miercuri, 3 august 2011

ANCMRR Central se trezește ?!

GUVERNUL ROMÂNIEI
- DOMNULUI PRIM-MINISTRU EMIL BOC –

Subscrisa, Asociaţia Naţională a Cadrelor Militare în Rezervă şi în Retragere „Alexandru Ioan Cuza”, persoană juridică română de drept privat, de utilitate publică, fără scop patrimonial, independentă, democratică şi apolitică, care cuprinde cadrele militare aflate în rezervă şi în retragere provenite din Ministerul Apărării Naţionale, cu sediul în Bucureşti, str. Constantin Mille, nr.1, sector 1, salută cu satisfacţie legiferarea O.U.G. NR.1/2011, ACT NORMATIV REPARATORIU FAŢĂ DE VECHEA LEGISLAŢIE DIN 2010 CARE CUPRINDEA UN MOD TOTAL INCORECT ŞI DISTRUCTIV DE RECALCULARE A PENSIILOR MILITARE DE STAT.
Considerăm că, prezenta Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului României astfel cum a fost aprobată, asigură pentru majoritatea pensionarilor militari o trecere corectă de la calculul pensiei prin aplicarea unui coeficient la ultima soldă, la sistemul naţional de calcul prin aplicarea unui punctaj corespunzător tuturor veniturilor realizate pe timpul activităţii pensionarului, asigurându-se astfel aplicarea principiului contributivităţii.
Cu toate acestea, pentru ca actul normativ aprobat prin Legea nr.165 din 15.07.2011, să fie favorabil tuturor pensionarilor M.Ap.N. considerăm că este necesar ca Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.1/2011 să fie corectată şi amendată în conformitate cu unele prevederi ale Constituţiei României şi cu unele principii generale de drept, astfel :
a) Aplicarea principiului neretroactivităţii legii civile, aşa cum prevede art.15 al.(2) din Constituţia României şi art.nr.1 din Codul Civil. Aplicarea acestui principiu la prevederile O.U.G. nr.1/2011, ar crea stabilitatea necesară actului normativ menţionat mai sus, ar da posibilitate tuturor pensionarilor militari să beneficieze de o normă juridică corectă, echitabilă şi echilibrată din toate punctele de vedere. Acest principiu s-ar regăsi în abrogarea şi înlocuirea articolelor 5,6 şi 7 din O.U.G. nr.1/2011 conform celor specificate la punctul b). De altfel neretroactivitatea legii civile ca principiu este statuat şi în legea 19/2000, (art.180 al 6),
lege la care actuala Lege 119/2010 face trimitere privind modalitatea de recalculare a pensiilor militare.
b) Aplicarea art.47 al. (2), coroborat cu prevederile art.44 al.(1) din Constituţia României, este obligatorie pentru un act normativ de asemenea impotanţă. În acest sens, solicităm Guvernului să modifice O.U.G. NR.1/2011, SĂ ABROGE PREVEDERILE ART.5,6 ŞI 7 DIN O.U:G. NR.1/2011, având în vedere că aceste articole fac vorbire despre recalcularea pensiilor, iar Ordonanţa în întregime se referă la revizuirea pensiilor militare. Articolele abrogate pot fi înlocuite cu următoarele texte care răspund corect ideii de revizuire a pensiilor astfel : Art.5 „Pensiile revizuite pe baza documentelor care atestă veniturile realizate, pentru perioada care constituie stagiul de cotizare, şi al căror cuantumuri sunt mai mari decât cele aflate în plată în luna decembrie 2010, se menţin în plată conform deciziei de revizuire”. Art.6 „Pensiile revizuite pe baza documentelor care atestă veniturile realizate, pentru perioada care constituie stagiul de cotizare şi al căror cuantumuri sunt mai mici decât cele aflate în plată în luna decembrie 2010, după emiterea Deciziei de revizuire, se menţin în plată în cuantumurile din luna decembrie 2010, până când prin creşteri succesive aceste pensii ajung la cuntumul lunii decembrie 2010”. Art.7 al (1) şi (2) în actuala variantă se va abroga şi va fi înlocuit cu următorul text : Art.7 : Al (1) „Creşterea punctului de pensie aplicat pensionarilor militari se va face proporţional cu creşterea soldelor de grad şi funcţie a militarilor activi”. Al.