duminică, 5 septembrie 2010

CE CHESTIE...

Interesant, cuvântul  ..TRAIAN  ,,duce,,  la  ȚĂRANI, RĂNITĂ, RANIȚĂ dar și spre ...  

TIRAN(A) !

Păi,  ș-atunci, dac-o fi predestinare,  omul nu are nicio vina fraților . L-am văzut dăunăzi  și însemnat pe cap...Asta e ! Totul o ține de drama ancestrală a  boborului ăstuia năpăstuit , și gata ! Explicabil, nu ?

P.S.    Știe careva,  dintre Dumneavoastră,  cum se poate scapa de tiranie ? N-avem nici experienta in asta, la naiba !

Ultima actiune in instanta a SCMD, cu termen de judecata in 03.12.2010, dosar 6965/2/2010.

CABINET DE AVOCATURĂ
„GRAZIELA BÂRLĂ“
Str. Băniei nr. 1, et. 4, ap. 7, sector 3, Bucureşti, 030185, România
Tel: 00 4021. 318.65.91; Fax: 00 4121. 318.65.92
e-mail: avocatjust@yahoo.fr; office@avocatgb.ro
Avocaţi definitivi: Graziela BARLA Avocaţi stagiari: Dana BALOG
Catalin Petrica RADU Dana Roxana BOANTA

Nr. 347/04.08.2010


Domnule Presedinte,


SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE, cu sediul in Bucuresti, str. Bogota, nr. 6, sector 1 si domiciliul ales la Cabinet de Avocatura “Graziela Barla” din Bucuresti, str. Baniei nr. 1, et. 4, ap. 7, sector 3, unde rugam a indeplini procedurile de citare, formuleaza,

Cerere de chemare in judecata

Impotriva:

GUVERNULUI ROMANIEI, cu sediul in Bucuresti, Piata Victoriei nr. 1, sector 1, prin BOC EMIL, in calitate de reprezentant,

pentru ca prin hotararea ce o veti pronunta sa constatati incidenta art. 2 alin. 1 si 3 din Legea nr. 137/2000, republicata, sa dispuneti restabilirea, situatiei anterioare producerii discriminarii, precum si acordarea de despagubirii pe care le vom preciza pana la primul termen de jduecata, in ceea ce priveste aplicarea Legii 119/2010 si a normelor sale metodologice, in privinta pensiilor militare de stat.

In fapt:
La data de 29 iunie 2010, in sedinta comuna a Camerei Deputatilor si Senatului, Guvernul Romaniei si-a angajat raspunderea pentru adoptarea Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor.
In temeiul acestei legi, conf. art. 2, pensiile de serviciu anticipate si anticipate partiale, dintre cele prevazute la art. 1, devin pensii pentru limita de varsta in intelesul Legii 19/2000. Prin urmare, pensiile militare, aflate in plata, precum si pensiile de stat ale politistilor (ambele categorii facand parte din Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate), vor fi recalculate. Legea asumata de Guvern incalca dreptul individual la protectie sociala dobandit de unele categorii profesionale, precum si principiul statului de drept.

In acelasi timp, Legea nr. 119/2010 este discriminatorie deoarece atat pensionarilor militari, cat si pensionarilor proveniti din randul Ministerului de Interne, li s-a garantat dreptul la o pensie al carui nivel era previzibil la data pensionarii.

Curtea Europeana a Drepturilor Omului s-a pronuntat deja asupra faptului ca le revine statelor obligatia de a crea o legislatie predictibila. Or, si in Romania, ca in oricare alta tara democrata, organele statului sunt obligate sa respecte sperantele legitime intemeiate pe prevederile legale in vigoare, indivizii putand conta pe previzibilitatea normelor legal adoptate si fiind astfel in masura sa isi planifice viitorul in contextul drepturilor conferite de aceste dispozitii. Faptul ca statul este in drept sa faca schimbari legislative, inseamna si obligatia sa corelativa ca, ori de cate ori o face, sa mentina o balanta rezonabila intre increderea indivizilor in prevederile legale existente si interesele pentru a caror satisfacere opereaza modificarea cadrului legal.
Si, mai ales, sa foloseasca aceleasi criterii nedescriminotirii, pentru toate categoriile profesionale aflate in aceasta situatie.

