luni, 12 iulie 2010

GENERALII FARA TRUPA

GENERALII FĂRĂ TRUPĂ

Presa, cea care de curând a fost caracterizată de regimul Băsescu drept o vulnerabilitate care atentează la siguranţa naţională, a scos de fiecare dată în evidenţă multele zeci de propuneri de avansare şi înaintare la gradul de general de la fiecare sfârşit de an. Începutul se face de regulă de Ziua Armatei, cu generalii aparţinând MApN, după care urmează, de ziua naţională, completarea cu cei din MI, SRI, SPP, STS, DIE, SIE, MIE, ŢIE şi tot aşa, că doar cu siguranţa statului nu se glumeşte.
Fenomenul în sine, pentru că este un fenomen cu o anume ciclicitate, pare cel puţin curios, dacă nu chiar paradoxal. De ce? Voi încerca să explic de unde apare paradoxul folosind ( i )logica faptelor şi realitatea evenimentelor care se desfăşoară în domeniul apărării şi siguranţei naţionale de la noi:
-este o realitate faptul că reforma în armata română s-a desfăşurat cu paşi repezi şi după un grafic precis şi dureros în ceea ce priveşte politica de reducere a efectivelor; dar pe măsură ce se desfiinţau unităţi după unităţi, şi scădea vertiginos numărul treselor odată cu ofiţerii trecuţi în rezervă, a avut loc o adevărată ploaie de stele… de general;
- reforma dură care s-a aplicat armatei noastre a dus la importante dislocări de mari unităţi, brigăzile s-au desfiinţat ori restructurat, corpurile de armată s-au transformat în divizii ori brigăzi şi armatele au devenit corpuri operaţionale sau teritoriale, nemaiexistând nici o structură de mărimea şi forţa unei armate în sistemul apărării naţionale; cu toate acestea, a crescut într-un mod inadmisibil numărul generalilor…de armată.
-de multe sesiuni parlamentare se pune în discuţie problema demilitarizării poliţiei şi iată că în fiecare judeţ poliţia are în frunte cel puţin un general, iar în structurile centrale apar generali de corp de armată şi generali de armată; care armată?
-în serviciul de protecţie şi pază s-au înmulţit de asemenea epoleţii cu stele de general, apărând firesc întrebarea dacă patronii firmelor de pază şi protecţie care se respectă n-ar trebui să fie şi ei generali în rezervă; sau chiar sunt?
-celelalte servicii de informaţii ce ţin de siguranţa naţională, chiar dacă sunt conduse, după modelul democraţiilor occidentale, de persoane civile, au în structură o mulţime de direcţii conduse de generali;
-structurile de conducere ale pompierilor au în frunte generali, am avut antrenori de fotbal şi conducători de cluburi sportive generali, în secţiile din Spitalul Militar Central operează generali şi mergând pe acelaşi raţionament, înclini să crezi că este nedrept ca medicii care au realizat adevărate miracole prin efectuarea transplanturilor de cord şi ficat, să nu fie de asemenea generali (chiar activi), că doar au făcut armată în timpul studenţiei;
-până nu demult consilierul prezidenţial pe probleme de securitate şi apărare a fost ocupat de un militar activ, general de corp de armată, care după câteva luni de activitate a devenit general de armată; forţând raţionamentul nu s-ar putea desprinde concluzia că şi ceilalţi consilieri ar trebui să fie (prin asimilare) generali în rezervă, sau că la instituţia amintită există o armată de consilieri ?
După o analiză atentă a fenomenului, cu întoarcerea pe toate feţele a situaţiei, deducţia logică ar putea fi aceasta: fiecare regim ales în mod democratic îşi plăteşte serviciile aduse de persoanele cu funcţii de decizie (a se citi clientela politică) cu…stele de general; cazul cel mai edificator este cel al actualului ministru al apărării, blagoslovit de preşedintele Băsescu cu două stele (a treia şi a patra) într-un singur an pentru că,…ce? Asta, după ce acelaşi preşedinte îşi menţine de aproape şase ani prietenul marinar în funcţia de şef al Statului Major General.
Se naşte însă o întrebare gravă cu privire la acest adevărat fenomen cu consecinţe grave pentru viitor. Cine îşi asumă riscul de a aduce în derizoriu încărcătura de semnificaţii a unui grad purtat de oameni care au schimbat cursul istoriei, au câştigat războaie, ori şi-au dat chiar viaţa pentru împlinirea unor idealuri, pentru apărarea hotarelor şi binele naţiunii căreia aparţineau ?
Starea de fapt descrisă în rândurile de mai sus este consecinţa clientelismului fanariot şi cedării la presiuni, tare care se repetă şi cresc pe măsură ce se întârzie schimbarea mentalităţilor, nu se pune capăt birocraţiei şi nu există CURAJUL unui NU bazat pe principii şi pragmatism.
Dacă nu se va lua o decizie raţională există riscul de a se adeveri cuvintele unuia din cei patru mareşali din întreaga istorie a României, spuse prin anii ’40: „Capul oştirii trebuie să fie în proporţie cu trupul oştirii. Astăzi el este monstruos de mare. Dacă se continuă aşa, capul va omorî trupul“.
Se impune cu necesitate CURAJ şi HOTĂRÂRE până nu va fi târziu, armata transformându-se pe nesimţite într-una de generali fără trupă şi în caz de criză sau eventual conflict ţara va trimite în luptă direcţii, scenarii şi doctrine, teze şi antiteze, poliţişti, agenţi de protecţie, pază şi ordine, pompieri şi sportivi. Sigur că fiecare din aceste categorii are importanţa ei, fără ele o societate nu poate progresa şi nu se poate integra în procesele care au loc pe plan mondial, dar apărarea naţională are la bază ARMATA, cu o capacitate defensivă CREDIBILĂ, dată de efectivele de LUPTĂTORI profesionişti, instruite şi dotate adecvat. Altfel…

sâmbătă, 10 iulie 2010

DEMERS AL A.N.C.M.R.R.

