apărare a României.
În contextul general creat în acel timp putem afirma că anul 2010 a marcat începutul unei perioade dintre cele mai dificile pentru fiinţarea Asociaţiei în ansamblu şi la toate nivelurile structurale.
Apreciem că pe fondul măsurilor ilegale şi abuzive ale Guvernului s-a declanşat o stare generală de nemulţumire, îngrijorare şi dezamăgire în rândul cadrelor militare în rezervă şi în retragere şi familiilor acestora, amplificată de neregulile, erorile şi omisiunile constatate în adeverinţele de venituri ce s-au eliberat până la 30.12.2010 şi, care, au prejudiciat în luna ianuarie 2011 pentru 80% dintre aceştia, cuantumul pensiilor militare.
Trebuie să recunoaştem deschis, că pentru conducerea centrală a Asociaţiei greutăţile obiective, urmare a măsurilor impuse de Guvern au fost amplificate nejustificat de lipsa de înţelegere a poziţiei Biroului Permanent Central faţă de situaţia creată, de lipsa de comunicare cu membrii filialelor dar şi chiar a neîncrederii induse în demersurile iniţiate de Biroul Permanent Central.
Dar, ancorându-ne în realitatea cotidiană a vremii, ANCMRR, Consiliul Director, Biroul Permanent Central şi filialele, au prioritizat demersurile pentru disocierea segmentului socio-profesional ce-l reprezintă militarul în activitate sau în rezervă (retragere) de celelalte categorii socio-profesionale, acesta să nu fie supus comparaţiei, adresându-ne în mod oficial guvernanţilor, tuturor politicienilor şi chiar tuturor românilor că privaţiunile, rigorile, aspiraţiile şi exigenţele serviciului militar au fost impuse unui militar (pensionar) de pe băncile liceului militar, la vârsta de 14 ani, fiind aplicate şi suportate fără crâcnire timp de 40-45 de ani până la pensie, ele au fost asumate prin jurământ de credinţă faţă de Ţară, impuse prin Lege şi ordine ale M.Ap.N., militarul fiind obligat să apere România chiar cu preţul vieţii.
În acest sens, menţionăm că am înaintat Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, Comisiilor de Apărare, Comisiilor Muncă şi Protecţie Socială ale Parlamentului, Avocatului Poporului, Primului ministru al Guvernului toate argumentele care motivau poziţia noastră, exprimată în raport cu intenţia guvernului de a include pensia militară în sistemul unic.
Poziţia noastră a fost fermă, insistând ca legislaţia în vigoare referitoare la armată să fie armonizată pe deplin la legislaţia armatelor din NATO şi UE.
Nu am dat curs unor îndemnuri adresate şi proferări în mass-media de către diferite persoane şi structuri asociative prin care să prejudiciem „stabilitatea” în ţară, să nu ştirbim cu nimic prestigiul Armatei în cadrul societăţii româneşti, iar în virtutea verticalităţii şi seriozităţii noastre demonstrate în cei 88 de ani de la atestarea juridică a Asociaţiei am avertizat că dacă aşteptările noastre vor fi spulberate, ne rezervăm fără echivoc dreptul ca în numele tuturor membrilor Asociaţiei să facem uz de toate posibilităţile legale împotriva unor măsuri nedrepte, a unei legi antiromâneşti, pentru a ni se recunoaşte şi respecta drepturile consfinţite prin Constituţie şi dobândite prin Lege.
Este demn de menţionat că după aprobarea Legii nr.119/ 2010, Asociaţia a reluat intervenţiile în Parlamentul şi Guvernul României, Avocatul Poporului, inclusiv acţionarea în instanţă a Guvernului în numele celor 2366 de membrii ai Asociaţiei care au înregistrat scăderea cuantumului pensiilor.
Am subliniat, cu tărie în argumentele noastre, că în contextul în care Armata Activă şi cea de Rezervă nu fac grevă, asta nu înseamnă că putem face abstracţie de efectele pe termen lung pe care o Lege inechitabilă, abuzivă sau măsurile de ignorare a prevederilor constituţionale şi a Legislaţiei în vigoare le-ar putea avea asupra întregului sistem de Apărare Ordine Publică şi Siguranţă Naţională.
România fiind una din ţări NATO cu cele mai mici pensii şi solde acordate militarilor. Cu toate că Armata Română este la acelaşi nivel de competenţă profesională şi de interoperabilitate, fiind respectată şi apreciată de-a lungul istoriei sale moderne, implicit în teatrele de operaţii ale NATO unde este astăzi prezentă.
Un lucru era cert că, în urma acţiunilor în instanţă puteam să ne fi ales cu unele consecinţe neavenite, dar previzibile care ar fi afectat profund parteneriatul cu Ministerul Apărării Naţionale. Este demn de remarcat că am informat pe domnul ministru Gabriel OPREA cu poziţia noastră oficială privind acţiunea în instanţă a Guvernului – implicit a Ministerului Apărării Naţionale, însă datorită decenţei noastre nu am înregistrat atitudini ostile din partea domnului ministru, ci dimpotrivă ANCMRR s-a bucurat în continuare de toată solicitudinea şi înţelegerea necesare asigurării unei colaborări fructuoase.
Întrucât protecţia socială şi demersurile pentru asigurarea unor condiţii de stare socială şi de viaţă decente a membrilor asociaţiei şi familiilor acestora este prioritară, BPC a continuat lupta până la victoria finală în domeniul pensiilor militare – care a fost marcată de însuşirea tuturor amendamentelor noastre la Parlament şi Guvern şi incluse în Legea nr.241 cu aplicabilitate de la 01.10.2013, referitoare la măsurile reparatorii pentru acei pensionari militari a căror pensii au fost diminuate faţă de luna decembrie 2010 – şi revenirea lor la fostele cuantumuri.