Inlaturarea recunoasterii, folosintei si exercitarii dreptului la pensie in conditii de egalitate cu alte categorii profesionale – drept castigat de catre cadrele militare in temeiul unor legi organice, ocupationale, reprezinta o discriminare, atata vreme cat Curtea Constitutionala a Romaniei a decis ca prevederile ce vizeaza militarii sunt constitutionale, in timp ce aceleasi prevederi, care se refera la art. 1 lit. c din Legea nr. 119/2010 (Decizia CC nr. 830 din 25.06.2010), nu sunt constitutionale.
Pe de alta parte, aceeasi Curte Constitutionala a statuat in mod repetat in jurisprudenta sa, faptul ca legiuitorul are dreptul si obligatia sa stabileasca, in temeiul art. 47 alin. 2 din Constitutie, criteriile si conditiile concrete ale exercitarii dreptului la pensie, inclusiv modul de calcul si actualizare a cuantumului pensiei, cu conditia ca noile reglementari sa nu se aplice retroactiv, adica pensiilor anterior stabilite, ci numai pentru viitor, deci de la data intrarii lor in vigoare (Decizia Curtii Constitutionale nr. 375/06.07.20005; Decizia nr. 120/15.02.2007).

Legea nr. 119/2010 este discriminatorie cu privire la cadrele militare si prin faptul ca prevede si aplica criterii aparent neutre, dar care dezavantajeaza o categorie de persoane careia acelasi stat i-a garantat, prin legi ocupationale, dreptul la o pensie anticipata si la folosinta tuturor celorlalte drepturi ce rezulta de aici (cum ar fi dreptul la munca in cumul cu pensia, pana la implinirea varstei legale de pensionare).
Or, multe cadre militare au fost obligate, o data cu aderarea Romaniei la NATO, sa se pensioneze anticipat, la varste foarte indepartate de limita legala de pensionare. Legea 119/2010 incalca si toate drepturie pe care acestia le-au dobandit, in raportul lor cu Statul Roman, si anume:
- prin incidenta art. 26 din Legea 164/2001 (potrivit cu care persoanele care beneficiaza de pensie militara de serviciu pot fi incadrate in munca, pe durata determinata sau pe durata nedeterminata, dupa caz, inclusiv in sectorul public, beneficiind de drepturile salariale corespunzatoare functiei in care sunt incadrate, inclusiv de sporul de vechime corespunzator vechimii in munca, dobandite pana la data pensionarii. Aceeasi lege prevede si faptul ca pentru militari “ drepturile de pensii sunt inprescriptibile si nu poyt fi cedate total sau partial”( art. 7 alin.1 ).
- in temeiul prevederilor art. 24 din OUG 7/1998 (privind unele masuri de protectie sociala a personalului militar si civil, care se vor aplica in perioada restructurarii marilor unitati, unitatilor si formatiunilor din compunerea Ministerului Apararii Nationale), potrivit cu care personalul militar si civil pensionat in conditiile acestei ordonante poate cumula pensia cu salariul obtinut, in cazul in care isi continua activitatea ca angajat, sau cu veniturile suplimentare realizate din activitatile cu scop lucrativ.
- prin incidenta art. 26 din Legea 179/2004, in ceea ce ii priveste pe poliţiştii pensionari; acestia, beneficiari ai pensiei de serviciu, se pot încadra cu contract de muncă pe durată nedeterminată sau pe durată determinată, precum şi în orice altă formă de muncă prevăzută de Codul muncii, inclusiv în sectorul public, beneficiind de drepturile salariale corespunzătoare funcţiei în care sunt încadraţi, inclusiv de sporul de vechime corespunzător vechimii în muncă, dobândite până la data pensionării. Persoanele prevazute la alin. 1 pot cumula pensia cu salariul realizat, indiferent de nivelul salariului respectiv.

Pentru motivele de mai sus, va solicitam sa admiteti actiunea, sa dispuneti restabilirea situatiei anterioare producerii discriminarii, precum si acordarea de despagubirii, in ceea ce priveste aplicarea Legii 119/2010 si a normelor sale metodologice, in privinta pensiilor militare de stat si pensiilor politistilor.

In drept: art. 2 alin. 1 si 3 din Legea nbr. 1376 republicata.
Probatoriu: inscrisuri si orice alta proba se va dovedi utila cauzei.

Pentru
Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate,

Presedinte Mircea Dogaru 

preluare http://scmdbarlad.blogspot.com/