(2) „procentul de creştere a punctului de pensie în raport cu creşterea soldelor militarilor activi, se va stabili anual prin Legea Bugetului de stat, însă nu va fi mai mic de 50% din creşterea soldelor militarilor activi”.
c) Potrivit Legii şi practicii Curţii Europene a Drepturilor Omului, cuantumul pensiei este proprietatea pensionarului. Având în vedere faptul ca debitele acordate prin Deciziile de pensionare sunt bunuri mobile care trec din proprietatea statului în proprietatea pensionarului, orice ştirbire a acestor drepturi de proprietate înseamnă încălcarea prevederilor art.44 al.(1) din Constituţia României şi trebuie sancţionată ca atare de legea penală.
d) Insistăm pe abrogarea şi modificarea art. 5, 6 şi 7 din O.U.G. nr.1/2011, astfel cum sunt prezentele propuneri, având în vedere şi prevederile Statutului Asociaţiei Cadrelor Militare în Rezervă şi în Retragere „Alexandru Ioan Cuza”, care la art.6 – Scopul Asociaţiei – prevede citez:
„Asociaţia reprezintă şi apără drepturile şi interesele cadrelor militare în rezervă şi în retragere, ale familiilor acestora, în relaţiile cu M.Ap.N., cu celelalte autorităţi şi instituţii publice, centrale şi locale, precum şi cu organizaţii similare din ţară şi străinătate. In spiritul devizei asumate (Patrie – Onoare – Demnitate), realizează cerinţele cultivării patriotismului, înfăptuirii aspiraţiilor membrilor săi, în domeniul militar şi de protecţie socială”. Acest paragraf nu specifică faptul că asociaţia apără numai drepturile unora din membrii asociaţi şi fără a menţiona criterii de departajare, apără pe toţi cei care au obţinut drepturi de pensie sau alte drepturi în baza unor legi în vigoare, aprobate şi votate de Parlamentul României.
DOMNULE PRIM-MINISTRU, SPERĂM CĂ PRIN ÎNŢELEGERE ŞI COLABORARE SĂ CREEM LINIŞTE ÎN SUFLETUL PENSIONARILOR MILITARI, SĂ ASIGURĂM ACESTORA INDIFERENT DE MODUL ÎN CARE AU IEŞIT LA PENSIE UN SFÂRŞIT DE VIAŢĂ LINIŞTIT ŞI CÂT MAI ÎNDEPĂRTAT. TREBUIE SĂ MENŢIONĂM FAPTUL CĂ, GUVERNUL AVÂND NEVOIE DE O ARMATĂ SUPLĂ, COMPATIBILĂ
CU CELELALTE ARMATE DIN STRUCTURILE NORD ATLANTICE A DISPONIBILIZAT CADRE MILITARE ÎNAINTE DE VÂRSTA STRANDARD DE PENSIONARE, CADRE CARE IEŞIND ANTICIPAT LA PENSIE AU PENSII MULT MAI MICI DECÂT PENSIILE NORMALE. PE LÂNGĂ ACEASTA, CADRELE IEŞITE ANTICIPAT LA PENSIE AU FOST A DOUA OARĂ DISPONIBILIZATE PRIN INTEDICŢIA DE A LUCRA ÎN INSTITUŢIILE STATULUI ŞI ASTFEL UN SEGMENT VALOROS DE CADRE CU PREGĂTIRE SUPERIOARĂ, CORECTE DIN PUNCT DE VEDERE MORAL ŞI ONESTE, AU FOST INDEPĂRTATE DIN ADMINISTRAŢIE, ŞI ALTE INSTITUŢII PUBLICE FĂRĂ SĂ MAI AIBĂ POSIBILITATEA CA PRIN APORTUL LOR SĂ DEZVOLTE UN SISTEM ADMINISTRATIV CENTRAL ŞI LOCAL CINSTIT ŞI ECHITABIL. ULTERIOR PRIN MĂSURILE LEGISLATIVE LUATE, ACESTOR CADRE DE REZERVĂ LI SE VOR MICŞORA ŞI PENSIILE ANTICIPATE ACORDATE PRIN LEGE.
Menţionăm domnule Prim – Ministru, faptul că, temeiul de drept al cererii noastre îl constituie art.1, 7, 8, 9, 11 şi urm.din Legea 554/2004 Legea Contenciosului Administrativ. De asemenea vă rugăm să ne permiteţi să considerăm faptul că, prin prezentul memoriu am îndeplinit procedura prealabilă prevăzută de art.7 din Legea 554/2004.