Întrucât avem convingerea că toate mesajele de protest, demersurile procedurale în domeniul pensiilor noastre adresate Preşedinţiei, Guvernului, Parlamentului şi mass-mediei vă sunt cunoscute, acestea fiindu-vă trimise prin poştă şi mijloace electronice, nu mai continuăm să le analizăm, dar subliniem că avem un sentiment de insatisfacţie că unii reprezentanţi ai mass-media civilă precum ziarele: „Gândul”, „Cotidianul”, „Media fax”, „Realitatea”, „OTV” şi „Antena 3”, inclusiv şi „Observatorul militar”, au manifestat reticenţă faţă de noi.
În încheierea analizei acestui domeniu trebuie să subliniem cu profundă recunoştinţă responsabilitatea şi atitudinea aplicată a tuturor membrilor Biroului Permanent Central, în special a Grupului operativ de lucru – format din Primvice preşedinte, Vicepreşedinte, Purtător de cuvânt, Serviciul Juridic şi Consilierul juridic, Şeful Comisiei de Analiză a Respectării Prevederilor Statutului, Şeful Departamentului Relaţii Internaţionale, ai preşedinţilor de filiale.
Întrucât urmează elaborarea unei noi legi a pensiilor militare de stat, am promovat şi vom susţine în continuare:
- respectarea principiului conform căruia pensiile în plată nu se mai recalculează;
- pe viitor să se ia în calcul întreaga perioadă de activitate, toate veniturile obţinute, inclusiv cele în misiuni în străinătate, iar perioada pentru o pensie completă să fie minim de 20 de ani;
- corelarea pensiilor să se facă în raport cu soldele cadrelor active şi inflaţia;
- pensiile militarilor să fie cumulate cu salariul ce-l poate primi un pensionar în perioada post-carieră;
- pensiile în plată redevin pensii militare de stat, acestea nu pot fi nici ocupaţionale şi nici contributive.
Bineînţeles vom relua demersurile noastre către Guvern, Ministerul Apărării Naţionale, Comisiile de apărare şi de muncă din Parlament pentru ca amendamentele noastre să fie promovate prin iniţiativă parlamentară dacă nu vor fi susţinute prin proiectul de lege preconizat.
Fără teamă de a greşi, vă asigur stimaţi participanţi la Conferinţa Naţională, că toţi membrii Biroului Permanent Central şi ai Consiliului Director au responsabilitatea hotărârilor adoptate, a faptelor şi acţiunilor personale şi colective, a angajamentelor asumate prin acceptarea funcţiilor statutare şi se străduiesc să respecte şi să valorizeze la standarde noi moştenirea înaintaşilor care este bine exprimată prin virtuţile cuprinse în deviza:
„PATRIE-ONOARE-DEMNITATE”.
ONORATĂ ASISTENŢĂ,
În contextul tematicii de referinţă a raportului trebuie să menţionăm că în paralel cu activitatea dedicată domeniului pensii militare, care a constituit şi va rămâne prioritatea nr.1 a preocupărilor Asociaţiei – Biroul Permanent Central şi Birourile filialelor s-au dedicat cu înaltă răspundere şi demnitate militară şi civică tuturor celorlalte obiective cuprinse în STATUT şi STRATEGIE, îndeplinirii tuturor hotărârilor Conferinţei Naţionale, Consiliului Director şi propriilor hotărâri.
Întreaga activitate în cadrul Asociaţiei în perioada analizată a fost încorporată în planurile anuale ale Biroului Permanent Central şi Birourilor Permanente ale filialelor şi bineînţeles în rezultatele obţinute, concretizate în documente şi activităţi desfăşurate.
Începând cu anul 2011, Planurile de activitate ale Biroului Permanent Central au fost structurate pe domenii de activitate cuprinse în strategie, iar pentru optimizarea funcţionării Biroului Permanent Central, pentru anul 2013, în mod experimental, s-a hotărât ca în baza planului general, prim-vicepreşedintele şi vicepreşedinţii prin departamentele şi serviciile pe care le coordonează să concretizeze demersurile specifice în planuri proprii şi să stabilească responsabilităţi concrete pe domenii de competenţă prevăzute în Strategia ANCMRR; aceste planuri constituind subiecte de analiză lunară sau trimestrială în toate structurile componente ale Aparatului Central de lucru, în afara analizelor Biroului Permanent Central.
Trebuie să menţionăm că efortul depus la toate nivelurile ierarhice a condus la creşterea prestigiului asociaţiei, a reprezentativităţii şi notorietăţii. S-a înregistrat o creştere a eficienţei, a măsurilor şi demersurilor cu sprijin moralul, material şi financiar al Ministerului Apărării Naţionale, la nivel central şi cu sprijinul Primăriei Sector 2, iar la nivel local cu sprijinul unor prefecturi, consilii judeţene şi primării.
În context, Biroul Permanent Central apreciază statornicirea unei noi stări de spirit, generatoare, de înaltă responsabilitate militară şi civică, de exigenţă şi coeziune dovedite în munca fiecărui membru al Biroului Permanent Central, al fiecărui membru al aparatului de lucru, la nivelul marii majorităţi a comitetelor şi birourilor filialelor.
