Libertatea de exprimare (1) Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credinţelor şi libertatea creaţiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile. (2) Cenzura de orice fel este interzisă. CONSTITUTIA ROMANIEI art.30
joi, 31 mai 2012
PRIMA DISPUTA , DE ANVERGURA, PSD-PNL
Supraimpozitarea veniturilor mai mari de 4.500 de lei obţinute de bugetari cu 16% nu este considerată o măsură "corectă" de PNL.
"Nu ştiu dacă-i neconstituţională, dar oricum, nu este corect să faci această diferenţiere între bugetari şi economia privată. În acelaşi timp, subliniez, plafonul de 4.500 mi se pare un plafon nerealist. Ar trebui să plece de la opt-nouă mii în sus şi de-abia atunci să discutăm despre această supraimpozitare", a declarat vicepreşedintele PNL, Dan Radu Ruşanu într-un interviu la RFI.
Potrivit acestuia plafonul de 4.500 de lei este un plafon foarte scăzut, iar o mie de euro nu poate fi considerat un venit exagerat într-o ţară UE. Ruşanu susţine că la acest salariu ajung în sistemul bugetar cei cu o vechime foarte mare.
Preşedintele PNL, Crin Antonescu, a declaratcă "nu vede bine" creşterea unor impozite sub forma unei taxe de solidaritate şi că o astfel de măsură "excede" înţelegerile de până acum din USL privind fiscalitatea, dar subiectul va fi discutat în PNL.
"Eu nu o văd bine, în sensul că nu cred că este o soluţie. Nu am crezut niciodată că mărirea unor impozite, mai ales pe conjuncturi atât de scurte, este de natură să rezolve ceva. Filosofia, principiile şi formulele noastre de impozitare negociate la nivelul USL sunt foarte clare: un impozit regresiv, deci 16 la sută rămâne cea mai mare cotă de impozitare (...) Taxa asta de solidaritate e totuşi o formulă care excede înţelegerea noastră pe formula fiscală şi din punctul ăsta de vedere, dacă nu sunt argumente foarte concrete, eu unul nu susţin o asemenea măsură", a spus Antonescu.
Liderul PNL a adăugat că vor exista totuşi discuţii în PNL pe acest subiect, pentru a se lua o decizie dacă va fi susţinută sau nu supraimpozitarea veniturilor mai mari de 4.500 de lei.
Replica lui Ponta
Premierul Victor Ponta şi-a nuanţat astăzi punctul de vedere, susţinând că veniturile profesorilor universitari nu vor fi supraimpozitate.
"Când vorbim însă de tot felul de consilieri şi şefi de pe la Conpet, Transgaz, Romgaz, Rovinari, Turceni sau alte instituţii ale statului, acolo, da, cred că trebuie reglementată problema veniturilor obţinute de cei care lucrează în zona bugetară. Dar repet, e vorba de cei care primesc aceste venituri de la societăţi cu capital majoritar sau integral de stat", a precizat primul-ministru.
El l-a dat exemplu pe tatăl preşedintei Camerei Deputaţilor care câştigă 320 de milioane de lei de la o companie de stat.
"Dimpotrivă, mie mi se pare normal să luăm cât mai mult din aceste venituri pe care, sigur, dacă le obţii în zona privată e în regulă. Dar dacă le obţii de la stat, daţi-mi voie să cred că nu le obţii pe baza aptitudinilor extraordinare şi calităţilor de tată al preşedintei Camerei Deputaţilor, ci le obţii pe un interes politic. Or acolo, cred că trebuie să iau măsuri. Chiar dacă, sigur, vor fi supăraţi cei care obţin aceste venituri", a explicat Ponta.
sursa :http://www.gandul.info/politica/conflict-pnl-ponta-pentru-taxa-de-solidaritate-crin-antonescu-nu-o-vad-bine-excede-intelegerile-din-usl-9691397
VA URMA !? PANA LA URMA, E CEVA NOU ?
