luni, 12 august 2013

Puneţi ordine la Casa de Pensii Sectorială a M.Ap.N., domnule ministru!


Intr-o scrisoare deschisă adresată ministrului Apărării Naţionale,dl  Col.(r) Remus Macovei  face un rechizitoriu dur activitatii desfasurate de personalul Casei de Pensii a MApN implicat in actiunea de recalculare/revizuire/re.../re... a pensiilor celor proveniti din cadrul ministerului.
Este o analiza realista, comparativa, prin care ministrului apararii i se induce o serie de acuze intrucat promisiunile sale la preluarea mandatului , la acest capitol, nici pe departe nu au fost indeplinite...

Mai mult, parca venind ca o sfidare majora, persoana cea mai vinovata in tot acest balamuc creat, sefa directiei financiar-contabile, mai primeste o stea de general de la actualul ministru al apararii !?

Aspectele retinute in  memoriul camaradului nostru se refera la:

1 Casele de Pensii Sectoriale ale M.A.I. şi S.R.I. au emis ,de regulă, pentru fiecare pensionar, câte o decizie de recalculare şi una de revizuire.
La Casa sectorială de pensii a M.Ap.N., pentru o singură persoană au fost emise până la 17 decizii de recalculare şi revizuire. Vă prezint, domnule ministru , cazul unui colonel care pe parcursul a patru luni, decembrie 2011 - martie 2012, a primit 7 decizii de revizuire (anexa nr.1). În mai 2013 a primit a opta decizie, probabil ultima. În condiţiile în care legislaţia nu s-a modificat această situaţie poate fi justificată doar prin lipsa de profesionalism sau iresponsabilitatea celor care au întocmit şi verificat aceste documente. În această perioadă în care au fost semnalate grave nereguli comise de personalul Casei de pensii Sectoriale a M.Ap.N., a avut cineva curiozitatea să verifice cum au fost selecţionaţi şi care este gradul de pregătire profesională a celor care au produs prin documentele emise , atâta suferinţă pensionarilor militari? Mă îngrijorează perspectiva ca aceste persoane , de neînlocuit, vor fi implicate şi în emiterea deciziilor în conformitate cu prevederile Legii 241/3013. De această dată, dacă erorile se vor repeta, răspunderea va numai a dumneavoastră, domnule ministru!

2 La Casele de Pensii Sectoriale ale M.A.I. şi S.R.I. nu au fost modificate ilegal şi abuziv grupele de muncă ale pensionarilor.

3 Comisiile de contestaţii de la toate aceste instituţii nu au respectat termenele legale de rezolvare a cestora. La M.Ap.N., odată cu trecerea Comisiei de contestaţii în subordinea Departamentului pentru relaţia cu Parlamentul şi informare publică, conform Ordinului Nr. 435 din 3 aprilie 2013, publicat în Monitorul Oficial nr.204/10.04.2013, am sperat că activitatea acesteia se va îmbunătăţii substanţial.
Am sperat degeaba , domnule ministru! Pensionarii au început să primească , contrar prevederilor legale, o singură hotărâre din partea acestei comisii , pentru rezolvarea a 4,5 sau 6 contestaţii. Exemplific cu situaţia unei doamne cu pensie de urmaş care, la 10 iunie 2013, după aproximativ 800 de zile de la depunerea primei contestaţii , primeşte o hotărâre prin care i se aduce la cunoştinţă că toate problemele semnalate în cele şase contestaţii depuse în perioada 21 ianuarie 2011 – 11 iunie 2013 (anexa nr. 3), sunt neîntemeiate sau inadmisibile. Parcă în bătaie de joc, i se aduce la cunoştinţă doamnei că , în termen de 30 de zile poate ataca această hotărâre la tribunalul în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul !

4 La M.A.I. şi S.R.I., în vederea aplicării urgente a Legii 241/2013, reprezentanţii Comisiilor de contestaţii nu au trimis adrese prin care să solicite renunţarea de către petenţi la contestaţiile depuse.
Reprezentanţii Comisiei de contestaţii a M.Ap.N., fără a avea acoperire legală în atribuţiile de funcţionare a acesteia, au transmis o adresă prin care solicită renunţarea la contestaţiile depuse “în vederea eficientizării şi urgentării demersurilor administrative şi juridice pentru repunerea în drepturile ce li se cuvin”( anexa nr. 1).