Recunoaştem că starea stimulentă şi de optimism a fost întreţinută de fructuoasa colaborare cu ministrul Apărării Naţionale şi structurile centrale ale ministerului: Direcţia Management Resurse Umane, Direcţia Financiar-Constabilă, Direcţia Medicală, Comandamentul Comunicaţiilor şi Informaticii, Departamentul de Relaţii cu Parlamentul şi Calitatea Vieţii, Comandamentul Logistic Întrunit, cu toate categoriile de forţe ale Armatei şi nu numai.
Cred că suntem în asentimentul dumneavoastră să adresăm tuturor respectuoase mulţumiri, să reînnoiesc sentimentele de stimă şi preţuire camaraderească şi să ne exprimăm speranţa realizării unor noi paşi calitativi în evoluţia de viitor a parteneriatului viabil cu Ministerul Apărării Naţionale.
ONORATĂ ASISTENŢĂ,
Doresc să menţionez că în perioada analizată, la toate nivelurile ierarhice ale Asociaţiei au existat o mai largă transparenţă şi o mai completă şi oportună comunicare între eşaloanele de conducere, între acestea şi membrii Asociaţiei.
La nivel central, ideea de bază care ne-a călăuzit activitatea a constituit-o respectarea poziţiei adoptate în relaţionarea cu structurile centrale şi locale ale statului, respectarea angajamentelor asumate prin protocoalele de colaborare şi parteneriat.
Avem în vedere realitatea recunoscută că, ANCMRR – la toate nivelurile, are competenţe limitate în domeniile de referinţă juridic, financiar, logistic, nu face parte din structura Ministerului Apărării Naţionale, iar toate demersurile şi acţiunile întreprinse trebuie să fie sustenabile.
În acest context, Consiliul Director şi Biroul Permanent Central au recunoscut, acceptat şi recomandat că ANCMRR nu poate fi niciodată în „OPOZIŢIE” ci întotdeauna trebuie să relaţioneze cu toate forţele politice şi instituţiile publice care o recunosc şi o pot ajuta în împlinirea dezideratelor asumate, menţinându-se în poziţie „apartinică”, cu respectarea demnităţii şi onoare militare, promovând un comportament civic înaintat şi unitatea în cadrul ANCMRR.
Deşi apreciem că munca, demersurile şi rezultatele activităţii desfăşurate vă sunt în general cunoscute, totuşi credem că este benefică o trecere în revistă a principalelor realizări înregistrate la nivel central şi local.
Reiterăm şi în acest moment de analiză că toate demersurile şi activităţile organizate au fost în strictă concordanţă cu etapele specifice parcurse şi direct ancorate în realitatea cotidiană a întregii societăţi româneşti.
La nivel central se remarcă:
- îmbunătăţirea Statului ANCMRR cu finalizare în această Conferinţă;
- continuarea fiinţării ANCMRR sub înaltul patronaj al Preşedinţiei şi patronajul Ministerului Apărării Naţionale – întâlnirea cu Preşedintele României iar miniştrii Apărării Naţionale din etapa analizată: domnul Teodor MELEŞCANU, Gabriel OPREA şi Mircea DUŞA, cu excepţia domnului Corneliu DOBRIŢOIU – care ne-a ignorat, au acceptat preşedinţia de onoare a ANCMRR;
- protocoalele încheiate cu Alianţa Centru – Stânga (PSD + UNPR), cu Primăria Sectorului 2 a Capitalei, cu Universitatea Naţională de Apărare „Carol I”, Academia Tehnică Militară şi Secţia de Ştiinţe Militare din cadrul Academiei Oamenilor de Ştiinţă din România, cu diferiţi agenţi economici, şi entităţi culturale, etc.;
- participarea în Comisia Superioară pentru elaborarea şi avizarea proiectelor de acte normative specifice Ministerului Apărării Naţionale, la care au participat în medie trei la cinci membrii ai Biroului Permanent Central, iar propunerile au fost însuşite de către iniţiatorii proiectelor în proporţie de 80- 85 %;
- participarea la dialog social între asociaţiile şi fundaţiile din sfera de competenţă a Ministerului Apărării Naţionale, precum şi în cadrul Consiliului Persoanelor Vârstnice;
- participarea la reglementarea activităţii cercurilor militare, a noii repartiţii teritoriale, elaborarea punctului de vedere al ANCMRR privind concepţia de: „Cultură şi tradiţii în Armata României”;
- organizarea de vizite şi întâlniri cu reprezentanţii categoriilor de Forţe Armate, ai Universităţii Naţional de Apărare „Carol I” şi Academiei Tehnice Militare, la Comandamentul Comunicaţiilor şi Informaticii, Punctul de comandă a Diviziei 1 Infanterie „Dacica”, la lansarea de cărţi cu tematică militară în asociaţii şi fundaţii ca: Filiala de Istorie Militară din Societatea de Ştiinţe Istorice „Nicolae Iorga”, Fundaţia Aerospaţială Română, Institutul pentru Studii Politice de Apărare şi Istorie Militară, ş.a.m.d.;
- acordarea premiului anual pentru cea mai valoroasă lucrare de masterat în Universitatea Naţională de Apărare „Carol I”, înmânat pentru a 18- oară consecutiv de la iniţierea lui;
- finalizarea şi înaintarea în Parlament de către unii iniţiatori, militari de carieră, a două proiecte de legi elaborate de ANCMRR privind cadrele militare în rezervă şi în retragere:
– Lege privind structurile asociative ale cadrelor militare în rezervă ţi în retragere provenite din activitate în Ministerul Apărării Naţionale;
– Lege privind modificarea şi completarea Legii nr.80/ 1995 privind sintagma: „cadre militare în retragere” iar luna trecută în baza protocolului cu Alianţa Centru-Stânga am înaintat, primului ministru, Victor PONTA şi viceprim ministrului Gabriel OPREA, propuneri pentru cumulul pensiei cu salariul pentru militari.