BUCUREŞTI – 25.07.2011 –

PRESEDINTE ANCMRR
General
Prof,univ,dr, Mihai Iliescu

P.S. Bravos ! E ceva, totuși...

miercuri, 20 iulie 2011

Raspuns la acuzatiile ANCMRR Bucuresti

CATRE
ASOCIATIA NATIONALA A CADRELOR MILITARE IN REZERVA SI IN RETRAGERE
“ALEXANDRU IOAN CUZA”

-         Biroului permanent central –


Urmare a solicitarii dumneavoastra, prin adresa nr.564/29.06.2011, va comunicam hotararea Comitetului A.N.C.M.R.R. filiala judetului Olt “Gl. Gheorghe Argesanu”:

            Noi membrii Comitetului A.N.C.M.R.R. filiala judetului Olt “Gl. Gheorghe Argesanu” , convocati si intruniti statutar in ziua de 29 iunie 2011, am analizat problematica actuala care preocupa membrii, in parte, si filiala in ansamblul sau.

            Intrunirea noastra in sedinta extraordinara a fost determinata si de ingrijorarea Biroului Permanent Central cu privire la functionarea filialei noastre, la derularea activitatilor si spiritul acestora, de chemarea de urgenta a presedintelui filialei noastre la Biroul Permanent Central pentru analiza, obiectiuni si atentionari cu privire la modul de lucru si o anumita stare de fapt, asa cum reiese din motivarea chemarii si din materialele incriminatoare pe care v-ati sprijinit in cursul examinarii si discutiilor.

            Din prezentarea detaliata facuta de presedintele filialei noastre, cdor.(r) Vasile BUJOR, noi am retinut, in sinteza, ca obiectiunile, interpelarile si nemultumirile dumneavoastra au ca baza diverse reclamatii si alte denunturi, sub diferite forme, ale unor membri nemultumiti din cadrul filialei, motivatii ale punctelor acestora de vedere insusite si de dumneavoastra, in prima faza, care pot fi structurate pe cateva paliere:
1.     Conducere dictatoriala – din conducerea filialei si-au dat demisia cativa membri ;
2.     Stilul de lucru necorespunzator al presedintelui – cauza care a determinat scaderea numarului de membri ai filialei;
3.     Cultivarea unei relatii defectuoase cu administratia locala – fapt care a condus la o slaba si neproductiva colaborare;
4.     Incompatibilitatea intre functia de presedinte al filialei si cea de vicepresedinte al Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate;
5.     Existenta, ca membrii ai S.C.M.D., a multor membrii ai filialei A.N.C.M.R.R.-Olt.

Solicitarea dumneavoastra, imperativa, am retinut noi, a fost convocarea unei Adunari Generale care sa hotarasca ramanerea filialei ca structura organizatorica a ANCMRR ori retragerea din aceasta, sa se precizeze mai clar punctul de vedere, pozitia si modalitatea de lucru a presedintelui filialei, noi luand la cunostiinta ca ne-ati amenintat cu evacuarea din spatiile militare.