5 Vă rog să observaţi domnule ministru că toate documente anexate sunt semnate şi ştampilate de nişte persoane fără identitate. La o întâlnire cu reprezentanţii pensionarilor militari aţi promis că această problemă se va rezolva urgent prin elaborarea unui ordin care să reglementeze acest aspect, care a produs mari greutăţi pensionarilor militari pe timpul desfăşurării proceselor intentate diferitelor instituţii din subordinea M.Ap.N.

6 Pe timpul derulării procesului de recalculare/revizuire a pensiilor miniştrii M.A.I. sau directorul S.R.I. nu au făcut declaraţii publice privind existenţa unor ilegalităţi care s-ar fi produs în această perioadă în cadrul instituţiilor subordonate.
La un an de la declanşarea acestui audit vă somez să aduceţi la cunoştinţa opiniei publice câte persoane implicate în procesul de recalculare/revizuire a pensiilor militare de stat au fost trimise în judecată, câte au fost sancţionate administrativ şi câte disciplinar. 

7 Domnule ministru, ar mai trebui lămurit un aspect esenţial legat de nereguli semnalate la Casa de Pensii Sectoriale a M.Ap.N. Cum a coordonat Direcţia Financiar - Contabilă , activitatea acestei instituţii, fiind singura structură de specialitate a ministerului care avea această resposabilitate? Pentru haosul existent acum o mare resposbilitate revine domnei gen. Maria Lupu,şefa Direcţiei Financiar Contabile. În condiţiile în care primul ministru şi mai mulţi miniştri sunt îngrijoraţi de situaţia existentă la Casa de Pensii Sectoriale a M.Ap.N., domnia sa a mai primit o stea de general. 

Având în vedere toate aceste aspecte vă somez, domnule ministru, să puneţi ordine la Casa de Pensii Sectorială a M.Ap.N. Sunteţi obligat de înalta responsabilitae a funcţiei să acţionaţi astfel încât în perioada imediat următoare şi la această instituţie din subordinea M.Ap.N să fie respectate legile.
Col.(r) Remus Macovei 11 august 2013,,

scrisoarea poate fi citita la  http://scmdfiliala1constanta.blogspot.ro/2013/08/scrisoare-deschisa-adresata-ministrului.html

sâmbătă, 10 august 2013

SPRE DEZBATERE : LEGE pentru modificarea şi completarea Legii nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale

.

PARLAMENTUL ROMÂNIEI


SENATUL ROMÂNIEI                                                                CAMERA DEPUTAŢILOR


LEGE

pentru modificarea şi completarea Legii nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale


Parlamentul României adoptă prezenta lege.