În luna septembrie a.c. s-au înaintat propuneri privind modificarea legii de organizare şi funcţionare a Ministerului Apărării Naţionale şi o propunere privind Constituţia României – referitoare la Statul naţional unitar Român şi minorităţile etnice:
- întărirea unităţii structurilor asociative din Sistemul de Apărare, Ordine Publică şi Siguranţă Naţională;
- reînnoirea calităţii de utilitate publică;
- finalizarea însemnelor heraldice, a Steagului de identificare care a fost decorat cu emblemele Ministerului Apărării Naţionale, Statului Major General, categoriilor de Forţe Armate şi Comandamentului Comunicaţiilor şi Informaticii;
- instituirea prin Hotărârea nr.467/ 12.05.2010, la iniţiativa Biroului Permanent Central cu sprijinul nemijlocit al domnului Gabriel OPREA, ministrul Apărării Naţionale, a Zilei Rezervistului Militar, înscrisă în capitolul „Sărbători militare” al Calendarului Tradiţiilor Militare, periodic de istorie şi cultură militară, editat de Statul Major General;
- emiterea şi conferirea Medaliei aniversare a „Rezervistului Militar” precum şi a Emblemei de onoare a ANCMRR;
- cu sprijinul unor membrii ai Grupului de Consilieri Seniori, s-au organizat simpozioane dedicate Unirii Principatelor Române, Marii Uniri de la 1918, Zilei Naţionale a României, Zilei Armatei, Zilei Rezervistului Militar. În aceste reuniuni ştiinţifice au fost antrenaţi membrii Academiei Române, Academiei oamenilor de Ştiinţă din România, ai Societăţi Române de Ştiinţe Istorice, ai Comisiei de Istorie Militară, cadre didactice universitare şi cercetători, veterani de război – de fiecare dată am fost onoraţi cu prezenţa reprezentanţilor Guvernului, din domeniul ştiinţei şi artei, ai Bisericii Ortodoxe Române, Preşedinţiei – la reuniunea dedicată Zilei Armatei din 2010, fiind prezent însăşi Preşedintele României şi Preşedintele Academiei Române;
- la aniversarea a 150 de ani de la constituirea Statului Major al Armatei Române
( 2009), în semn de recunoaştere a reprezentativităţii, utilităţii şi notorietăţii publice în prima Enciclopedie a Armatei Române, ANCMRR i s-a consacrat un amplu articol;
- ANCMRR a fost o prezenţă activă atât pe plan central cât şi local la ceremonialele militare şi religioase organizate cu prilejul zilelor Imnului şi Drapelului Naţional, zilelor armelor şi ale structurilor militare, depunerii Jurământului militar, înmânarea sau decorarea drapelelor de luptă, în context menţionăm şi participarea reprezentanţilor ANCMRR la activităţile de protocol cu ambasadele acreditate la Bucureşti;
- în etapa analizată ANCMRR s-a aflat la originea şi gestionarea a peste 30 acţiuni majore în planul relaţiilor internaţionale, întărind mai mult ca oricând, dacă era cazul, nu numai faptul că Asociaţia noastră este cea mai reprezentativă la nivel naţional, dar şi legitimarea acestei reprezentativităţi pe plan internaţional – în prezent având relaţii de colaborare cu structuri similare în BULGARIA, GERMANIA, ITALIA, MOLDOVA, POLONIA, SERBIA, SLOVENIA şi UNGARIA, recent participând la Conferinţa Internaţională Regională; a acceptat să facă parte din grupul altor 7 state axat pe problematica rezerviştilor militari
(SERBIA, CROAŢIA, MUNTENEGRU, ALBANIA, ITALIA, GRECIA şi REPUBLICA SARPSCA);
- s-a monitorizat permanent acţiunea de elaborare a unor noi reglementări în domeniul sănătăţii publice, formulând şi iniţiind Ministerului Sănătăţii, propuneri şi opinii punctuale la fiecare variantă din cele 4 publicate de minister spre dezbatere publică, reiterându-se:
– dreptul de decontare din fondul de asigurări de sănătate a diferenţelor de tarif al medicamentelor, serviciile medicale, protezelor, îmbunătăţirea calităţii serviciilor medicale în toate variantele practicate, inclusiv a asistenţei în farmaciile aparţinând policlinicilor şi spitalelor militare;
– reiterarea propunerii de realizare a unui Cămin-spital pentru cadrele militare în rezervă şi în retragere şi membrii familiile acestora de către Ministerul Apărării Naţionale;
– prelungirea, cu sprijinul direct al domnului viceprim-ministru Gabriel OPREA, Preşedinte de onoare şi a domnului Neculai ONŢANU, Primar al Sectorului 2 – membru de onoare al Asociaţiei, a concesionării către Ministerul Apărării Naţionale, a Staţiunii „Bălţăteşti” pentru încă 40 de ani;
– s-au făcut demersuri pentru oficializarea legală a sediilor ocupate de filiale şi subfiliale în spaţiile (locaţiile) Ministerului Apărării Naţionale şi pentru menţinerea facilităţilor de decontare în proporţie de 90 % din tariful de cazare în cămine, hoteluri şi alte formaţiuni din fondul Ministerului Apărării Naţionale;
– implicarea directă în soluţionarea favorabilă a cererilor filialelor Feteşti şi Turnu Măgurele de menţinere a unor spaţii sau clădiri în urma cedării sau transferării unor cazărmi precum şi obţinerea unor terenuri pentru înfiinţarea de cimitire militare sau parcele militare în cimitirele civile – Sibiu, Giurgiu, Bistriţa;
