Libertatea de exprimare (1) Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credinţelor şi libertatea creaţiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile. (2) Cenzura de orice fel este interzisă. CONSTITUTIA ROMANIEI art.30
luni, 31 ianuarie 2011
INCENDIU
- Baieti, echipati-va incet, sistematic, spalati masina, luati ceva apa, daca mai ramane, fiti atenti la stopuri, la trafic si mergeti la incendiu... arde cladirea guvernului !
Puțin optimism : înlocuitorul petrolului costă puţin şi nu poluează
Un soi de benzină artificială, bazat pe hidrogen şi care va costa aproximativ 0,25 euro/litru, ar putea fi pompat în rezervoarele autoturismelor la staţiile de alimentare din toată lumea în trei până la cinci ani de acum.
Cel mai îmbucurător şi probabil neaşteptat beneficiu al noii alternative este acela că, dincolo de preţul accesibil şi de ostilitatea scăzută vis-a-vis de mediu, viitorul combustibil va fi compatibil cu motoarele autovehiculelor existente.
Având ca materie primă hidrogenul şi nu carbonul, petrolul artificial nu va genera emisii dăunătoare în urma arderii. Primele teste la drum întins se vor face în 2012 şi, dacă totul decurge optim, combustibilul-minune ne-ar putea alimenta maşinile peste numai câţiva ani.
" În unele sensuri, hidrogenul este combustibilul perfect. Înmagazinează de trei ori mai multă energie decât petrolul per unitate de masă şi, atunci când arde, nu produce altceva decât apă", sună declaraţia profesorului Stephen Bennington, cercetătorul coordonator al proiectului.
În principiu, metodele actuale de stocare a hidrogenului sunt scumpe şi nu tocmai sigure. Pentru a depăşi acest handicap, oamenii de ştiinţă ai laboratorului Rutherford Appleton, din Londra, au descoperit o metodă pentru depozitarea densă a hidrogenului în mici stropi care pot fi turnaţi sau pompaţi sub formă lichidă.
Se aşteaptă ca un vehicul alimentat cu benzină artificială, care nu are încă un nume de marcă, să prezinte o autonomie în mers de 480 până la 640 de klometri, o performanţă comparabilă cu cea a combustibililor convenţionali. Unii sceptici, probabil realişti, îşi reţin, totuşi, entuziasmul cu privire la accesibilitatea financiară a noului produs, motivând că guvernele "îşi vor impune rapid monopolul şi asupra sa" şi vor mări taxele.
Sursa: Dailymail