Art. I. Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 654 din 28 iulie 2006, cu modificările ulterioare, se modifică şi completează după cum urmează:
1. La articolul 3, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
....................................................
2. După alineatul (3) al articolului 3, se introduc două noi alineate, alin. (4) şi (5), cu următorul cuprins:
............................................................
3. La articolul 5 alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(1) Ministerul Apărării Naţionale are următoarele atribuţii şi responsabilităţi principale:
1. îndeplinirea obiectivelor strategice ale apărării naţionale, conform Strategiei naţionale de apărare a ţării, aprobată de Parlamentul României;
2. realizarea şi menţinerea capacităţii operaţionale a armatei, pentru îndeplinirea misiunilor specifice ce revin acesteia;
3. înfiinţarea, desfiinţarea, transformarea, resubordonarea, reorganizarea, consolidarea, integrarea în alte structuri, dislocarea şi redislocarea structurilor militare ale armatei, conform legii;
4. elaborarea proiectelor de acte normative privind apărarea ţării;
5. apărarea drepturilor şi intereselor legitime proprii în raporturile cu autorităţile publice, instituţiile de orice natură, precum şi cu orice persoană fizică sau juridică, română ori străină, prin structuri proprii;
6. încheierea tratatelor internaţionale şi a înţelegerilor tehnice în domeniul apărării;
7. coordonarea îndeplinirii obiectivelor naţionale ale politicii de apărare, în relaţia cu organizaţiile internaţionale la care România este parte şi elaborarea politicilor privind cooperarea internaţională în domeniul apărării,  desfăşurarea relaţiilor de cooperare în domeniul apărării cu alte state şi cu organizaţiile internaţionale la care România este parte şi asigurarea reprezentării Ministerului Apărării Naţionale în raporturile cu ministerele de resort ale altor state şi cu organizaţiile internaţionale la care România este parte; 
8. managementul domeniului informaţii pentru apărare, cooperarea cu structurile similare naţionale şi ale altor state sau ale organizaţiilor internaţionale la care România este parte, managementul activităţii oficiale de cifru şi a sistemelor criptografice din armată, precum şi realizarea măsurilor de protecţie a informaţiilor clasificate naţionale, NATO, UE şi echivalente;
9. dezvoltarea şi implementarea unei concepţii unitare privind apărarea cibernetică;
10. realizarea planificării integrate a apărării;
11. managementul activităţii financiar-contabile;
12. instruirea comandamentelor şi trupelor, pregătirea de specialitate a personalului în activitate şi în rezervă;
13. managementul resurselor de comunicaţii şi informatice;
14. managementul resurselor umane, organizarea şi conducerea învăţământului militar;
15. elaborarea şi implementarea politicilor proprii în domeniile referitoare la protecţia mediului, securitate şi sănătate în muncă, metrologie şi funcţionarea în condiţii de siguranţă a instalaţiilor sub presiune, instalaţiilor de ridicat şi a aparatelor consumatoare de combustibil;
16. organizarea şi conducerea activităţii de informare şi relaţii publice;
17. emiterea regulamentelor specifice pentru organizarea şi funcţionarea structurilor militare, a comitetelor şi consiliilor constituite pentru luarea deciziilor sau cu rol consultativ;
18. creşterea calităţii vieţii personalului, asigurarea protecţiei sociale şi a asistenţei religioase, medicale, psihologice şi juridice a personalului militar şi civil, a răniţilor, invalizilor şi urmaşilor celor decedaţi în acţiuni militare,  în conformitate cu prevederile legale;
19. implementarea, la nivelul ministerului, a sistemului politicilor publice şi a programelor de reformă a administraţiei publice;
20. realizarea şi conducerea sprijinului logistic;
21. constituirea stocurilor şi menţinerea stării de operativitate a tehnicii; înzestrarea cu echipamente şi materiale specifice armatei, relaţionarea cu industria naţională de apărare şi cooperarea internaţională în domeniu;
22. coordonarea activităţii de comerţ exterior privind importul şi exportul de produse cu destinaţie militară, în condiţiile legii;
23. aplicarea regimului de control în domeniul exporturilor, importurilor şi altor operaţiuni cu produse cu destinaţie militară, în condiţiile legii; coordonarea activităţilor privind aprobarea suspendării drepturilor vamale la anumite armamente şi echipamentele militare, potrivit legii;
24. elaborarea şi aprobarea, în limita competenţei sale, a programului de investiţii, şi a documentaţiilor tehnico-economice pentru lucrările de investiţii proprii, executarea lucrărilor de investiţii proprii, precum şi urmărirea executării, la termenele stabilite, a tuturor lucrărilor de investiţii;
25. organizarea şi conducerea mobilizării armatei, rechiziţionarea de bunuri şi chemarea persoanelor fizice la prestări de servicii în interes public;
26. editarea de publicaţii în domeniile proprii de activitate;
27. cercetarea ştiinţifică, activitatea de invenţii şi inovaţii în armată, protecţia drepturilor de proprietate intelectuală, utilizarea rezultatelor cercetării în domeniul apărării şi participarea la programe cu finanţare externă;
28. controlul intern/managerial, prevenirea şi investigarea corupţiei şi fraudelor;
29. elaborarea documentelor strategice pentru pregătirea şi întrebuinţarea în luptă a structurilor militare;
30. încheierea de contracte pentru achiziţia de produse şi servicii specifice, direct cu structurile specializate ale NATO şi UE, în scopul asigurării interoperabilităţii;