            Analizand cu discernamant, responsabilitate, pertinenta, sub trasaturile devizei care ne calauzeste activitatea si viata – PATRIE, ONOARE, DEMNITATE – consideram ca avem capacitatea si obligatia de a ne coordona; apreciem, de la inceput, ca modul dumneavoastra de abordare a problematicii noastre a fost pripit, emotional, nefondat, bazat, poate, pe niste acuze mincinoase ale unor colegi frustrati.
            Colegii frustrati pot fi din categoria acelora care , nu demult, va amenintau cu demisia si moartea chiar pe Dumneavoastra.
            S-a discutat indelung, temeinice fiind faptele, documentele si starea de fapt exprimata de 15 colegi din Comitetul filialei, din care reiese cu pregnanta:
1.     Stilul de conducere al presedintelui filialei nu este dictatorial. Din contra, numarul intalnirilor membrilor filialei s-a  inmultit, fiind acum saptamanale, activitatile social-culturale crescand in numar exponential, avand un caracter de masa, urmare a unor dezbateri democratice. Daca si-au dat demisia cativa membri, se datoreaza unor motive personale, dar si pentru ca si-au gasit alte preocupari remunerate, efortul depus in cadrul asociatiei fiind benevol si gratuit;
2.     Invinuirea ca numarul membrilor filialei a scazut, este vadit tendentioasa si neadevarata. Doar cativa colegi ne-au parasit, per ansamblu. Sub presedentia comandorului Vasile Bujor, numarul de membrii a crescut, ajungand azi la 752, iar prin constituirea subfilialelor Corabia, Draganesti-Olt si Slatina, filiala a sporit prin reprezentativitate si diversificarea activitatilor desfasurate;
3.     Nu avem relatii defectuoase cu nici una din administratiile locale si judeteane (noi, ca filiala judeteana), cu nici una din celelalte asociatii, fundatii, institutii scolare, culturale, sociale, civice, crestine, etc. din judetul Olt. Vedeti participarile in comun la festivitati, simpozioane, dezbateri, consilii consultative, manifestari culturale si omagiale cu cacacter militar, bisericesc, s.a..Este adevarat, avem discutii constructive cu privire la recuperarea proprietatii noastre, fosta casa a subofiterilor, imobil detinut abuziv de Consiliul local Caracal, in definitivarea diferendului si materializarea scopului nostrum legal, putandu-va implica si dumneavoastra in demersuri, scopul nostru fiind comun iar interesele coincid.
Deseori am fost la manifestari la invitatia autoritatilor, a primarilor din judet la randul lor, acestia, raspunzand invitatiilor noastre. Totdeauna ne-am onorat cu prezenta si cuvantul, ne-am gratulat cu diplome si participari la mai multe momente de destindere, cu caracter de socializare, cunoastere, dialog.
4.     In ceea ce priveste incompatibilitatea dintre functia de presedinte al filialei ANCMRR si vicepresedinte al SCMD, intr-adevar cdor(r) Vasile Bujor a fost mai intai vicepresedinte la SCMD si este gata sa demisioneze din aceasta functie, cu toate ca statutul asociatiei nu prevede o atare incompatibilitate. Din contra, apreciem noi, sindicatul si filiala se completeaza in demersurile si interesele noastre ca militari in rezerva si in retragere.
5.     Cat priveste existenta, ca membrii ai sindicatului, a numerosi membri ai filialei noastre, in solutionarea situatiei va invitam sa va implicati Dumneavoastra, statutar, legal, constitutional, fara a perturba atmosfera de lucru, creativa , a filialei noastre.

