duminică, 29 septembrie 2013

Presedintele C.S.A.T. mobilizeaza rezervistii cu pensii diminuate sau pe Turcescu, Ontanu si Kövesi?



Un fel de Patton al Rezervei Armatei,
dar si mai si - avand o stea in plus
Informatia din Ziua Veche este demna pe de o parte - de toata atentia, pe de alta parte - de toata coma! În cursul exercițiului, rezervistii aflați în planurile de mobilizare au fost chemați la unitățile militare, pe durata a două-trei ore, în vederea desfășurării unor activități specifice de pregătire si a actualizării datelor de evidență militară, potrivit prevederilor legale în vigoare.

Dupa ani de zile in care Armata a fost batjocorita, patria are din nou nevoie de ea? In baza Legii nr. 53/2011 care a completat statutul cadrelor militare (Legea nr. 80/1995), limitele de vârstă în grad până la care cadrele militare în rezervă pot fi menţinute în evidenţă sunt de 55 de ani pentru clasa I, 60 de ani pentru clasa a II-a şi 63 de ani pentru clasa a III-a. Este evident ca toti cei cu varsta peste 63 de ani, avand titulatura in retragere nu mai pot face obiectulul vreunei mobilizari. Aviz pentru cei din conducerea ANCMRR care pe timpul exercitiului, mai pot sustine o noua diminuare a pensiilor rezervistilor din planurile de mobilizare, asa cum au sustinut si pana acum! 


Comandamentul Diviziei 1 UNPR. Cei mai multi sunt in 
retragere, neavand atributii  la mobilizare. Au sustinut in 
schimb Legea nr. 241 din  2013 concretizata in  "inghetarea"
pensiilor celor din Rezerva Operationala 
Legea nr. 355/2009 privind regimul stării de mobilizare parţială sau totală a forţelor armate şi al stării de război. Art. 23. – (3) Pentru asigurarea resurselor umane pe timpul stării de mobilizare sau al stării de război se constituie şi se instruieşte, pe timp de pace, rezerva de mobilizare, care cuprinde rezerva operaţională şi rezerva generală, aşa cum sunt reglementate în Legea nr. 446/2006 privind pregătirea populaţiei pentru apărare. Rezerviştii cuprinşi în rezerva de mobilizare participă la exerciţiile şi antrenamentele de mobilizare, la solicitarea instituţiilor cu atribuţii în domeniul apărării şi securităţii naţionale. 

Legea nr. 446/2006 Art. 15 (1) In functie de modul de utilizare, resursele umane din rezerva fac parte 



a) rezerva operationala; 
b) rezerva generala. 


(2) Rezerva operationala cuprinde rezervistii din planurile de mobilizare ale institutiilor cu atributii in domeniul apararii si este formata din: 
Comandantul Trupelor de Asalt Ideologic din Rezerva Armatei
a) rezervisti voluntari care consimt, pe baza de contract, sa incadreze functii in statele de razboi ale unitatilor; 
b) rezervistii care au indeplinit serviciul militar activ in ultimii 5 ani. 
(4) Rezerva generala cuprinde cetatenii incorporabili si rezervistii care nu fac parte din rezerva operationala si pot fi incorporati, concentrati, respectiv mobilizati, pentru instructie si completarea fortelor destinate apararii pe timpul starii de asediu, al mobilizarii si al starii de razboi.

Puse una peste alta este suficient de clar ca in rezerva operationala (cei efectiv mobilizati) intra in primul rand rezervistii din clasa I, deci cu varsta sub 55 de ani. Prin urmare, sunt mobilizati predominat exact cei cu pensii diminuate, mai nou - "inghetate"! In rezerva generala intra rezervistii cu varsta intre 55-60 si in ultima instanta, rezervistii cu varsta intre 60-63 de ani. Ultimele 2 clase constituie baza de selectie pentru inlocuirea la nevoie a celor din rezerva operationala. In realitate, orice inlocuire dupa varsta de 55 de ani este si absurda si improbabila. Daca se ajunge la astfel de situatie, razboiul ar fi deja terminat! Pe de alta parte, Legea nr. 53/2011 are ca efecte clare subminarea sigurantei nationale. Este nascuta din condei doar pt. a  inlocui efectele dezastruoase ale desfiintarii pensiilor militare pentru sistemul de aparare. 

Si ei au sustinut Legea nr. 241 din  2013 concretizata
in  "inghetarea" pensiilor celor din Rezerva Operationala 
Si asa, dupa ani de zile, schimbarea legislatiei scoate la iveala faptul ca Romania se bazeaza pe o rezerva militara operationala formata din rezervisti carora le-a desfiintat pensiile militare, carora le-a diminuat si noile pensiile si de care in general statul si-a batut joc dupa bunul plac al politicienilor! Rezervisti la care statul apeleaza dupa ce i-a supus unui genocid continuu, mobilizandu-i sa-i apere tocmai pe cei care si-au batut joc de ei? 