Ordinul 41 din 4 mai 2012 privind metodologia de acordare a gradelor si inaintare in grad a cadrelor militare in rezerva si in retragere, pe timp de pace
Avand in vedere prevederile art. 47, 53, 61, 64 si 67 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 57 din Legea nr. 446/2006 privind pregatirea populatiei pentru aparare si ale art. 23 din Legea nr. 355/2009 privind regimul starii de mobilizare partiala sau totala a fortelor armate si al starii de razboi,
in temeiul art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea si functionarea Ministerului Apararii Nationale, cu modificarile ulterioare, ministrul apararii nationale emite prezentul ordin.
Art. 1. – (1) Inaintarea in grad a cadrelor militare in rezerva, pe timp de pace, in conditiile art. 53 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificarile si completarile ulterioare, se face la termen sau in mod exceptional.
(2) Inaintarea in grad a cadrelor militare in retragere, pe timp de pace, se poate face numai in mod exceptional, potrivit prevederilor art. 67 din Legea nr. 80/1995, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 2. – (1) Inaintarea in grad a cadrelor militare in rezerva, pe timp de pace, se face, de regula, cu prilejul zilei de 25 octombrie – Ziua Armatei Romaniei, zilei de 1 decembrie – Ziua Nationala a Romaniei, zilei de 31 mai – Ziua Rezervistului Militar, al zilelor aniversare ale categoriilor de forte ale armatei si comandamentelor de arma, precum si ale genurilor de arma si ale specialitatilor militare.
(2) Inaintarea in grad a cadrelor militare in rezerva, pe timp de pace, se poate face si in alte situatii ordonate de catre ministrul apararii nationale sau seful Statului Major General.
Art. 3. – Inaintarea in grad a cadrelor militare in retragere, potrivit prevederilor art. 1 alin. (2), se poate face cu prilejul evocarii unor evenimente importante din istoria patriei si a fortelor armate ale Romaniei, precum si cu prilejul zilei de 29 aprilie – Ziua Veteranilor de Razboi si al zilei de 31 mai – Ziua Rezervistului Militar.
Art. 4. – (1) Inaintarea in grad a cadrelor militare in rezerva se face in raport cu nevoile fortelor armate, pe baza propunerilor formulate de catre sefii structurilor centrale, ai structurilor subordonate nemijlocit ministrului apararii nationale, de catre sefii statelor majore ale categoriilor de forte ale armatei, comandantii comandamentelor de arma, marilor unitati, unitatilor militare si ai centrelor militare, de catre structurile asociative ale cadrelor militare in rezerva si in retragere, precum si alte autoritati publice sau organizatii neguvernamentale.
(2) Propunerile privind acordarea gradului de general de brigada/similar coloneilor si comandorilor in rezerva si inaintarea in grad a generalilor/similarilor in rezerva se centralizeaza, analizeaza, avizeaza si promoveaza spre aprobare, potrivit prevederilor legale, de catre Directia management resurse umane.
(3) Propunerile pentru inaintarea in grad a ofiterilor in rezerva, cu exceptia celor prevazuti la alin. (2), se centralizeaza, se analizeaza si se avizeaza de catre Directia personal si mobilizare din Statul Major General, care le inainteaza spre aprobare sefului Statului Major General.
(4) Propunerile privind inaintarea in grad a maistrilor militari si subofiterilor in rezerva se centralizeaza si se analizeaza de catre Directia personal si mobilizare din Statul Major General si se aproba de seful acesteia.
Art. 5. – (1) Inaintarea in grad a cadrelor militare in retragere, in conditiile art. 3, are la baza propunerile formulate de catre sefii structurilor centrale, ai structurilor subordonate nemijlocit ministrului apararii nationale, de catre sefii statelor majore ale categoriilor de forte ale armatei, comandantii comandamentelor de arma si ai centrelor militare, precum si de catre structurile asociative ale cadrelor militare in rezerva si in retragere si alte autoritati publice sau organizatii neguvernamentale.
(2) Propunerile privind inaintarea in grad a cadrelor militare in retragere, precum si cele privind acordarea gradului de sublocotenent maistrilor militari principali si plutonierilor-adjutanti principali in retragere se centralizeaza, se analizeaza si se promoveaza spre aprobare, potrivit prevederilor legale, de catre Directia calitatea vietii personalului din Departamentul pentru relatia cu Parlamentul si informare publica.