– s-a intervenit la Statul Major General pentru reglementarea acordării onorurilor militare la ceremonialul de înmormântare al cadrelor militare în rezervă şi în retragere în garnizoanele unde nu mai sunt fanfare militare;
– asigurarea primirii şi repartizării biletelor de tratament şi odihnă – avem în vedere staţiunile BĂLŢĂTEŞTI, VATRA DORNEI, în cele de la munte şi mare din reţeaua Ministerului Apărării Naţionale, precum şi la OLĂNEŞTI
Prin Spitalul ELIAS şi a celor din reţeaua Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice prin Casa Naţională de Pensii Publice;
– îmbunătăţirea colaborării cu Patriarhia Ortodoxă Română, prin participarea reciprocă la activităţi specifice şi prin contribuţii la fondul pentru construirea „Catedralei Neamului” şi dotarea cu icoane a Bisericii Ortodoxe ridicată la Most în Republica CEHĂ – ca memorial al eroilor români căzuţi în cel de-al Doilea Război Mondial, pentru eliberare CEHOSLOVACIEI, ANCMRR participând la sfinţirea acesteia. În context se înscrie şi Reuniunea Creştinească şi de recunoaştere a ANCMRR ce urmează să se desfăşoare, cu sprijinul Primăriei Sectorului 2, la sediul Patriarhiei Române cu Prea Fericitul Părinte DANIEL, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, planificată în data de 07.11.a.c;
– în spirit de solidaritate se înscrie şi ajutorul financiar acordat unor sinistraţi în urma calamităţilor din zonele BUZĂU şi VRANCEA şi la care au contribuit marea majoritate a filialelor; nu putem trece cu vederea şi trebuie să reamintim şi să mulţumim cu recunoştinţă profundă domnului general-maior Neculai ONŢANU – Primarul Sectorului 2, membru de onoare al Asociaţiei, pentru confecţionarea de medalii aniversare Rezervistul militar, Emblemei de onoare a ANCMRR şi a celor 90 de costume de haine militare pentru membrii Consiliului Director şi nu în ultimul rând să-i mulţumim domnului colonel Ionel CIUCLEA pentru sponsorizările financiare acordate Biroului Permanent Central.
Demne de remarcat sunt şi demersurile făcute cu perseverenţă pentru acordarea membrilor ANCMRR, care s-au distins prin activitatea, demnitatea şi probitatea dovedite pe timpul cât au fost în activitate, cât şi după trecerea în rezervă/ retragere în cadrul Asociaţiei, a unei recompense morale constând în promovarea la un grad superior celui pe care îl au, precum şi acordarea de distincţii naţionale sau militare.
Ca urmare, în perioada 2009-2012, au fost promovaţi în grad 20 generali, li s-a acordat gradul de general la 51 de colonei/ comandori, au fost înaintaţi în grad 1252 ofiţeri, 78 maiştrii militari şi 181 subofiţeri.
Cei 1582 membrii ai Asociaţiei reprezintă 42, 4 % din totalul avansărilor din perioada 1990-2012. În perioada de referinţă au fost decoraţi cu ordine şi medalii naţionale un număr de 10 membrii ai Asociaţiei. Totodată unui însemnat număr de cadre militare în rezervă şi în retragere le-au fost conferite „Emblema de Onoare a Armatei Române” şi „Emblema de Merit – Rezerva Armatei Române”;
- în aceeaşi perioadă cu totală satisfacţie menţionăm că Revista „Rezerva Oştirii Române” s-a îmbogăţit continuu şi calitativ, cele 8 numere ale acesteia însumând 700 pagini şi peste 260 articole, analize, studii, eseuri şi însemnări care au ilustrat o tematică diversificată de un real folos pentru membrii ANCMRR, precum:
– probleme organizatorice;
– calitatea vieţii, relaţii interne şi internaţionale;
– participarea cadrelor militare în rezervă şi în retragere la viaţa cetăţii;
– activităţi în folosul armatei;
– implicarea în actul de cultură, în cunoaşterea momentelor cheie din istoria ţării şi armatei sale;
– participarea la educarea tinerei generaţii;
– activismul vârstei a III a şi îmbătrânirea activă prezentând subiecte cu impact deosebit persoanelor de vârsta a III a;
- nu este de neglijat să reamintim că o realizare importantă a constituit-o, cu sprijinul Primăriei Sectorului 2, crearea site-ului ANCMRR, refacerea cu sprijinul Ministerului Apărării Naţionale în urma „piratării” acestuia şi bineînţeles reactivarea Instituţiei Purtătorului de Cuvânt şi înfiinţarea Departamentului Comunicare, Protocol şi Relaţii cu asociaţiile similare din Sistemul de Ordine Publică şi Siguranţă Naţională;
- în perioada mai 2012-0ctombrie 2013 fiind transmise peste 60 comunicate, comunicate de presă, informări prin poşta electronică, faxuri şi poşta militară. Site-ul ANCMRR a fost vizitat în medie de peste 500 de accesări pe zi, fiind zile cu peste 2000 de accesări. În acelaşi timp s-au transmis peste 30 comunicate de presă către mass-media – presă scrisă, TV, radio prin care am informat legitimitatea şi reprezentativitatea ANCMRR precum şi disponibilitatea privind unele probleme referitoare la pensionarii militari şi nu numai, s-au îmbunătăţit relaţiile de colaborare cu Trustul de Presă al Armatei.