31. administrarea patrimoniului propriu;
32. asigurarea informaţiilor geografice, hidrografice şi hidro-meteorologice necesare instituţiilor din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi siguranţă, NATO şi UE şi alte instituţii beneficiare;
33. reglementarea activităţilor militare în domeniul aeronautic şi a modului de investigare a evenimentelor de aviaţie produse cu aeronave de stat, stabilirea limitelor zonelor de siguranţă ale terenurilor de aeronautică şi ale echipamentelor de interes militar;
34. reglementarea activităţilor militare în domeniul naval, stabilirea limitelor zonelor de siguranţă ale navelor militare,  ale perimetrelor şi a regimului juridic al porturilor militare şi a modului de investigare a evenimentelor de navigaţie în care sunt implicate nave militare şi guvernamentale din cadrul sistemului naţional de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională;
35. organizarea şi conducerea serviciului medical militar de urgenţă;
36. organizarea şi conducerea activităţilor de poliţie militară în ţară şi pe timpul participării la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român;
37. elaborarea regulamentelor şi instrucţiunilor cu caracter militar;
38. elaborarea normelor pentru înzestrare, întreţinere şi reparaţii, cu respectarea prevederilor legale;
39. apărarea împotriva incendiilor în activităţile pe care le desfăşoară;
40. managementul domeniului control şi inspecţie;
41. managementul auditului public intern la structurile proprii, precum şi la cele aflate în coordonare;
42. coordonarea problematicii veteranilor de război, invalizilor şi văduvelor de război;
43. organizarea şi conducerea activităţilor de tradiţii militare, cultură militară, de educaţie civică şi ceremonii militare;
44. organizarea şi conducerea activităţilor de standardizare şi interoperabilitate în domeniul apărării;
45. cooperarea, cu alte structuri din afara Ministerului Apărării Naţionale, la situaţii de urgenţă, precum şi în lupta împotriva terorismului, conform legii.”
4. La articolul 6 alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
........................................................................
5. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
......................................................................................
6. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
.......................................................................................................
7. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 9. – (1) Departamentul pentru relaţia cu Parlamentul şi informare publică coordonează relaţia cu Parlamentul şi activitatea legislativă, asigură asistenţa juridică şi reprezintă interesele Ministerului Apărării Naţionale în faţa instanţelor de judecată şi a altor organe cu activitate jurisdicţională prin structura prevăzută la art. 3 alin. (1), asigură relaţii de natură juridică cu alte autorităţi publice, precum şi cu organizaţiile neguvernamentale, îndrumă activitatea de armonizare a actelor normative şi asigură asistenţa juridică pentru încheierea înţelegerilor tehnice în vederea cooperării cu forţele armate străine, conduce activităţile care privesc informarea publică şi mass-media militare, coordonează problematica privind calitatea vieţii personalului armatei, soluţionarea problemelor sociale ale personalului armatei, dialogul social, asistenţa veteranilor, răniţilor, invalizilor şi urmaşilor celor decedaţi în acţiuni militare, problematica veteranilor, invalizilor şi văduvelor de război, precum şi asistenţa postcarieră a cadrelor militare în rezervă şi în retragere.
(2) Departamentul pentru relaţia cu Parlamentul şi informare publică este condus de un secretar de stat, care este şi şef al departamentului.”
8. Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
.......................................................................................
9. Articolul 11 se abrogă.
10. Articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:
....................................................................................
(3) La nivelul Statului Major General se constituie Consiliul Militar Superior, cu rol consultativ. Organizarea şi funcţionarea acestuia se stabilesc prin ordin al ministrului apărării naţionale.”
11. La articolul 13 alineatele (1)-(3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(1) Departamentul de informaţii pentru apărare asigură obţinerea, prelucrarea, verificarea, stocarea şi valorificarea informaţiilor şi datelor referitoare la factorii de risc şi ameninţările interne şi externe, militare şi nonmilitare, care pot afecta securitatea naţională în domeniul militar, coordonează aplicarea măsurilor contrainformative şi cooperarea atât cu serviciile/structurile departamentale naţionale şi de informaţii, cât şi cu cele ale statelor membre ale alianţelor, coaliţiilor şi organizaţiilor internaţionale la care România este parte şi asigură protecţia informaţiilor clasificate naţionale, NATO, UE şi echivalente la nivelul Ministerului Apărării Naţionale.
(2) Personalul Departamentului de informaţii pentru apărare îşi desfăşoară activitatea deschis sau acoperit, în raport cu nevoile de realizare a securităţii naţionale în domeniul militar. Pentru culegerea de informaţii în teatrele de operaţii şi pentru lupta împotriva terorismului, Departamentul de informaţii pentru apărare poate avea în subordine structuri combatante.