(3) Propunerile privind acordarea gradului de general de brigada/similar coloneilor si comandorilor in retragere si inaintarea in grad a generalilor/similarilor in retragere se centralizeaza si se analizeaza de catre Directia calitatea vietii personalului din Departamentul pentru relatia cu Parlamentul si informare publica si se promoveaza spre aprobare ministrului apararii nationale, cu avizul Directiei management resurse umane.
Art. 6. – Centrele militare centralizeaza si inainteaza propunerile privind inaintarea in grad a cadrelor militare in rezerva si in retragere din grupele de evidenta ale celorlalte institutii cu atributii in domeniul apararii, ordinii publice si sigurantei nationale la Directia personal si mobilizare din Statul Major General, care transmite propuneri pentru analiza si decizie conducatorilor acestor institutii.
Art. 7. -(1) Acordarea gradelor in rezerva se realizeaza la propunerea comandantilor centrelor militare sau a Directiei personal si mobilizare din Statul Major General, in raport cu nevoile fortelor armate si competentele teritoriale, pentru constituirea rezervei generale si operationale, potrivit legii.
(2) Propunerile privind acordarea gradelor in rezerva se inainteaza pentru aprobare conducatorilor structurilor cu competente in domeniu, potrivit prevederilor art. 45 lit. a), c) si f) din Legea nr. 80/1995, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 8. – (1) In fundamentarea propunerilor pentru acordarea gradelor militare si inaintarea in grad a cadrelor militare in rezerva si in retragere, inaintate de structurile prevazute la art. 4 si 7, se au in vedere urmatoarele:
a) participarea la misiuni si operatii ale fortelor armate;
b) participarea, alaturi de unitati si formatiuni militare, la inlaturarea efectelor calamitatilor si catastrofelor naturale;
c) aducerea de servicii institutiei militare ori contributia la promovarea imaginii Armatei Romaniei;
d) detinerea unor functii cu mare vizibilitate publica, in exercitarea carora au contribuit la cresterea prestigiului organismului militar pe plan intern si international;
e) merite deosebite in plan national sau international, pe timpul activitatii in armata sau in rezerva; in categoria meritelor deosebite sunt incluse si faptele si actele exemplare in plan profesional si social, elaborarea de lucrari cu valoare recunoscuta in domeniul militar sau cultural-stiintific, de alte studii si lucrari de cercetare stiintifica ori pedagogica, individual sau impreuna cu personal militar ori civil, in colectiv;
f) remarcarea prin activitatile desfasurate in cadrul structurilor asociative ale cadrelor militare in rezerva si in retragere sau in sprijinul acestora ori participarea in organele de conducere ale structurilor respective;
g) savarsirea unor fapte de eroism si acte exemplare de curaj.
(2) Ministrilor si demnitarilor cu rang corespunzator acestora, secretarilor si subsecretarilor de stat, precum si prefectilor, subprefectilor, presedintilor si vicepresedintilor consiliilor judetene, primarilor, secretarilor municipiului Bucuresti si ai judetelor, secretarilor municipiilor, oraselor, sectoarelor municipiului Bucuresti si ai comunelor, precum si conducatorilor operatorilor economici si institutiilor publice cu atributii la mobilizare si pe timp de razboi li se pot acorda grade militare in rezerva sau pot fi inaintati in grad, potrivit legii, si dupa participarea la activitati de pregatire specifica, organizate prin grija Statului Major General si a structurilor militare subordonate acestuia, in conditiile art. 56 si 57 din Legea nr. 446/2006 privind pregatirea populatiei pentru aparare.
Art. 9. – Prin exceptie de la prevederile art. 2-7, se pot acorda grade militare/inainta in grad, pana la gradul de colonel/similar, cadrele militare in rezerva si in retragere si in alte situatii, potrivit legii, de catre ministrul apararii nationale si seful Statului Major General.
Art. 10. – Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.Ministrul apararii nationale,
Gabriel Oprea
Bucuresti, 4 mai 2012. Nr. M.41.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)