joi, 13 septembrie 2012

LA ZI, IN ANCMRR OLT !

Intr-o atmosfera caracteristica celor ce-si onoreaza fara rezerve eroii natiei, azi 13 septembrie, in sala de festivitati a Cercului Militar, membrii ANCMRR-OLT au dezbatut pe marginea a doua evenimente de marca ale fiintei romanesti:

- implinirea a 164 de ani de la Batalia din Dealul Spirii de la Bucuresti - act eroic al pompierilor militari în apararea revolutiei de la 1848 si prima afirmare patriotica a calitatilor morale si de lupta ale ostasilor tinerei armate române moderne, constituita în urma Pacii de la Adrianopole din 1829 (primul Parlament al României, apreciind sacrificiul eroilor de la 13 septembrie, curajul si patriotismul pompierilor militari, acorda în anul 1860 participantilor la eroicul act pensii pe viata si prima medalie româneasca: PRO VIRTUTE MILITARI. Iar în 1863, când ostirea româna primea noile drapele, nu întâmplator domnitorul Alexandru Ioan Cuza alegea pentru aceasta festivitate data de 13 septembrie);

-implinirea a 99 de ani de la trecerea in nefiinta a celui care a fost Aurel Vlaicu, inventatorul român care revoluționat aviația în anii de pionierat de la începutul secolului 20 .
Cu aceasta ocazie, a fost cinstita viața și activitatea celui ale cărui invenții sunt folosite azi în aviația moderna.

Felicitari conducerii asociatiei, cea care a organizat aceasta masa rotunda, la care au mai participat personalitati politice ale orasului, profesori, elevi alaturi de alti membri ai comunitatii !

In partea a 2-a a intalnirii saptamanale a membrilor ANCMRR Olt, pe parcursul a aproximativ o ora,s-a dezbatut intens, relist pe marginea proiectului Legii Sanatatii, reiesind concluzii extrem de pretioase in interesul cadrelor militare in rezerva si in retragere precum si al familiilor acestora, concluzii ce vor fi inaintate legiuitorului.

Cu acelasi prilej a fost prezentat si materialul rezultat in urma analizei proiectului legii pensiilor militare de stat, document primit cu viu interes de cei prezenti si asupra carora si-au dat acordul, fara rezerve...

Un 13 septembrie de care o sa ne amintim cu deosebita placere. Fara indoiala, a fost o zi fructuoasa !

marți, 11 septembrie 2012

ROMANIA : ,,AJUTOOOOR, MA VINDE !,,

"Olanda santajeaza Romania cu intrarea in Schengen, pentru a obtine mai repede si in conditii foarte avantajoase managementul privat asupra Portului Constanta si, practic, controlul fluxului de marfuri pentru Europa si mentinerea Portului Constanta intr-o zona mediocra din punct de vedere al volumului marfurilor si al cifrei de afaceri", declara senatorul PSD Marius Bota. Potrivit analistilor, acuzele isi au o logica economica. “Daca Romania intra in Spatiul Schengen, ar putea ameninta suprematia Portului Rotterdam, cea mai mare poarta de intrare a marfurilor extracomunitare in Europa”, explica expertul in transporturi Gabriel Marinescu. “Prin noile facilitati obtinute si prin sprijinul declarat al americanilor pentru acest proiect, Portul Constanta ar ameninta suprematia olandeza”, considera expertul, citat de DailyBusiness.ro Acesta ar fi si motivul pentru care olandezii s-au grabit sa semneze un protocol de colaborare intre Portul Rotterdam si Portul Constanta, iar firmele olandeze s-au aratat interesate sa preia portul romanesc. Prin acordul de colaborare, Romania se angajeaza, practic, sa predea managementul strategic asupra Portului Constanta in mana olandezilor, afirma senatorul Bota. Iar pana la preluarea totala a portului n-ar mai fi decat un pas. "Acest lucru, facut pe sest, este inadmisibil si ar fi trebuit discutat in CSAT", mai spune Bota.Cum am dat Petrom austriecilor ca sa intram in UE si Autostrada Transilvania americanilor de la Bechtel ca sa intram in NATO, asa vom da Portul Constanta olandezilor pentru viza Schengen Dan Manoliu, expert in transporturi Bineinteles, ministrul Anca Boagiu respingea aceste acuzatii si declara ca este in interesul Romaniei sa colaboreze cu olandezii. La randul sau, ambasadorul Olandei la Bucuresti afirma ca “nu exista nicio legatura intre aderarea Romaniei la Schengen si orice posibila colaborare in ceea ce priveste portul Constanta. "Vrem sa subliniem ca dezvoltarea portului Constanta este mai presus de toate in interesul Romaniei, iar Olanda (Rotterdam) si-a oferit experienta internationala binecunoscuta. Este un semn clar ca Olanda si comunitatea de afaceri din Olanda apreciaza excelenta relatie bilaterala", mai arata Ambasada intr-o declaratie pentru NewsIn. “Portul Constanta si sectorul logistic sunt printre principalele puncte de interes pentru companiile din Olanda care vor sa investeasca in Romania”, arata Bernard Wientjes, presedintele Confederatiei Patronale Olandeze, intr-un interviu acordat HotNewsAutoritatile se fac ca ploua in port Autoritatile de la Bucuresti evita sa vorbeasca oficial despre situatia Portului Constanta. Intr-un mod de-a dreptul suspect, intreaga poveste a fost trecuta sub tacere. "Pe surse" insa, aflam ca in aceasta perioada au loc negocieri intre cele doua parti, a caror finalitate o vom vedea in septembrie. “Daca vrem viza Schengen, va trebui sa facemcompromisuri olandezilor. Cred ca vom asista in curand la un ceremonial foarte interesant in care Guvernul Ponta ne va anunta, cu pompa, preluarea managementului Portului Constanta de catre olandezi”, spune economistul Cristian Dinulescu, pentru DaiyBusiness.ro “De privatizare se va vorbi, cel mai probabil, abia dupa alegerile generale”, mai spune acesta. Cert este ca Guvernul va avea de castigat. Vanzarea Portului Constanta va aduce bani la buget, indiferent daca acesta va fi concesionat, vandut prin licitatie directa sau pe bursa.Principala poarta catre Europa Centrala si de Est Intrebarea este insa daca Romania va castiga din aceasta afacere? Peter de Ruiter, liderul Departamentului de Consultanta Fiscala si Juridica din PwC Romania, afirma anterior ca Romania are potential de a deveni una dintre rutele comerciale majore in viitor, prin intermediul portului Constanta. "Romania are potential de a deveni, prin intermediul portului Constanta, principala poarta de intrare a bunurilor provenind din Estul Asiei si Orientul Mijlociu catre Europa Centrala si de Est, si astfel de a ajunge una dintre rutele comerciale majore din viitor”, a declarat expertul PWC. Are insa Romania capacitatea de a gestiona acest potential? Expertul in transporturi Dan Manoliu crede ca discutia este una politica. “Tehnic suntem capabili sa devenim, prin Portul Constanta, principala poarta a Orientului catre UE. Numai ca totul se joaca la nivel politic. Nu cred ca avem politicienii capabili sa reziste intereselor”, a mai spus Peter de Ruiter. In plus, noteaza expertul, este nevoie de investitii uriase pentru dezvoltarea facilitatilor portuare, iar Romania nu are acesti bani. “Sper sa se ajunga, pana la urma, la o concesiune, nu la vanzare. Altfel ne vom trezi ca nu mai avem nici port, dupa ce am vandut Petrom, retelele de electricitate si gaze etc”, a mai spus acesta.

SURSA : net-isme nictud-iste