(3) Departamentul de informaţii pentru apărare este condus de un cadru militar în activitate. În funcţia de şef al Departamentului de informaţii pentru apărare poate fi numit locţiitorul acestuia sau unul dintre şefii direcţiilor din compunerea Departamentului de informaţii pentru apărare. Şeful Departamentului de informaţii pentru apărare este numit de către primul-ministru, la propunerea ministrului apărării naţionale, cu avizul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării. Funcţia de şef al Departamentului de informaţii pentru apărare este asimilată funcţiei de secretar de stat.”
12. După articolul 13, se introduce un nou articol, art. 131, cu următorul cuprins:
,,Art. 131. - (1) Activitatea Departamentului de informaţii pentru apărare are caracter secret de stat.
.........................................................................................
13. La articolul 14 alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
.....................................................................................
14. După alineatul (3) al articolului 14, se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins:
...................................................................
15. Articolul 15 se modifică şi va avea următorul cuprins:
...................................................................................
16. Articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 16. - (1) Corpul de control şi inspecţie planifică, organizează şi execută evaluarea sistemică a organismului militar, coordonează activitatea de evaluare în armată şi exercită atribuţii specifice de control şi inspecţie, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului apărării naţionale.
 (2) Corpul de control şi inspecţie investighează/verifică, la ordinul ministrului apărării naţionale, problematici necesare informării conducerii ministerului pentru fundamentarea deciziilor, aspecte  referitoare la respectarea codurilor de conduită etică de către personalul Ministerului Apărării Naţionale, precum şi petiţii/memorii/rapoarte adresate ministerului sau ministrului apărării naţionale. Pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice, personalul Corpului de control şi inspecţie desfăşoară activităţi de investigare, verificare, documentare, centralizare, analizare şi valorificare a datelor, informaţiilor, situaţiilor şi documentelor.
(3) Corpul de control şi inspecţie elaborează, coordonează şi controlează implementarea politicilor Ministerului Apărării Naţionale în domeniile protecţia mediului, securitate şi sănătate în muncă, metrologie şi funcţionarea în condiţii de siguranţă a instalaţiilor sub presiune, instalaţiilor de ridicat şi a aparatelor consumatoare de combustibil.”
17. Articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
..................................................................
18. Articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins:
.........................................................
19. Articolul 20 se abrogă.
20. Articolul 21 se modifică şi va avea următorul cuprins:
 „Art. 21. –  (1) Ministrul apărării naţionale numeşte şi împuterniceşte, în condiţiile legii, şefii/directorii structurilor centrale, după caz, directorul de cabinet, consilierii şi personalul din cadrul cabinetului ministrului, şefii/directorii structurilor prevăzute la art. 6 alin. (4), până la nivel de oficiu inclusiv, precum şi persoanele care sunt încadrate în funcţii prevăzute în statele de organizare cu grade de general sau echivalent al acestora.
(2) Se exceptează de la prevederile alin. (1) secretarii de stat, şeful Departamentului de informaţii pentru apărare, şeful Statului Major General, secretarul general al ministerului şi şeful Departamentului pentru înzestrare şi logistică atunci când acesta este militar.
(3) Ministrul apărării naţionale numeşte membrii birourilor ataşaţilor apărării României în străinătate, la propunerea şefului Departamentului de informaţii pentru apărare.”
21. Articolul 22 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 22. – (1) Structura de forţe a armatei cuprinde comandamente de nivel strategic, forţele terestre, forţele aeriene şi forţele navale, denumite în continuare categorii de forţe, forţe pentru operaţii speciale, forţele de sprijin, precum şi alte forţe.
 (2) Categoriile de forţe au în compunere comandamente, mari unităţi şi unităţi luptătoare, de sprijin de luptă, logistice, pentru operaţii speciale, precum şi unităţi de instrucţie, instituţii militare de învăţământ şi alte structuri stabilite potrivit legii.
(3) Forţele pentru operaţii speciale constituie componenta specializată de intervenţie rapidă, cu elemente componente din toate categoriile de forţe ale armatei, instruită şi dotată pentru executarea misiunilor specifice de cercetare specială, acţiune directă şi asistenţă militară pe teritoriul statului român sau în afara acestuia, în condiţiile legii, independent sau împreună cu forţele speciale ale coaliţiilor şi alianţelor la care România este parte.
(4) Conducerea forţelor pentru operaţii speciale, cu excepţia forţelor prevăzute la art. 131 alin. (5), se exercită de şeful Statului Major General, prin structura stabilită prin ordin al ministrului apărării naţionale,  iar în situaţia participării la operaţii militare în afara teritoriului statului naţional, potrivit înţelegerilor tehnice încheiate cu partenerii străini.
(5) Dimensiunea structurii de forţe a armatei se stabileşte prin hotărâre a Guvernului, cu avizul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, în funcţie de documentele de planificare a apărării.
