O noua propunere legislativa a fost inaintata pentru modificarea alin. (1) al articolului 62 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, in sensul reglementarii intr-un mod echitabil a conditiilor de iesire la pensie. Propunerea este in dezbatere publica pana la data de 18 noiembrie 2011.
Potrivit prevederilor art. 62 alin. (1), pensia anticipata se acorda persoanelor care au realizat un stagiu de cotizare cu cel putin 8 ani mai mare decat stagiul complet de cotizare prevazut de lege, dar cu cel mult 5 ani inaintea implinirii varstei standard de pensionare.
Propunerea vine tocmai din cauza faptului ca aceasta formulare este considerata injusta fata de persoanele care din diverse motive au ocupat un loc de munca foarte devreme sau fata de cele care au beneficiat de categoriile de munca I si/sau II, dar care nu se incadreaza in conditiile prevazute de lege la articolul 158, alin. (I).
Astfel, potrivit normelor actuale, persoanele care au indeplinit un stagiu de cotizare cu peste 8 ani mai mare decat stagiul complet de cotizare prevazut de lege, dar care nu se incadreaza in prevederile art. 158 alin. (1), nu au posibilitatea de a iesi la pensie anticipata. Se considera, asadar, ca fiind injusta obligatia ca persoana care solicita pensia anticipata sa aiba cu cel mult 5 ani mai putin decat varsta standard de pensionare.
Proiectul prevede astfel ca sintagma "cu cel mult 5 ani inaintea implinirii varstei standard de pensionare" din cuprinsul art. 62 alin (1) sa fie eliminata.
Libertatea de exprimare (1) Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credinţelor şi libertatea creaţiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile. (2) Cenzura de orice fel este interzisă. CONSTITUTIA ROMANIEI art.30
luni, 17 octombrie 2011
EXCLUSIV – Puterea reinvie Directia VI a Securitatii.
PDL sustine un proiect de lege prin care ofiterii SRI sa devina organe de cercetare penala si sa lucreze cu procurorii in Parchet. Cititi si va cruciti cum populatia va putea fi urmarita prin orice mijloace
Iata cum suna amendamentul-bomba al PDL-istului Cezar Preda din propunerea legislativa privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul securitatii nationale:
”Art.13 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art.13–(1) Ofiteri anume desemnati ai Serviciului Roman de Informatii pot fi numiti in calitate de organe de cercetare penala speciale, cu acordul Biroului Executiv al Consiliului Director al Serviciului si cu avizul procurorului general al Parchetului de pe langa inalta Curte de Casatie si Justitie, competente sa efectueze urmarirea penala in conditiile si pentru infractiunile date in competenta acestora potrivit Codului de procedura penala.
(2) Organele de cercetare penala speciale ale Serviciului Roman de Informatii isi desfasoara activitatea sub conducerea si supravegherea procurorului.
(3) Pentru realizarea atributiilor prevazute la alin.(1), in cadrul unitatii juridice a Serviciului Roman de Informatii se organizeaza si functioneaza o subunitate specializata in care isi desfasoara activitatea ofiterii care au calitatea de organe de cercetare penala speciale.
(4) Serviciul desfasoara sau indeplineste orice alte activitati de aplicare a legii date in competenta sa, potrivit legii
(5) Organele Serviciului Roman de Informatii nu pot lua masura retinerii sau arestarii preventive si nici dispune de spatii proprii de arest”.
La articolul 13 exista si alte modificari, multiple, pe care va rugam sa le lecturati pentru a observa ca, in cazul in care asemenea prevederi ar intra in vigoare, atunci nu va mai exista notiunea de viata privata sau „loc privat„ pentru ca organele statului ar putea penetra oricand acolo – prin orice mijloace - daca procurorii ar suspecta ca aveti o problema care ar aduce atingere securitatii nationale (termenul ”siguranta” se vrea a fi inlocuit in proiectul de lege cu termenul ”securitate nationala). Pe de alta parte, veti observa cum legiutorul adauga RISCUL ca oportunitate la temeiul legal al organelor statului de a solicita culegerea de informatii, interceptarea si inregistrarea ”prin orice mijloace” . Ne intrebam cum de au ajuns initiatorii acestui proiect la concluzia ca riscul poate constitui un temei legal pentru incuviintarea urmaririi, interceptarii si altor proceduri inserate in aceste noi prevederi supuse dezbaterii in Comisia juridica a Camerei Deputatilor.
Conform modificarilor din cuprinsul aceluiasi articol 13, avand in vedere aceste riscuri si amenintari la adresa securitatii nationale, inclusiv actele sau faptele ce decrug din Legea nr.535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului, „constituie temeiul legal pentru a se propune procurorului de catre organele de stat cu atributii i domeniul securtatii nationale, in cazuri justificate, sa solicite autorizarea efectuarii unor activitati in scopulculegerii de informatii constand in: interceptarea si inregistrarea convorbirilor si/sau comunicarilor efectuate sub orice forma si/sau a transmisiilor de date sub orice mijloace, cautarea unor informatii, documente sau inscrisuri pentru a caror obtinere este necesar accesul intr-un loc, la un obiect sau deschiderea unui obiec, ridicarea si repunerea la loc a unui obiect sau document, examinarea lui, extragerea informatilor pe care acesta le contine, cat si inregistrarea, copierea sau obtinerea de extrase prin orice procedee, instalarea de obiecte,intretinerea si ridicarea acestora din locurile in care au fost depuse; supravegherea prin fotografiere, filmare ori prin alte mijloace tehnice, efectuate sistematic in locuri publice sau efectuate in orice mod in locuri private; localizarea sau urmărirea prin mijloace tehnice; retinerea, predarea si perchezitionarea trimiterilor postale; solicitarea sau obtinerea datelor referitoare la tranzactiile financiare, precum si a datelor financiare ale unei persoane”.