Aici, cei cu pensiile diminuate spunem STOP! Suntem pensionari unitari, nu? Daca suntem pensionari unitari, de ce mai suntem mobilizati? De ce nu sunt mobilizati si croitorii in meseria lor si cei din familia lui Basescu, Oprea, Boc, Ponta sau Antonescu - in profesia lor, bineinteles? Nu au declarat cei in cauza ca trebuie sa fim toti pensionari "unitari"? Ori stam toti acasa la TV fiind toti pensionarii "unitari", ori suntem mobilizati toti, toti fiind pensionari "unitari"! Pana le rezolvarea acestei situatii de discriminare evidente in ceea ce priveste pensionarii "unitari", cei din armata cu pensiile diminuate ne bazam in mod integral pe patriotismul celor de mai jos! 
Mandria Rezervei Armatei Romane! La mobilizare, ne bazam pe ei!
Morala! Nu pot sa am. Fiind vorba de rezervisti din planul de mobilizare, activitatea nu este intamplatoare. Un exercitiu de mobilizare este intotdeauna parte a unui scenariu de actiune mult mai complex. In lipsa unor informatii oficiale, scenariul pare sa aiba legatura cu evenimente prognozate a se intampla in zona asa-zisului Tinut Secuiesc. Am locuit si eu acolo! Am iesit din casa in data de 16 Decembrie 1989 si am mai intrat in casa in data de 31 Martie 1990. Casa fiind in Tinutul Secuiesc! Pe timpul numitei Revolutii, au fost asasinati efectiv colegi din M.A.I. De catre "revolutionari", bineinteles! Fiind toti romani, intre noi nu existau orgolii inter-ministere sau inter-arme, eram niste minoritari care ne descurcam cu puteam in serviciul Romaniei si tineam aproape unii de altii. Propaganda condamna armata pentru crime, dar pe asasinii militarilor cine ii condamna? Eu am aflat ulterior ca Revolutia se incheiase in Romania in 26 Decembrie 1989, in timp ce noi - cei din Tinutul Secuiesc ne aflam "in prelungiri". In Tinutul Secuiesc "Revolutia" s-a incheiat abia dupa evenimentele de la Tg. Mures din martie 1990. Si nici macar atunci, am participat la stabilizarea regiunii inca multe luni dupa acele evenimente. Alaturi de tanchistii din Fagaras, de B. 404 Cc. Div. Buzau, de Cercetarea Armatei din Bucuresti, de parasutisti. Numai noi stim cum am asigurat stabilitatea Romaniei! In acea perioada post-revolutie necunoscuta multor romani, ne-am evacuat familiile - adica ne-am trimis sotiile si copiii in afara zonei. Cand m-am intors din misiunea legata de evenimentele legate de Tg. Mures, aveam desenata o cruce neagra pe usa locuintei. Nu mai conteaza gamba "crestata" in ostilitati, poate doar faptul ca am purtat pantalon cusut pana la primirea noului echipament. Recompensa statului roman? Fara drept de pensie militara, nesimtit si altele! Mai nou - pensie "inghetata", adica tot diminuata! De ce? Din cauza ca in loc sa muncesc si sa contribui cu ora ca toti "oamenii muncii", eu lucram cu luna pe aceeasi salarizare si contributie pentru bunastarea ideologica a "fratilor" romani care mi-au desfiintat pensia militara? Nu sunt nationalist si nici nu pot fi! Ma irita doar faptul ca "ideologii" nostri se prefac ca apara interesele romanilor din Tinutul Secuiesc, dar de la sute de kilometri distanta de zona in cauza! In loc sa observe cum "fratii" romani de pe Dambovita si-au redus la tacere propriii militari si de care acum au nevoie! Atunci care sunt mai mari "asasini"? Etnicii din Tinutul Secuiesc sau chiar romanii nostri de pe Dambovita care si-au decimat propriii militari? In Tinutul Secuiesc exista stabiliti si militari rezervisti romani! Putini, dar exista. In general au pensii diminuate si sotii somere. Iar cei in activitate sunt la fel de izolati in slujba patriei! Asa, si?

Nota: In Legea nr. 80/1995 in forma sa initiala, art. 92 - acum abrogat prin Legea nr. 53/2011, conferea eficienta sistemului militar, impunand limite de varsta intr-un anumit grad, atat in activitate, cat si in rezerva. Ca urmare a desfiintarii pensiilor militare care conferea o fluiditate sistemului militar (permitea inlocuirea cand intervenea ineficienta in functiile operationale datorita varstei), acel articol a fost abrogat. Rezultatul: ofiteri, subofiteri si maistri militari care "imbatranesc" pe functii operationale, singura varianta a acestora fiind sa astepte varsta de 60 de ani sa se poate pensiona. In practica, imaginea militarilor romani incepe sa se asemene din ce in ce mai mult cu a Lt. Columbo. E ceva sa iesi la pensie sublocotenent la 60 de ani, proaspat intors din teatrul de operatii, iar a 2-a zi sa intre si in rezerva armatei si sa mai fie si mobilizat pana la 63 de ani! 

sâmbătă, 28 septembrie 2013

Clauzele ABUZIVE ale bancilor pot fi denuntate din 1 octombrie


PRESEDINTELE UNIUNII MEDIATORILOR BANCARI VA INFORMEAZA!



