De la aliații SCMD, aflăm :
Departamentul Juridic informeaza ca S.C.M.D. a trimis urmatoarea ATENTIONARE domnilor ministri Gabriel Oprea, Traian Igas, Catalin Predoiu si directorului S.R.I., George Maior
Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate respinge OUG nr.1/2011 ca anticonstituțională și antieuropeană, urmând a acționa în justiție față de această nouă încălcare a hotărârilor Curții de Apel Cluj și Înaltei Curți de Casație și Justiție privind ,,recalculările” ilegale, operate în perioada 28.09. – 07.01.2011, vizând pensiile militare aflate în plată.
Dacă veți da curs însă, din exces de zel, până la pronunțarea prin vot a Parlamentului asupra OUG. Nr.1/2011, vă somăm să luați în considerare următoarele:
1. Noile decizii neconstituționale de pensionare emise in ,,revizuire” pe baza OUG nr. 1/2011 sa fie insotite de catre actele doveditoare (adeverinte) care atesta atat perioada de vechime in serviciu/munca, perioada de cotizare, precum si veniturile brute/nete care au stat la baza ,,recalcularii sau revizuirii” cuantumului pensiei, cu mentionarea documentelor din care rezulta datele din adeverinte. (cf. art.5 din OG nr. 33/2002 modificata si aprobata prin Legea nr. 223/2002, care reglementeaza eliberarea certificatelor si adeverintelor de catre autoritatile publice centrale si locale).
2. In conformitate cu art. 4 alin.(2) din acelasi act normativ, cerem imperativ ca adeverintele sau certificatele doveditoare sa fie semnate în clar, cu grad și funcție, de catre conducatorul autoritatii publice, sa fie inregistrate si datate, cu aplicarea stampilei unitatii. Documentele, semnate de catre functionarii abilitati, sa cuprinda obligatoriu numele si prenumele acestora in mod lizibil, cu aplicarea semnaturii olografe.
3. La determinarea veniturilor brute/nete, sa fie luate în calcul si premiile/primele ocazionale/periodice, alte venituri, precum si premiul anual (al 13-lea salariu).
4. Modalitatea de calcul a cuantumului pensiilor sa fie făcută publică și explicitată intr-o formă usor de inteles de catre beneficiari, cu mentionarea etapelor si a formulelor de calcul utilizate.
5. Să fie prezentate demersurile făcute pentru identificarea tuturor veniturilor brute/nete și explicat de ce a trebuit să se opteze pentru utilizarea cuantumului soldei de grad si al soldei de functie minime, corespunzatoare gradului militar detinut, conform anexei nr.1 din OUG nr. 1/2011. Cu alte cuvinte, de ce nu este posibilă reconstituirea corectă a activității rezerviștilor și de ce trebuie să suporte aceștia incapacitatea de arhivare a ministerului?
Toate aceste propuneri sunt formulate in baza observatiilor primite din partea membrilor de sindicat.
Va supunem atentiei enormitatea, prezentă în art. 1 alin.(4) din OUG nr.1/2011, care precizeaza: “pentru perioadele la care nu pot fi identificate veniturile realizate lunar, la stabilirea punctajului mediu anual se utilizeaza cuantumul soldei de grad si al soldei de functie minime, corespunzatoare gradului militar detinut, conform anexei nr.1, dar nu mai putin de salariul mediu brut/net pe economie, ….”
Din moment ce, conform art.1, alin (2) din Ordonanta, “obligatia identificarii si transmiterii la casele de pensii sectoriale a veniturilor realizate lunar de catre beneficiar, in vederea efectuarii revizuirii, revine institutiilor din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, in cadrul carora beneficiarul si-a desfasurat activitatea”, si pentru ca statul este depozitarul tuturor arhivelor, este de neacceptat ca pentru perioadele in care autoritatile nu pot face dovada veniturilor, NOI, beneficiarii, in afara oricarei culpe, sa fim sanctionati cu luarea in calcul a soldelor minime de grad si functie, asa cum se prevede in ordonanta.
Conform principiului de drept in dubio pro reo, pentru imposibilitatea autoritatii publice de a dovedi veniturile integrale din perioada de activitate, ar trebui sa beneficiem de situatia cea mai favorabila posibil, respectiv de luarea in calcul a soldelor de grad si functie la nivelul maxim.