Către
INSTITUŢIA AVOCATULUI POPORULUI
- Domnului prof.dr.IOAN MORARU -
Urmare la nr.729 din 26.08.2009 :
Asociaţia Naţională a Cadrelor Militare în Rezervă şi în Retragere ,,Alexandru Ioan Cuza” ANALIZÂND CU DEOSEBITĂ ATENŢIE, SITUAŢIA PENSIILOR MILITARE, mai ales după promulgarea de către Preşedintele României la data de 29.06.2010 a ,,LEGII PRIVIND STABILIREA UNOR MĂSURI ÎN DOMENIUL PENSIILOR”, a remarcat faptul că cei peste 80.000 de pensionari militari aflaţi în evidenţa noastră, sunt discriminaţi, statutul acestora fiind considerat atât de Guvernul României, cât şi de Curtea Constituţională a României ca fiind inferior pensionarilor care provin din magistratură şi alte structuri jurisdicţionale.
Pentru aceasta A.N.C.M.R.R. ,,Alexandru Ioan Cuza”, în baza art.51 al (2) din Constituţia României, va solicita sprijinul în invocarea excepţiei de neconstituţionalitate direct de către Dumneavoastră, în conformitate cu art.58, 59 şi 146 pct.d) din Constituţie, a următoarelor articole din legea privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor după cum urmează : art.1 pct a), art. 2 al.(1) la (4), art.3 şi art.5, faţă de art.44 al (1), art.47 al (1) şi (2), art.54 şi 55 al.(2), precum şi art. 136 al.(5), din Constituţia României ed.2003.
Vă adresăm această petiţie mai ales după ce am luat la cunoştinţă de MOTIVAŢIA DECIZIILOR CURŢII privind măsurile de austeritate, motivaţie care începe cu următoarea remarcă şi anume : ,,Dreptul constituţional la pensie nu poate fi afectat de proasta gestionare a bugetului respective, de către stat”. Judecătorii curţii au stabilit ca ,,dreptul la pensie este un drept preconstituit ,” încă din perioada activă a vieţii individului, care se naşte din obligaţia statului, ca în perioada pasivă a vieţii individului, să ii plătească o pensie al cărui cuantum să fie guvernat de principiul contribuitivităţii şi referindu-ne la pensiile militare putem afirma că cele două obligaţii ale statului, aceea de a vărsa lunar o parte din impozitul perceput pe venitul militarului (solda) la bugetul asigurărilor sociale, precum şi obligaţia ca după încetarea activităţii cadrului militar să-i plătească o pensie lunară echivalentă acestei contribuţii, au fost îndeplinite.
Este însă idubitabil faptul că judecătorii curţii, îşi apără casta făcând o discriminare evidentă între magistraţi şi alte categorii profesionale care ca şi magistraţii trebuie să aplice principiul independenţei profesionale, SĂ-ŞI PĂSTREZE LEGEA ORGANICĂ PRIN CARE LI SE ASIGURĂ DREPTURILE DE PENSIE. Mai mult considerăm că menţinerea PENSIONARILOR MILITARI ÎN REZERVA ARMATEI ROMÂNE SUB JURĂMÂNT SOLEMN CREAZĂ OBLIGAŢII ATÂT PENTRU STAT CÂT ŞI PENTRU REZERVISTUL PENSIONAR.
JURĂMÂNTUL FAŢĂ DE PATRIE RESPECTAT PÂNĂ LA MOARTE, OBLIGĂ STATUL ROMÂN SĂ ACORDE PENSIONARILOR MILITARI UN STATUT APARTE, CARE SĂ CREEZE ÎN RÂNDUL CADRELOR ACTIVE, O LEGĂTURĂ ŞI MAI STRÂNSĂ ÎNTRE MILITAR, PATRIE, DATORIE ŞI ONOARE.
Dacă în fapt nu se petrece astfel, nu se asigură cadrelor militare un trai decent după încetarea activităţii sub arme, înseamnă că jertfele supreme a sutelor de mii de români aflaţi sub drapelul patriei, în ultimile patru războaie de întregire şi de păstrare a integrităţii României au fost inutile, înseamnă ca jertfele de sânge din teatrele de operaţiuni militare, făcute pentru înălţarea drapelului României alături de drapelele statelor democratice pentru combaterea terorismului sunt inutile.
Încă odată în încheiere reiterăm rugămintea de a aplica prevederile constituţionale care va confera dreptul SĂ INVOCAŢI EXCEPŢIA DE NECONSTITUŢIONALITATE a Legii privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, şi să trimiteţi legea Curţii constituţionale a României pentru analiză şi pronunţare.
CU DEOSEBITĂ STIMĂ
PREŞEDINTELE A.N.C.M.R. ,,Alexandru Ioan Cuza”
General (r)
Prof.univ.dr.Mihai ILIESCU