Dupa multiple amanari, imprumutatii bancilor vor putea in sfarsit sa denunte clauzele abuzive din contractele cu bancile. 

Clauzele abuzive din contractele de prestari servicii, inclusiv credite bancare, vor putea fi denuntate de la 1 octombrie, deoarece proiectul de ordonanta de urgenta, initiat de Ministerul Justitiei, care amana pana in februarie 2014 NU a fost aprobat de Guvern.

Tot ce este de facut, este ca, imprumutatii sa adreseze bancii la care au creditul sau contul/conturile sa elimine din contracte clauzele considerate abuzive.

Daca bancile nu vor sa se supuna, imprumutatii au la indemana Uniunea Mediatorilor Bancari
Sunt considerate clauze abuzive acele prevederi contractuale care:

1) dau dreptul bancii de a modifica unilateral clauzele contractului, fara a avea un motiv intemeiat care sa fie precizat in contract;

2) obliga consumatorul sa se supuna unor conditii contractuale despre care nu a avut posibilitatea reala sa ia cunostinta la data semnarii contractului;

3) obliga consumatorul sa isi indeplineasca obligatiile contractuale, chiar si in situatiile in care banca nu si le-a indeplinit pe ale sale;

4) dau dreptul bancii sa prelungeasca automat un contract incheiat pentru o perioada determinata prin acordul tacit al consumatorului, daca perioada-limita la care acesta putea sa isi exprime optiunea a fost insuficienta;

5) dau dreptul bancii sa modifice unilateral, fara acordul consumatorului, clauzele privind caracteristicile produselor si serviciilor care urmeaza sa fie furnizate sau termenul de livrare a unui produs ori termenul de executare a unui serviciu;

6) dau dreptul bancii sa constate unilateral conformitatea produselor si serviciilor furnizate cu prevederile contractuale;

7) dau dreptul exclusiv bancii sa interpreteze clauzele contractuale;

 restrang sau anuleaza dreptul consumatorului sa pretinda despagubiri in cazurile in care profesionistul nu isi indeplineste obligatiile contractuale;

9) obliga consumatorul la plata unor sume disproportionat de mari in cazul neindeplinirii obligatiilor contractuale de catre acesta, comparativ cu pagubele suferite de banca;

10) restrang sau anuleaza dreptul consumatorului de a denunta sau de a rezilia unilateral contractul, in cazurile in care: – banca modificat unilateral clauzele prevazute la clauza 5); – banca nu si-a indeplinit obligatiile contractuale; – banca a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe in cazul denuntarii unilaterale;

11) exclud sau limiteaza raspunderea legala a profesionistului in cazul vatamarii sau decesului consumatorului, ca rezultat al unei actiuni sau omisiuni a banciii privind utilizarea produselor si serviciilor;

12) exclud dreptul consumatorului de a intreprinde o actiune legala sau de a exercita un alt remediu legal, solicitandu-i in acelasi timp rezolvarea disputelor in special prin mediere;

13) permit in mod nejustificat impunerea unor restrictii in administrarea probelor evidente de care dispune consumatorul sau solicitarea unor probe care, potrivit legii, fac obiectul unei alte parti din contract;

14) dau dreptul profesionistului sa transfere obligatiile contractuale unei terte persoane agent, mandatar etc., fara acordul consumatorului, daca acest transfer serveste la reducerea garantiilor sau a altor raspunderi fata de consumator;

15) interzic consumatorului sa compenseze o datorie catre banca cu o creanta pe care el ar avea-o asupra bancii;

16) prevad ca pretul produselor este determinat la momentul livrarii sau permit vanzatorilor de produse ori furnizorilor de servicii dreptul de a creste preturile, fara ca, in ambele cazuri, sa acorde consumatorului dreptul de a anula contractul in cazul in care pretul final este prea mare in raport cu pretul convenit la momentul incheierii contractului.

17) permit bancii obtinerea unor sume de bani de la consumator, in cazul neexecutarii sau finalizarii contractului de catre acesta din urma, fara a prevedea existenta compensatiilor in suma echivalenta si pentru consumator, in cazul neexecutarii contractului de catre banca;

18) dau dreptul bancii sa anuleze contractul in mod unilateral, fara sa prevada acelasi drept si pentru consumator;

19) dau dreptul bancii sa inceteze contractul incheiat pentru o durata nedeterminata fara o notificare prealabila rezonabila, cu exceptia unor motive intemeiate.

www.mediatorbancar.ro