Militam si pe aceasta cale pentru respingerea OUG nr. 1/2011, act normativ imposibil de aplicat. Considerăm că se înscrie în lungul șir de aberații juridice promovate de Guvern, prin asumarea răspunderii.
Nu acceptăm confiscarea gradelor noastre și transformarea în ,,beneficiari”, deoarece nu suntem vinovați, nici de trădare de țară, nici de genocid.
PRESEDINTE,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU
Libertatea de exprimare (1) Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credinţelor şi libertatea creaţiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile. (2) Cenzura de orice fel este interzisă. CONSTITUTIA ROMANIEI art.30
luni, 7 martie 2011
duminică, 6 martie 2011
PUNCT DE VEDERE IALOMIȚEAN
In Observatorul militar nr. 7(23 februarie-01 martie 2011) , sub titlul „Posta redactiei”, s-a dorit a fi formulate raspunsuri la intrebarile referitoare la procesul de revizuire a pensiilor stabilite in urma recalcularii pensiilor militare de stat. Si de aceasta data se constata ca MApN, prin consultantii care il reprezinta, fie din graba, fie din dorinta de a fi primii cu astfel de abordari, fie din lipsa unei „eminente cenusii” sau „unui cap limpede”, fie ca „asa s-a ordonat”, fie din toate acestea la un loc plus alte cauze ce devin definitorii, in sens negativ, pentru acest minister, are solutii si abordari in afara prevederilor legale.
Chiar de la inceput se recomanda celor interesati sa citeasca interviul acordat de seful Directiei financiar-contabile, general de brigada Maria Lupu, publicat in nr. 5, pagina 5 al Observatorului militar. Acest interviu NU ESTE DE RECOMANDAT. Daca insa s-a dorit a se demonstra nepriceperea celui care l-a acordat, atunci poate fi recomandat. Si iata de ce.
Doamna general afirma ca „procesul de recalculare a pensiilor S-A INCHEIAT LA 31.12.0210, dar din lipsa unor documente doveditoare de venit, SE CONTINUA PROCESUL DE REVIZUIRE”. Sunt doua greseli (sau minciuni?):
-procesul de recalculare, conform art. 4 alin. 1, lit. a) si alin. 2 din L. 119/2010, trebuia incheiat la 28.12.2010 si nu la 31.12.2010; astfel afirmatia este pur si simplu recunoasterea faptului ca s-a incalcat legea;
-conform tezei 2 din motivele pentru adoptarea OUG. 1/2011, este „imperios necesara INSTITUIREA unei etape de revizuire”; prin urmare, nu poate continua un proces care abia se stabileste, se infiinteaza, se constituie.
Tot doamna general precizeaza in interviu: ”Prin intrarea in vigoare a OUG. Nr. 1, prevederile HG. Nr. 735/2010 au fost abrogate. PRIN URMARE NU MAI ESTE CAZUL SA SE DEPUNA CONTESTATII”. Si logica, dar si intuitia elementara care ghideaza spre legalitate orice om cu un minim de educatie sau de bun simt, sunt cel putin precare la doamna general. Cum poti afirma asa ceva cand procedura de contestare a pensiilor recalculate este reglementata prin art. 7 al L. 119/2010, cand deciziile precizeaza, asa cum obliga legea, temeiul de drept si termenul in care poate fi introdusa contestatia, dar mai cu seama cand decizia necontestata in termen ramane definitiva chiar daca ea este si ilegala, si lovita de nulitate, neindeplinind conditiile de fond si forma, asa cum este cazul marii majoritati a deciziilor emise de MApN-Directia Financiar-Contabila si nu de Casa de Pensii Sectoriala din cadrul MApN.
Asa cum a inceput, adica prost, asa si continua ceea ce se vrea a fi raspunsuri sub titlul „Posta redactiei”.
Iata doua extrase care trebuiesc citite cu mare atentie:
-„OUG nr. 1/2011 prevede ca procesul de revizuire se încheie la 31 decembrie 2011. Obligatia identificarii si transmiterii la casa de pensii sectoriala, a veniturilor realizate lunar de catre fiecare beneficiar, pâna cel mai tarziu la data de 31 octombrie 2011, revine MApN. Daca pâna la aceasta data nu pot fi identificate veniturile realizate lunar pentru anumite perioade, la stabilirea punctajului mediu anual se utilizeaza cuantumul soldei de grad si al soldei de functie minime corespunzatoare gradului militar detinut, dar nu mai putin de salariul mediu brut/net pe economie, iar pentru perioada anterioara anului 1952 se utilizeaza salariul mediu brut pe economie.”