(6) În determinarea dimensiunii structurii de forţe a Armatei României va fi avut în vedere criteriul asigurării capabilităţilor necesare contracarării riscurilor şi ameninţărilor la adresa securităţii României, identificate în procesul de analiză strategică a apărării, şi îndeplinirii obligaţiilor militare asumate prin tratatele internaţionale la care România este parte.”
22. După articolul 22, se introduce un nou articol, art. 221, cu următorul cuprins:
„........................................................
23. Articolele 23, 24 şi 25 se abrogă.
24. După articolul 26, se introduce un nou articol, art. 261, cu următorul cuprins:
„Art. 261. – (1) Ministerul Apărării Naţionale este autoritate aeronautică şi navală militară naţională.
(2) Ministerul Apărării Naţionale este autoritate naţională în domeniul hidrografiei maritime, al pregătirii, brevetării şi perfecţionării pregătirii scafandrilor, precum şi în domeniul autorizării şi inspectării activităţilor subacvatice.
....................................................
25. Articolele 27, 28, 29, 30 şi 31 se abrogă.
26. La articolul 32 alineatele (2), (3) şi (8) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(2) În exercitarea conducerii, ministrul apărării naţionale este ajutat de şefii departamentelor, de şeful Statului Major General şi de secretarul general.
..................................................................................................................................................
(3) Ministrul apărării naţionale poate delega prin ordin competenţa îndeplinirii unor atribuţii aflate în responsabilitatea sa. Ministrul apărării naţionale poate delega calitatea de ordonator principal de credite secretarului general. Prin ordinul de delegare se precizează limitele şi condiţiile delegării. 
........................................................................................................................................
(8) În Ministerul Apărării Naţionale se constituie Colegiul Ministerului Apărării Naţionale, cu rol consultativ şi Consiliul de Planificare a Apărării, Consiliul de Supraveghere a Cerinţelor, Consiliul de Achiziţii, Consiliul de Standardizare şi Interoperabilitate şi Consiliul Tehnico-Economic, cu rol deliberativ. Organizarea şi funcţionarea acestora se stabilesc prin ordin al ministrului apărării naţionale.”
27. La art. 33 alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
......................................................
28. Articolul 37 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 37. - Evidenţa efectivelor Departamentului de informaţii pentru apărare se ţine separat de cea a efectivelor Ministerului Apărării Naţionale. Finanţarea Departamentului de informaţii pentru apărare se realizează din fonduri bugetare aprobate cu această destinaţie. Modul de planificare, evidenţă şi utilizare a fondurilor necesare se stabileşte de ministrul apărării naţionale, similar reglementărilor privind cheltuielile operative.”
29. La articolul 38 alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
a) personalul militar şi civil din structurile Departamentului de informaţii pentru apărare;
b) personalul militar şi civil din structurile finanţate din bugetul Ministerului Apărării Naţionale, de la alte capitole bugetare decât <>, precum şi cel din structurile care se finanţează integral din venituri proprii;
c) personalul militar şi civil din unităţile sanitare proprii aflate în relaţii contractuale cu casa de asigurări sociale de sănătate, cel din structurile care se finanţează integral din venituri proprii, precum şi cel din structurile care se finanţează din venituri proprii şi subvenţii;
d) personalul militar şi civil care îşi desfăşoară activitatea în afara Ministerului Apărării Naţionale, potrivit prevederilor în vigoare;
e) militarii în termen, soldaţii şi gradaţii profesionişti aflaţi în perioada instrucţiei de bază, elevii, studenţii instituţiilor militare de învăţământ, cadrele militare aflate la cursurile de bază. Finanţarea lor se face din bugetul Ministerului Apărării Naţionale.”
30. Articolul 39 se modifică şi va avea următorul cuprins:
...............................................................
31. După articolul 39, se introduce un nou articol, art. 391, cu următorul cuprins:
............................................................
32. Articolul 40 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 40. - Ministerul Apărării Naţionale asigură, potrivit legii, asistenţa medicală a personalului propriu, a cadrelor militare în rezervă şi în retragere, a familiilor şi urmaşilor acestora, a răniţilor, invalizilor şi urmaşilor celor decedaţi în acţiuni militare, precum şi drepturile la pensie ale cadrelor militare.”
33. La art. 41 alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(1) Cadrele militare în rezervă, cele în retragere, familiile acestora, personalul civil din Ministerul Apărării Naţionale, precum şi urmaşii celor decedaţi în acţiuni militare beneficiază, ca măsură de protecţie socială, de înlesniri stabilite prin ordin al ministrului apărării în folosirea centrelor de refacere a capacităţii de muncă, sanatoriilor, căminelor militare, cluburilor şi cercurilor militare, precum şi a altor facilităţi recreative şi sportive.”
34. Articolul 42 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 42. – (1) Ministerul Apărării Naţionale poate desfăşura programe pentru construirea de locuinţe de serviciu sau de intervenţie.