ONORATĂ ASISTENŢĂ,
Deşi activitatea filialelor este binecunoscută, fiind dezbătută în adunările generale din acest an în care au avut loc şi alegerea noilor organe de conducere, respectiv a Comitetului, Biroului permanent al acestor structuri, precum şi a delegaţilor la Conferinţa Naţională. În majoritatea cazurilor adunările generale au fost onorate de prezenţa membrilor din conducerea ANCMRR, comandanţilor de garnizoană şi ai unităţilor militare din zonă, a reprezentanţilor prefecturii, consiliilor judeţene şi administraţiei locale, a structurilor din Sistemul de Apărare, Ordine Publică şi Siguranţă Naţională şi ale consiliilor judeţene ale persoanelor vârstnice, reprezentanţi ai presei, radioului şi TV locale, fapt care dovedeşte aprecierea şi prestigiul de care se bucură filialele ANCMRR.
Analizele desfăşurate au avut ca element de referinţă prevederile Statutului, hotărârile eşaloanelor superioare şi ale propriilor hotărâri.
Încercăm să etalăm cele mai semnificative aspecte din activitatea filialelor, pe lângă cele care au fost prezentate referitoare la întreaga Asociaţie.
Trebuie să recunoaştem că rezultatele sunt diferite în funcţie de gradul de implicare şi interesul manifestat de comitet, biroul permanent, precum şi de preşedintele filialei.
S-a constatat că acolo unde se respectă hotărârile Conferinţei Naţionale, ale Consiliului Director şi măsurile Biroului Permanent Central, propriile hotărâri, în aceste filiale situaţia şi activitatea sunt din cele mai bune şi menţionăm cu satisfacţie camaraderească că marea majoritate a filialelor se încadrează în aceste cerinţe;
– toate filialele au aniversat în perioada analizată împlinirea a două decenii de la constituire, consacrând acestui eveniment interesante evocări precum şi editarea unor monografii (BACĂU, OLT, ARAD, MUREŞ, CONSTANŢA, NEAMŢ, GORJ, DOLJ, CLUJ, IAŞI, HUNEDOARA, BRĂILA, SUCEAVA); majoritatea covârşitoare a filialelor judeţene şi de sector au răspuns cu promptitudine la solicitarea Biroului Permanent Central de a furniza datele de identificare şi reprezentare pentru înscrierea lor în MONOGRAFIA ANCMRR aflată în etapă de finalizare – fiind o lucrare de referinţă pentru imaginea ANCMRR;
– structurile asociative afiliate la ANCMRR, precum cele ale geniştilor, chimiştilor, ceferiştilor, medicilor şi farmaciştilor militari în rezervă/ retragere, împlinindu-se un număr de ani de la constituirea respectivelor arme şi specialităţi în Armata Română, au folosit prilejul organizând simpozioane aniversare, în cadrul cărora au evocat tradiţiile şi evoluţiile, personalităţile militare care şi-au pus amprenta pe dezvoltarea respectivelor arme şi specialităţi. De asemenea filiale judeţene şi membrii Asociaţiei s-au implicat direct în organizarea întâlnirilor de promoţie, oferind camarazilor din activitate exemple de devotament şi respect pentru instituţia şi cariera militară, spirit de corp şi camaraderie;
– a sporit interesul filialelor şi subfilialelor pentru colaborarea cu revista Asociaţiei prin transmiterea informărilor, a unor articole pentru popularizare şi schimb de experienţă; se remarcă filialele CLUJ, BRAŞOV, DOLJ, Sectorul 6, SIBIU, MEHEDINŢI, MUREŞ, HUNEDOARA, IAŞI, SUCEAVA, GIURGIU, ARAD, GORJ, BIHOR şi altele, mai puţin: VASLUI, GALAŢI, HARGHITA, COVASNA, ILFOV şi Sectorul 4;
– aproape toate filialele folosesc cu succes presa locală, în mod deosebit pentru a prezenta activitatea pe care o desfăşoară, remarcându-se filialele CLUJ, BIHOR, SUCEAVA, IAŞI, CONSTANŢA, ARAD – au reviste şi ziare proprii: Filiala IAŞI „Rezervistul Militar”, Filiala ARAD „STINDARD”, Filiala HUNEDOARA „Actualitatea Hunedoreană”, Filiala BUZĂU „Rezervistul Buzoian”.
În ceea ce priveşte derularea de relaţii internaţionale la nivelul filialelor – 22 activităţi în etapa analizată, nu numai de către filialele limitrofe – BIHOR, GIURGIU, MEHEDINŢI, CONSTANŢA, IAŞI, precum şi cele din PRAHOVA – CÂMPINA şi CLUJ, au contribuit nemijlocit la promovarea imaginii României, a Armatei active şi de rezervă, a legăturilor bilaterale la nivel transfrontalier.
Stimaţi camarazi, pentru alte aspecte semnificative privind filialele se poate consulta Revista „Rezerva Oştirii Române” nr.1/ mai 2013.