           A ne pronunta “daca ramanem in asociatia nationala ori ne desprindem”, va incunostiintam ca suntem surprinsi de idée intrucat aceasta la noi nu se pune, hotararea noastra este sa nu ne rupem de asociatie dar sa militam pentru reprezentativitatea noastra. Aceasta problema nu s-a pus niciodata la noi, dovada fiind si faptul ca noi, ne-am constituit ca asociatie inaintea asociatiei nationale si am acceptat , ulterior, sa coboram de la rangul de asociatie la cel de filiala.

            Subliniem inca odata ca interventiile participantilor la sedinta au fost aplicate, citam cateva idei: “nu se pune problema cu 1,2 care sunt nemultumiti si fac reclamatii” – Col. Atasiei Neculai;
de cand pe baza unor informatii bati presedintele!? Procedura de a chema si stigmatiza este nedemocratica” si “ne-am asociat voluntar, am coborat de la asociatie la filiala. Daca nu ne suporta nu vom admite sa fim dati afara, iar diversitatea de idei este productiva” – Col. Matei Dumitru; “poate modul de lucru al Bucurestiului este de vina; noi sa facem alegeri pentru Asociatia Nationala” – Col. Baltaretu Stelica; “prin recalculare s-au creat dezechilibre; nu s-au implicat in sustinerea drepturilor militarilor, gratuitati, spre exemplu nu se mai dau ; este inadmisibila abandonarea cadrelor militare disponibilizate, cele mai afectate de procesul revizuirii pensiilor ” – Lt. col.dr. Gheorge Sorin; “sindicatul nu ne-a adus nici o greutate dar sa colaboram mai strans cu Asociatia Nationala prin a informa ceea ce facem, ca facem destule si ei nu stiu” – Col. Veltan Nicolae; “Aducem prejudicii Onoareai? Nu! Este ingerinta Bucurestiului la Caracal.” – Lt.col. Vantu Mircea; “exista frustrari ale unor colegi, au probabile promisiuni de la Bucuresti, sunt murdariile cotidinene in aceste agitari” – Col. Pasarica Oprea.

            Ca o concluzie va prezentam hotararea exprimata prin vot a Comitetului nostru de a decide noi destinul uneia din filialele cele mai puternice din tara. Apreciem ca atmosfera de lucru este constructiva iar noi ne sustinem presedintele pentru efortul constant si calitatile sale mobilizatoare, orientate spre  coeziune in filiala.
            Deasemenea am hotarat inchiderea falsului diferend dintre filiala si conducerea central a ANCMRR. Vom informa mai promt despre ceea ce intentionam si facem noi; am acceptat sa discutam o situatie fara a avea materialul incriminator la dispozitie. Ne-ar interesa in continuare, asa ca solicitam, o intalnire cu presedintele A.N.C.M.R.R. , cu responsabilul de zona sau cu oricare membru al Biroului Central stabilit de Dumneavoastra, pentru a ni se oferi amanunte lamuritoare si a ne sustine cauza.
            Nu putem sa nu evidentiem dorinta noastra de colaborare fertila, dar, si sa subliniem ca munca grea, concreta in teren , noi o facem, pe cand Dumneavoastra aveti mai mult rol de reprezentare,  dar si de a lua decizii care va avantajeaza mai intai si mai mult pe dumneavoastra.



            Anexam urmatoarele documente:
1.       ACTIVITATI   DESFASURATE  SUB  CONDUCEREA  SI  INDRUMAREA  PRESEDINTELUI  ANCMRR  FILIALA  JUDETULUI  OLT  DE  LA  NUMIREA  SA  IN FUNCTIE - 02. 06. 2010  Si PANA IN  PREZENT
2.      SITUATIA  VENITURILOR SI CHELTUIELILOR PE SEMESTRUL I 2011
3.      SITUATIA MEMBRILOR A.N.C.M.R.R. FILIALA JUDETULUI OLT IN PERIOADA 01.06.2010 – 15.07.2011

Presedinte ANCMRR filiala judetului Olt
Cdor(r)
            Vasile BUJOR