-„Fata de cele mentionate mai sus, facem precizarea ca, la 10 februarie, a fost emis Ordinul Sefului SMG nr.17. Acesta stabileste masurile si activitatile ce urmeaza a se desfasura de catre structurile MApN, in cadrul procesului de revizuire a pensiilor militare de stat. La art. 1, ordinul prevede ca procesul de revizuire se va finaliza pana la data de 15 martie 2011.”
Concluziile nu fac cinste nici consultantilor care reprezinta MApN, dar nici realizatorului paginii si publicatiei.
1.Daca ordonanta, avand in vedere numarul foarte mare de persoane (aproximativ 140.000 conform tezei 1 din motivare, din care cca. 60.000 ale MApN ), a stabilit, probabil corect si justificat, ca identificarea documentele necesare dovedirii IN TOTALITATE a veniturilor sa se faca cel mai tarziu pana la data de 31.10.2011, respectiv noua luni, adica cca. 270 de zile,, cum poate justifica MApN finalizarea revizuirii pana la 15.03.2011, respectiv in 45 de zile? Daca, pana la 15.03.2011, se vor identifica documentele necesare dovedirii IN TOTALITATE a veniturilor si se vor emite deciziile de pensii revizuire, va fi, pe de o parte, foarte bine si laudabil (desi putin probabil, mai degraba exclus) si pe de alta parte, rusinos dar si acuzator pentru emitentul ordonantei. Cu alte cuvinte, in ultimul caz, se va dovedi ca si aceasta ordonanta este proasta.
2. Daca insa, intr-adevar, termenul 31.10.2011 este justificat si corect, inseamna ca, pentru a se respecta termenul de 15.03.2011, revizuirea se va face, in toate sau numai in unele cazuri, utilizand, pentru perioadele pentru care nu sunt dovedite veniturile, cuantumul soldei de grad si al soldei de functie minime corespunzatoare gradului militar detinut. Acest lucru este ilegal deoarece se incalca prevederile art. 1 alin. 4 din OUG. 1/2011 conform caruia NUMAI DUPA 31.10.2011 se pot utiliza cuantumurile de mai sus in locul veniturilor realizate. Emiterea, pana la 15.03.2011, a deciziilor de pensie revizuite utilizand cuantumul soldei de grad si al soldei de functie minime corespunzatoare gradului militar detinut, este o incalcare cu mult mai grava decat emiterea deciziilor de pensie recalculata utilizand exclusiv salariul mediu brut pe economie desi documentele doveditoare fusesera depuse in termenul legal.
3.Daca avem in vedere art. 8 din OUG. 1/2011, conform caruia „ministrul apararii nationale, ministrul administratiei si internelor, precum si directorul SRI pot emite ordine si/sau instructiuni privind modalitatile tehnice de identificare, transmitere si solicitare a actelor si datelor care dovedesc veniturile necesare revizuirii pensiilor”, concluzia este pur si simplu socanta: Ordinul Sefului SMG nr. 17/2011 NU TREBUIA EMIS. Cu alte cuvinte NUMAI MINISTRUL apararii nationale putea emite ordine si/sau instructiuni. In plus, domeniul reglementat prin ordinul sefului SMG excede celui stabilit strict prin ordonanta de urgenta.
4.In articol se afirma ca Ordinul Sefului SMG nr. 7/2011 „stabileste masurile si activitatile ce urmeaza a se desfasura de catre structurile MApN, in cadrul procesului de revizuire a pensiilor militare de stat”. Gresit! Chiar daca s-ar invoca ambiguitatea prevederilor art. 1 alin. 1 din OUG. 1/2011(ambiguitate care intareste afirmatia ca ordonanta este o reglementare, in cel mai bun caz, proasta) nu se poate justifica greseala de a se afirma ca se revizuiesc pensiile militare de serviciu (uzual fiind numite pensii ale caror cuantum este cel din luna decembrie 2010). Conform art. 1 din anexa nr. 3 din OUG. 1/2011, „pensiile prevazute la art. 1 lit. a) si b) din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor si recalculate potrivit prevederilor aceleasi legi se revizuiesc conform prezentei metodologii”. Mai clar de atat nu stiu daca se poate! Deci se revizuiesc NU pensiile militare de serviciu ci PENSIILE MILITARE DE SERVICIU RECALCULATE, adica cele ale caror cuantumuri sunt stabilite prin deciziile emise dupa incheierea procesului de recalculare. Decizii care, in marea lor majoritate, au fost contestate si fac obiectul cererilor de anulare adresate instantelor de judecata competente.