ONORATĂ ASISTENŢĂ,
STIMAŢI CAMARAZI,
Prezentarea aspectelor pozitive, a rezultatelor notabile şi notorii ar putea continua, aspectele prezentate nu sunt exhaustive, dar vă îndemn pe toţi să recunoaştem că în munca noastră pe întreaga scară ierarhică am înregistrat şi unele insatisfacţii datorate pe de o parte perpetuării unor nereguli, concepţii greşite de conducere, interpretării eronate şi foarte subiectiv a STATUTULUI şi Hotărârilor adoptate de către Consiliu Director şi Biroul Permanent Central, iar pe de altă parte de menţinerea până la 01.10.a.c.a unei stări de nemulţumire, de neîncredere şi îngrijorare induse de toate măsurile de recalculare şi revizuire a pensiilor, a atitudinii nejustificate de reticenţă a unor personalităţi şi instituţii publice cărora le-am promovat demersurile, la care se adaugă, nu în ultimul rând, acţiunea concentrată pentru dezbinarea ANCMRR în favoarea unor structuri asociative fără orizont şi recunoaştere
Pe fondul celor mai sus menţionate se disting aspecte cu efecte diferite de consecinţă:
- nu se cunoaşte şi nu s-a acceptat că ANCMRR este un ONG nonprofit, apolitic şi de utilitate publică, care presupune extinderea acţiunilor şi dincolo de domeniul social-logistic al pensiei şi asistenţei sanitare;
- neacceptarea limitelor unor competenţe şi drepturi ce revin ANCMRR, cuprinse de altfel în STATUT;
- exagerarea unor posibilităţi de intervenţie directă a ANCMRR în schimbarea unor stări de lucruri, pentru menţinerea şi obţinerea unor drepturi;
- neînţelegerea faptului că ANCMRR prin scop, obiective, metode şi căi de acţiune nu poate fi confundată cu o simplă asociaţie de pensionari şi nu poate fi identificată cu o structură de tip sindicat care prin Hotărârea Curţii Constituţionale nr.469/ 2003 nu este specifică pensionarilor şi cu atât mai puţin cadrelor militare în rezervă şi în retragere;
- imixtiunea vădită şi complet nejustificată a reprezentanţilor altor structuri asociative în rândul unor filiale şi subfiliale, a membrilor structurilor de conducere de la filialele – cazurile cele mai elocvente – DOLJ, TULCEA, PRAHOVA, ARGEŞ, pe care nu dorim să le mai comentăm;
- nu s-a accentuat pe realizarea concretă a unor relaţii de colaborare între ANCMRR şi mass-media; nu s-a reuşit motivarea filialelor de a comunica prin site-ul ANCMRR iar mulţi membrii nu au cunoştinţă de conţinutul materialelor comunicate de Biroul Permanent Central;
- unele organe de conducere, unii preşedinţi de filiale au dat dovadă de slăbiciune, împăciutorism, lipsă de fermitate şi toleranţă maximă, s-au ignorat prevederile STATUTULUI art.4, 5, 6, 7, 17, 66 şi în mod deosebit a îndatoririlor membrilor prevăzute la art.10, aliniat 4,5,6 dintre care citez:
„să ia atitudine fermă împotriva tuturor acţiunilor şi manifestărilor care aduc atingere statului de drept, sistemului democratic şi prestigiului armatei”;
„să acţioneze permanent pentru menţinerea şi ridicarea prestigiului asociaţiei, să nu se implice în activităţi care contravin onoarei şi normelor de comportare civică”;
„hotărârile adoptate de organele de conducere sunt obligatorii pentru toate filialele, subfilialele şi pentru toţi membrii Asociaţiei, indiferent de poziţia personală exprimată verbal, în scris sau prin vot”;
„prevederile prezentului STATUT sunt obligatorii pentru toţi membrii Asociaţiei şi pentru toate organele de conducere” – încheiat citatul;
- în multe filiale, existenţa a 2-3 sau mai mulţi membrii ai Asociaţiei care acţionează şi în SCMD, structură ilegal constituită, fac apologia acestei structuri, neagă activitatea ANCMRR în ansamblu şi îşi arogă nejustificat succesele acesteia. Trebuie să subliniez că majoritatea membrilor Consiliului Director, a preşedinţilor de filiale cu excepţia a 4-5 au înţeles bine poziţia Biroului Permanent Central, a Asociaţiei în ansamblul ei: – unele greşeli de exprimare produse care au fost recunoscute, justificate şi îndreptate.
În concret ne referim la faptul că Biroul Permanent Central în demersurile pentru modificarea OUG nr.1/ 2011 şi Legii nr.119/ 2010 s-a adresat direct Guvernului şi Coaliţiei politice dar fără răspuns de la PDL şi UDMR şi atunci s-a adresat direct UNPR – cu o importantă influenţă în Coaliţie şi în scrisorile adresate ministrului Apărării Naţionale şi conducerii UNPR din dorinţa de supersensibilizare s-au folosit unele expresii nu tocmai potrivite cu poziţia noastră apartinică, fapt ce i-a determinat pe acei camarazi autointitulaţi infailibili, radicalişti şi sindicalişti să declanşeze intervenţii inflamatorii în mass-media scrisă şi pe internet la adresa Conducerii centrale a ANCMRR.
Reiterăm ideea că Biroul Permanent Central şi Birourile Permanente ale filialelor trebuie să participe la dialogul societăţii civile, să-şi promoveze interesele, fără adeziuni şi declaraţii partizane indiferent cine este iniţiatorul acestor acţiuni, respectând prevederile STATUTULUI.
În consens cu cele mai sus menţionate dorim să vă asigurăm, STIMAŢI CAMARAZI, că toţi membrii Biroului Permanent Central lucrează pe bază de voluntariat, au responsabilitatea faptelor şi acţiunilor personale, a angajamentului asumat prin acceptarea funcţiilor statutare, nimeni din Biroul Permanent Central nu poate fi acuzat de aservire politică şi nici de partizanat partinic, iar în relaţionarea cu partidele politice, forţele politice şi neparlamentare, Biroul Permanent Central a respectat întotdeauna prevederile art.3 şi 5 din STATUT şi declară ferm că nu s-au primit oferte de asociere cu acestea.