(2) În cadrul programelor aflate în desfăşurare, destinate construirii de locuinţe proprietate personală, din fondurile personalului propriu ori ale cadrelor militare în rezervă şi în retragere, Ministerul Apărării Naţionale pune la dispoziţie beneficiarilor, cu titlu oneros, terenurile aferente locuinţelor, pe durata existenţei acestora.
(3) În situaţia în care locuinţele nu sunt contractate în totalitate de personalul prevăzut la alin. (2), la programele respective pot participa şi persoane încadrate în celelalte instituţii din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională.”
35. Articolul 45 se modifică şi va avea următorul cuprins:
...........................................................
36. Articolul 46 se modifică şi va avea următorul cuprins:
..........................................................
37. La articolul 47, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(1) Ministerul Apărării Naţionale are reţea sanitară proprie, cămine militare, agenţii, formaţii cultural-artistice, cluburi şi asociaţii sportive, cercuri militare, amenajări sportive şi recreative, sanatorii, centre de refacere a capacităţii de muncă, centre de instrucţie, locuinţe de serviciu şi de intervenţie, cimitire militare, structuri şi redacţii de mass-media militare, precum şi alte entităţi organizate conform legii. Echipamentul şi alte bunuri necesare desfăşurării activităţii specifice pot fi asigurate de către furnizori specializaţi, pe bază de contract, în condiţiile şi sub formele prevăzute de lege.
(2) Ministerul Apărării Naţionale poate avea în subordine sau în coordonare regii autonome şi companii naţionale.”
38. După articolul 47, se introduce un nou articol, art. 471, cu următorul cuprins:
............................................................
39. Articolul 49 se modifică şi va avea următorul cuprins:
........................................................................................
40. Articolul 50 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 50. – (1) Ministerul Apărării Naţionale poate valorifica bunurile din patrimoniul sau administrarea sa, atipice sau excedentare ori scoase din înzestrare, prin Compania Naţională „Romtehnica” - S.A. sau prin unităţile militare, în condiţiile prevăzute de lege şi potrivit ordinului ministrului apărării naţionale.
(2) Sumele obţinute din valorificări, închirieri şi concesionări sunt venituri proprii şi se reţin de Ministerul Apărării Naţionale pentru finanţarea cheltuielilor curente şi de capital.”
41. După articolul 50, se introduc trei noi articole, art. 501, 502 şi 503 cu următorul cuprins:
„...........................................................................”
42. La articolul 52, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) Persoanelor juridice române sau străine, care în urma procedurilor de achiziţie publică încheie contracte pentru desfăşurarea unor activităţi de prestări de servicii în beneficiul instituţiei militare, li se pot pune la dispoziţie, cu titlu gratuit, pe perioadă determinată, bunuri aflate în administrarea Ministerului Apărării Naţionale.”
43. După alineatul (3) al articolului 52, se introduc patru noi alineate, alin. (4), (5), (6) şi (7), cu următorul cuprins:
„(4) Prin hotărâre a Guvernului se pot transmite imobile aflate în domeniul public ori privat al statului şi în administrarea sa, în folosinţă gratuită, pe termen limitat, organizaţiilor neguvernamentale recunoscute prin hotărâre a Guvernului ca fiind de utilitate publică şi care îşi desfăşoară activitatea în domeniul apărării.
(5) La solicitarea unor instituţii publice, Ministerul Apărării Naţionale poate pune la dispoziţie, cu titlu gratuit, imobile necesare desfăşurării unor activităţi proprii ale acestora, pe termen limitat, care nu poate depăşi 6 luni, cu posibilitatea de prelungire o singură dată cu aceeaşi perioadă, pe bază de protocol în care se specifică obligaţia plăţii contravalorii utilităţilor.
(6) Ministerul Apărării Naţionale poate transfera imobile aflate în proprietatea statului şi administrarea sa, conform legii.
(7) La solicitarea unor instituţii publice, Ministerul Apărării Naţionale poate transmite,  în conformitate cu ordinul ministrului apărării naţionale, dreptul de proprietate asupra bunurilor mobile aflate în proprietate privată a statului şi în administrarea sa.”
44. După articolul 52, se introduce un nou articol, art. 521, cu următorul cuprins:
„Art. 521. –  (1) Ministerul Apărării Naţionale, cu aprobarea Guvernului, are dreptul de a dona bunuri din domeniul privat al statului persoanelor juridice şi fizice, române şi străine, fără suportarea cheltuielilor necesare autentificării.
(2) Donaţiile se fac prin act autentic, iar reprezentantul Ministerului Apărării Naţionale este numit de către ministru.
(3) Bunurile prevăzute la alin. (1) pot fi donate pentru activităţi de cooperare militară internaţională, acţiuni umanitare, promovarea imaginii Armatei României.”
45. La articolul 53 alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
...............................................
46. După alineatul (2) al articolului 53, se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:
...................................................................
47. Articolul 54 se modifică şi va avea următorul cuprins:
........................................................
48. După articolul 54, se introduce un nou articol, art. 541, cu următorul cuprins:
............................................................
49. La articolul 57, alineatul (2) de abrogă.
50. La articolul 58, alineatul (2) de abrogă.
Art. II. – (1) În cuprinsul actelor normative în vigoare, următoarele denumiri se înlocuiesc după cum urmează:

a) „Statul Major al Forţelor Terestre” cu denumirea „Comandamentul Forţelor Terestre”;

b) „Statul Major al Forţelor Aeriene” cu denumirea „Comandamentul Forţelor Aeriene”;

c) „Statul Major al Forţelor Navale” cu denumirea „Comandamentul Forţelor Navale”;

d) „Direcţia generală de informaţii a apărării” cu denumirea „Departamentul de informaţii pentru apărare”;

e) „directorul Direcţiei generale de informaţii a apărării” cu denumirea „şeful Departamentului de informaţii pentru apărare”.
(2) Atribuţiile următoarelor structuri sunt preluate astfel:
a) ale Departamentului pentru armamente, de către Departamentul pentru înzestrare şi logistică;
b) ale Direcţiei logistice din cadrul Statului Major General de către o structură din subordinea Departamentului pentru înzestrare şi logistică, stabilită prin ordin al ministrului apărării naţionale.
Art. III. - Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 654 din 28 iulie 2006, cu modificările ulterioare, cât şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta lege, se va republica, dându-se textelor o nouă numerotare.

Nr.
din


SURSA http://dlaj.mapn.ro/http://dlaj.mapn.ro/

Propunerile, sugestiile si opiniile persoanelor interesate cu privire la acest proiect de act normativ sunt asteptate pe adresa de e-mail dlaj@mapn.ro, în termen de 10 de zile de la afisare

(Data afisării: 06.08.2013)