Se pune firesc intrebarea: in MApN este cineva capabil sa inteleaga fundatura si blocajul in care s-a ajuns? Si tot firesc s-a ajuns in faza in care cei vinovati de aceasta stare de lucruri au nume, prenume, grade si functii, dupa caz.
Compartimentul juridic al Filialei Slobozia a SCMD
Chiar de la inceput se recomanda celor interesati sa citeasca interviul acordat de seful Directiei financiar-contabile, general de brigada Maria Lupu, publicat in nr. 5, pagina 5 al Observatorului militar. Acest interviu NU ESTE DE RECOMANDAT. Daca insa s-a dorit a se demonstra nepriceperea celui care l-a acordat, atunci poate fi recomandat. Si iata de ce.
Doamna general afirma ca „procesul de recalculare a pensiilor S-A INCHEIAT LA 31.12.0210, dar din lipsa unor documente doveditoare de venit, SE CONTINUA PROCESUL DE REVIZUIRE”. Sunt doua greseli (sau minciuni?):
-procesul de recalculare, conform art. 4 alin. 1, lit. a) si alin. 2 din L. 119/2010, trebuia incheiat la 28.12.2010 si nu la 31.12.2010; astfel afirmatia este pur si simplu recunoasterea faptului ca s-a incalcat legea;
-conform tezei 2 din motivele pentru adoptarea OUG. 1/2011, este „imperios necesara INSTITUIREA unei etape de revizuire”; prin urmare, nu poate continua un proces care abia se stabileste, se infiinteaza, se constituie.
Tot doamna general precizeaza in interviu: ”Prin intrarea in vigoare a OUG. Nr. 1, prevederile HG. Nr. 735/2010 au fost abrogate. PRIN URMARE NU MAI ESTE CAZUL SA SE DEPUNA CONTESTATII”. Si logica, dar si intuitia elementara care ghideaza spre legalitate orice om cu un minim de educatie sau de bun simt, sunt cel putin precare la doamna general. Cum poti afirma asa ceva cand procedura de contestare a pensiilor recalculate este reglementata prin art. 7 al L. 119/2010, cand deciziile precizeaza, asa cum obliga legea, temeiul de drept si termenul in care poate fi introdusa contestatia, dar mai cu seama cand decizia necontestata in termen ramane definitiva chiar daca ea este si ilegala, si lovita de nulitate, neindeplinind conditiile de fond si forma, asa cum este cazul marii majoritati a deciziilor emise de MApN-Directia Financiar-Contabila si nu de Casa de Pensii Sectoriala din cadrul MApN.
Asa cum a inceput, adica prost, asa si continua ceea ce se vrea a fi raspunsuri sub titlul „Posta redactiei”.
Iata doua extrase care trebuiesc citite cu mare atentie:
-„OUG nr. 1/2011 prevede ca procesul de revizuire se încheie la 31 decembrie 2011. Obligatia identificarii si transmiterii la casa de pensii sectoriala, a veniturilor realizate lunar de catre fiecare beneficiar, pâna cel mai tarziu la data de 31 octombrie 2011, revine MApN. Daca pâna la aceasta data nu pot fi identificate veniturile realizate lunar pentru anumite perioade, la stabilirea punctajului mediu anual se utilizeaza cuantumul soldei de grad si al soldei de functie minime corespunzatoare gradului militar detinut, dar nu mai putin de salariul mediu brut/net pe economie, iar pentru perioada anterioara anului 1952 se utilizeaza salariul mediu brut pe economie.”
-„Fata de cele mentionate mai sus, facem precizarea ca, la 10 februarie, a fost emis Ordinul Sefului SMG nr.17. Acesta stabileste masurile si activitatile ce urmeaza a se desfasura de catre structurile MApN, in cadrul procesului de revizuire a pensiilor militare de stat. La art. 1, ordinul prevede ca procesul de revizuire se va finaliza pana la data de 15 martie 2011.”
Concluziile nu fac cinste nici consultantilor care reprezinta MApN, dar nici realizatorului paginii si publicatiei.