Protocolul încheiat cu Alianţa Centru – Stânga (PSD + UNPR) din cadrul USL este un argument temeinic al celor menţionate, respectă prevederile art.5 din STATUT şi vizează sprijinul necesar Asociaţiei pe întreaga scară ierarhică pentru îndeplinirea obiectivelor asumate plecând de la realitatea că avem nevoie de colaborare şi ajutor, ANCMRR nu poate fi izolată în societatea românească, schimbările politice şi în structurile de putere ale statului afectează în general funcţionarea ANCMRR ca şi ONG cu toate trăsăturile consemnate în STATUT.
Biroul Permanent Central a respins şi respinge cu toată răspunderea şi probitatea morală toate etichetările, jignirile şi părerile neavenite indiferent din partea cui vin, din păcate şi a unor membrii cu funcţii de conducere cărora li s-a acordat încredere şi respect (cazul general Surdu – Filiala Sector 5, general Pâlşoiu şi colonel Naon – Filiala Dolj şi general Dan Şerban, secretar general, cărora li s-a retras calitatea de membru al ANCMRR), considerând că la unii poziţiile răutăcioase au fost influenţate din afara Asociaţiei, iar unii au fost mânaţi de orgolii şi interese nejustificate. Biroul Permanent Central apreciază că numai cine nu ştie sau nu doreşte să recunoască activitatea şi eficienţa demersurilor Asociaţiei, că în munca zilnică, se pot comite şi unele erori involuntare, mai ales în exprimare, numai aceştia recurg la poziţii lipsite de cel mai elementar simţământ de camaraderie şi a spiritului de corp.
ONORANTĂ ASISTENŢĂ,
DRAGI CAMARAZI,
În încheierea raportului de analiză doresc să reliefez că problematica şi aspectele prezentate nu sunt exhaustive.
Dumneavoastră cunoaşteţi foarte bine şi alte aspecte specifice.
Dorim ca acest RAPORT să constituie o provocare la completarea propriilor analize din Adunările generale din acest an, dar şi pentru fiecare membru al Consiliului Director.
Avem acumulată o bogată experienţă, avem un important fond de activităţi şi demersuri, un corp competent de cadre militare în rezervă şi în retragere care trebuie valorificate superior.
Trebuie să ne mândrim că ANCMRR, prin eşalonul militar ce-l reprezintă are profunde semnificaţii militare şi istorice din timpul domniei lui Alexandru Ioan Cuza (1866) iar ca asociaţie este atestată juridic din 1925.
Sunt date, din păcate, încă puţin cunoscute şi mai puţin recunoscute de toţi militarii români şi cu atât mai puţin în societatea civilă.
De aceea consider oportun ca şi la cest forum de conducere să reiterez obligativitatea noastră, astăzi mai mult ca oricând, să ne fructificăm existenţa în evoluţia noastră istorică şi a societăţii româneşti, Armata fiindu-i pilon de bază prezent în realizarea şi desăvârşirea tuturor momentelor istorice ale dezvoltării României moderne, să glorificăm trecutul, să ne venerăm înaintaşii, aducându-le prinosul nostru de recunoştinţă, să le urmăm exemplul şi să acţionăm cu dăruire şi abnegaţie pentru îndeplinirea nobilelor misiuni asumate în spiritul devizei:
„PATRIE – ONOARE – DEMNITATE”,
să dovedim probitate profesională şi camaraderească în unitate de nezdruncinat şi pe bază de cauzalitate înţeleaptă în tot de vom întreprinde, întrucât avem forţa şi tăria necesare la toate nivelurile structurale ale Asociaţiei.
ONORANTĂ ASISTENŢĂ,
STIMAŢI CAMARAZI,
Astăzi, la începerea mandatului ce va fi acordat organelor de conducere, ce vor fi alese – Consiliului Director şi Biroului Permanent Central – vor trebui să valorifice superior întreaga experienţă acumulată, să menţină şi să ridice ştacheta reputaţiei, recunoaşterii şi a rezultatelor înregistrate. Hotărârea Consiliului Naţional va trebui să cuprindă o orientare generală pentru activitatea viitoare, să prioritizeze obiectivele şi acţiunile care să fie corelate permanent cu realităţile impuse de evoluţia societăţii româneşti, de bază rămânând STATUTUL în forma îmbunătăţită şi STRATEGIA ASOCIAŢIEI completată, documente ce vor fi supuse CONFERINŢEI de domnii general-locotenent (r) dr. Radu VLĂSCEANU, general de brigadă (r) dr. Ion GANEA şi general de brigadă (r) ing. Gheorghe GÂRLEA.
ONORANTĂ ASISTENŢĂ,
Doresc să închei această analiză, exprimând convingerea pentru o înţelegere superioară şi temeinic argumentată a tuturor aspectelor şi învăţămintelor desprinse, a necesităţilor şi sarcinilor imediate şi de viitor.
Încă o dată adresez mulţumiri tuturor pentru participare la cest forum, pentru activitatea desfăşurată, multă sănătate şi împliniri în viaţa personală, a familiilor dumneavoastră şi în familia noastră – ANCMRR.
Fie ca Bunul Dumnezeu să ne călăuzească paşii şi
să ne ocrotească cu GRAŢIA-I DIVINĂ !
„LA MULŢI ANI ŞI SUCCES DEPLIN
ANCMRR „ALEXANDRU IOAN CUZA”
„SĂ AVEM ÎNCREDERE ÎN NOI !”
Vă mulţumesc pentru atenţie.