Cu alte cuvinte, daca ”organele” vad in orice cetatean un risc de a aduce atingere la securitatea nationala, acesta ar putea fi filat, ascultat, fotografiat, monitorizat, ar putea intra in casa lui SRI-stii ca sa puna camere de luat vederi, de inregistrare audio, ar prelua si deschide corespondenta si scrisa si electronica, iar viata persoanei s-ar transforma intr-un Big Brother al serviciilor si procuraturii.
Toate modificarile care se afla cuprinse in propunerea legislativa sporesc la maxim puterile Parchetului General in combinatie cu SRI, aruncand Romaniainapoi, in perioada in care politia politica facea din orice incomod un atentator la siguranta statului si un subminator al economiei nationale.
Scris de Adina A.STANCU - R.SAVALIUC
Iata cum suna amendamentul-bomba al PDL-istului Cezar Preda din propunerea legislativa privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul securitatii nationale:
”Art.13 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art.13–(1) Ofiteri anume desemnati ai Serviciului Roman de Informatii pot fi numiti in calitate de organe de cercetare penala speciale, cu acordul Biroului Executiv al Consiliului Director al Serviciului si cu avizul procurorului general al Parchetului de pe langa inalta Curte de Casatie si Justitie, competente sa efectueze urmarirea penala in conditiile si pentru infractiunile date in competenta acestora potrivit Codului de procedura penala.
(2) Organele de cercetare penala speciale ale Serviciului Roman de Informatii isi desfasoara activitatea sub conducerea si supravegherea procurorului.
(3) Pentru realizarea atributiilor prevazute la alin.(1), in cadrul unitatii juridice a Serviciului Roman de Informatii se organizeaza si functioneaza o subunitate specializata in care isi desfasoara activitatea ofiterii care au calitatea de organe de cercetare penala speciale.
(4) Serviciul desfasoara sau indeplineste orice alte activitati de aplicare a legii date in competenta sa, potrivit legii
(5) Organele Serviciului Roman de Informatii nu pot lua masura retinerii sau arestarii preventive si nici dispune de spatii proprii de arest”.
La articolul 13 exista si alte modificari, multiple, pe care va rugam sa le lecturati pentru a observa ca, in cazul in care asemenea prevederi ar intra in vigoare, atunci nu va mai exista notiunea de viata privata sau „loc privat„ pentru ca organele statului ar putea penetra oricand acolo – prin orice mijloace - daca procurorii ar suspecta ca aveti o problema care ar aduce atingere securitatii nationale (termenul ”siguranta” se vrea a fi inlocuit in proiectul de lege cu termenul ”securitate nationala). Pe de alta parte, veti observa cum legiutorul adauga RISCUL ca oportunitate la temeiul legal al organelor statului de a solicita culegerea de informatii, interceptarea si inregistrarea ”prin orice mijloace” . Ne intrebam cum de au ajuns initiatorii acestui proiect la concluzia ca riscul poate constitui un temei legal pentru incuviintarea urmaririi, interceptarii si altor proceduri inserate in aceste noi prevederi supuse dezbaterii in Comisia juridica a Camerei Deputatilor.
Conform modificarilor din cuprinsul aceluiasi articol 13, avand in vedere aceste riscuri si amenintari la adresa securitatii nationale, inclusiv actele sau faptele ce decrug din Legea nr.535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului, „constituie temeiul legal pentru a se propune procurorului de catre organele de stat cu atributii i domeniul securtatii nationale, in cazuri justificate, sa solicite autorizarea efectuarii unor activitati in scopulculegerii de informatii constand in: interceptarea si inregistrarea convorbirilor si/sau comunicarilor efectuate sub orice forma si/sau a transmisiilor de date sub orice mijloace, cautarea unor informatii, documente sau inscrisuri pentru a caror obtinere este necesar accesul intr-un loc, la un obiect sau deschiderea unui obiec, ridicarea si repunerea la loc a unui obiect sau document, examinarea lui, extragerea informatilor pe care acesta le contine, cat si inregistrarea, copierea sau obtinerea de extrase prin orice procedee, instalarea de obiecte,intretinerea si ridicarea acestora din locurile in care au fost depuse; supravegherea prin fotografiere, filmare ori prin alte mijloace tehnice, efectuate sistematic in locuri publice sau efectuate in orice mod in locuri private; localizarea sau urmărirea prin mijloace tehnice; retinerea, predarea si perchezitionarea trimiterilor postale; solicitarea sau obtinerea datelor referitoare la tranzactiile financiare, precum si a datelor financiare ale unei persoane”.
Cu alte cuvinte, daca ”organele” vad in orice cetatean un risc de a aduce atingere la securitatea nationala, acesta ar putea fi filat, ascultat, fotografiat, monitorizat, ar putea intra in casa lui SRI-stii ca sa puna camere de luat vederi, de inregistrare audio, ar prelua si deschide corespondenta si scrisa si electronica, iar viata persoanei s-ar transforma intr-un Big Brother al serviciilor si procuraturii.
Toate modificarile care se afla cuprinse in propunerea legislativa sporesc la maxim puterile Parchetului General in combinatie cu SRI, aruncand Romaniainapoi, in perioada in care politia politica facea din orice incomod un atentator la siguranta statului si un subminator al economiei nationale.
Scris de Adina A.STANCU - R.SAVALIUC
Abonați-vă la:
Postări (Atom)