1.Daca ordonanta, avand in vedere numarul foarte mare de persoane (aproximativ 140.000 conform tezei 1 din motivare, din care cca. 60.000 ale MApN ), a stabilit, probabil corect si justificat, ca identificarea documentele necesare dovedirii IN TOTALITATE a veniturilor sa se faca cel mai tarziu pana la data de 31.10.2011, respectiv noua luni, adica cca. 270 de zile,, cum poate justifica MApN finalizarea revizuirii pana la 15.03.2011, respectiv in 45 de zile? Daca, pana la 15.03.2011, se vor identifica documentele necesare dovedirii IN TOTALITATE a veniturilor si se vor emite deciziile de pensii revizuire, va fi, pe de o parte, foarte bine si laudabil (desi putin probabil, mai degraba exclus) si pe de alta parte, rusinos dar si acuzator pentru emitentul ordonantei. Cu alte cuvinte, in ultimul caz, se va dovedi ca si aceasta ordonanta este proasta.
2. Daca insa, intr-adevar, termenul 31.10.2011 este justificat si corect, inseamna ca, pentru a se respecta termenul de 15.03.2011, revizuirea se va face, in toate sau numai in unele cazuri, utilizand, pentru perioadele pentru care nu sunt dovedite veniturile, cuantumul soldei de grad si al soldei de functie minime corespunzatoare gradului militar detinut. Acest lucru este ilegal deoarece se incalca prevederile art. 1 alin. 4 din OUG. 1/2011 conform caruia NUMAI DUPA 31.10.2011 se pot utiliza cuantumurile de mai sus in locul veniturilor realizate. Emiterea, pana la 15.03.2011, a deciziilor de pensie revizuite utilizand cuantumul soldei de grad si al soldei de functie minime corespunzatoare gradului militar detinut, este o incalcare cu mult mai grava decat emiterea deciziilor de pensie recalculata utilizand exclusiv salariul mediu brut pe economie desi documentele doveditoare fusesera depuse in termenul legal.
3.Daca avem in vedere art. 8 din OUG. 1/2011, conform caruia „ministrul apararii nationale, ministrul administratiei si internelor, precum si directorul SRI pot emite ordine si/sau instructiuni privind modalitatile tehnice de identificare, transmitere si solicitare a actelor si datelor care dovedesc veniturile necesare revizuirii pensiilor”, concluzia este pur si simplu socanta: Ordinul Sefului SMG nr. 17/2011 NU TREBUIA EMIS. Cu alte cuvinte NUMAI MINISTRUL apararii nationale putea emite ordine si/sau instructiuni. In plus, domeniul reglementat prin ordinul sefului SMG excede celui stabilit strict prin ordonanta de urgenta.
4.In articol se afirma ca Ordinul Sefului SMG nr. 7/2011 „stabileste masurile si activitatile ce urmeaza a se desfasura de catre structurile MApN, in cadrul procesului de revizuire a pensiilor militare de stat”. Gresit! Chiar daca s-ar invoca ambiguitatea prevederilor art. 1 alin. 1 din OUG. 1/2011(ambiguitate care intareste afirmatia ca ordonanta este o reglementare, in cel mai bun caz, proasta) nu se poate justifica greseala de a se afirma ca se revizuiesc pensiile militare de serviciu (uzual fiind numite pensii ale caror cuantum este cel din luna decembrie 2010). Conform art. 1 din anexa nr. 3 din OUG. 1/2011, „pensiile prevazute la art. 1 lit. a) si b) din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor si recalculate potrivit prevederilor aceleasi legi se revizuiesc conform prezentei metodologii”. Mai clar de atat nu stiu daca se poate! Deci se revizuiesc NU pensiile militare de serviciu ci PENSIILE MILITARE DE SERVICIU RECALCULATE, adica cele ale caror cuantumuri sunt stabilite prin deciziile emise dupa incheierea procesului de recalculare. Decizii care, in marea lor majoritate, au fost contestate si fac obiectul cererilor de anulare adresate instantelor de judecata competente.
Se pune firesc intrebarea: in MApN este cineva capabil sa inteleaga fundatura si blocajul in care s-a ajuns? Si tot firesc s-a ajuns in faza in care cei vinovati de aceasta stare de lucruri au nume, prenume, grade si functii, dupa caz.
Compartimentul juridic al Filialei Slobozia a SCMD
Abonați-vă la:
Postări (Atom)