La solicitarea Senatului României de avizare a Proiectului de lege privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniţi din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, Consiliul Economic şi Social (CES) a examinat cererea în cadrul Comisiei pentru protecţie socială şi ocrotirea sănătăţii din data de 02.04.2013 şi a formult propunerea de aviz nefavorabil ( este adevarat ca termenul NEFAVORABIL este asociat constructiei “cei mai multi din membrii plenului,,) .
Motivaţia CES este:
- potrivit art 6 din OUG nr 1 din 2011, cu modificările şi completările ulterioare, pensiile recalculate pe baza documentelor care atestă veniturile realizate şi a salariului mediu brut pe economie sau exclusiv pe baza salariului mediu brut pe economie pentru perioadele care constituie stagiu de cotizare şi ale căror cuantumuri sunt mai mici decât cele aflate în plată în luna decembrie 2010 se menţin în plată în cuantumurile avute în luna decembrie 2010 începând cu luna ianuarie 2011 până la data deciziei de revizuire; dacă s-ar menţine cuantumul pensiei avut în luna decembrie 2010 şi după data emiterii deciziei de revizuire, decizia de revizuire ar deveni inutilă, întrucât scopul acesteia a fost tocmai acela de a stabili cuantumul pensiiei rezultat în urma recalculării şi care urmează a fi plătit;
- textul propunerii legislative este evaziv şi neclar, întrucât din cuprinsul acestuia nu reiese care este perioada exactă pentru care se doreşte menţinerea în plată a cuantumului pensiei cuvenite pentru luna decembrie 2010.
Interesant este că deşi şedinţa respectivă nu a beneficiat de cvorumul necesar adoptării unui aviz, iar 7 membrii ai CES au susţinut amânarea exprimării unui punct de vedere, totuşi a fost emis un proiect de aviz nefavorabil desi legea prevede că , intr-o astfel de situatie, CES transmite puncte de vedere.
sursa infomondo militar
PS 1. Consiliul Economic şi Social este instituţie publică de interes naţional, tripartită, autonomă, constituită consultativa în scopul realizării dialogului tripartit la nivel naţional dintre organizaţiile patronale, organizaţiile sindicale şi reprezentanţi ai societăţii civile organizate. CES este consultat obligatoriu de către iniţiatorii proiectelor de acte normative din domeniul său de competenţă. Rezultatul acestei consultări se concretizează în avize la proiectele de acte normative.Dezbaterile în plen ale CES se desfăşoara în prezenţa a minimum 24 de membri. Avizele se adoptă prin votul plenului, cu o majoritate de două treimi din numărul membrilor Consiliului Economic şi Social prezenţi.
PS 2. cel mai probabil, este o tehnica tip ,,Ponta,, : aceea de a pasa responsabilitatea in scopul tragerii de timp pana cand...ghiciti ce mai li se poate intampla militarilor !
,,Am discutat cu Ministerul Finanţelor ...... pe de altă parte s-ar putea să căutăm din nou acea veche iniţiativă a mea, şi să o materializăm de data aceasta, privind o taxă suplimentară pentru cei care au venituri salariale peste 1.000 de euro pe lună, vorbesc din zona bugetară”,spus premierul într-un interviu pentru Agerpres.
PS 3. ,,Raportul privind Auditul Curţii de Conturi executat la Casa de Pensii Sectorială a M.Ap.N va fi făcut public, iar M.Ap.N. va anunţa măsurile luate împotriva celor vinovaţi de neregulile care se vor constata,, -ministrul apararii, Dusa. Oare cat mai trebuie asteptat ?!
Libertatea de exprimare (1) Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credinţelor şi libertatea creaţiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile. (2) Cenzura de orice fel este interzisă. CONSTITUTIA ROMANIEI art.30
luni, 8 aprilie 2013
duminică, 7 aprilie 2013
MOSTENIREA ,,CASA ARMATEI A SUBOFITERILOR,, NEDORITA ?!
Din adresa 4833/25 03 2013 aflu, cu surprindere, ca autoritatea Consiluil Local al municipiului
Caracal este solicitata de ANCMRR Olt ,, ...a pune in discutie
posibilitatea darii in folosinta a imobilului 623, cod 8.29.09, nr
MF 103.845 catre Garnizoana Caracal, Filiala judetului Olt a
ANCMRR...,,.
Mai spune adresa ca
,,,,pentru o solutie definitiva, vom sesiza organele centrale pentru
ca ........imobilul sa reintre in administrarea MApN iar acesta sa-l
redea garnizoanei Caracal sau Filialei Judetului Olt a ANCMRR...,,
Nu ma voi referi , cu
acest prilej, la faptul ca acest document, surprinzator, nu este
semnat decat de presedintele filialei desi , poate ar fi trebuit sa
se regasesca si vreo semnatura, cat de micuta, a secretarului
filialei ori a juristului acestei asociatii. Ca doar insusi
presedintele invoca , nu demult, aceasta grava eroare, atunci cand
a decis sa anuleze colaborari ale filialei cu alte structuri
asociative...
Nici la faptul ca, in
legatura cu actiunea de recuperare a fostei Case a Armatei a
Subofiterilor, la nivelul conducerii filialei se constata ca se bate
pasul pe loc, nefiresc, invocandu-se ba ca aceasta nu ar avea
documentele neceasare la dispozitie, ba ca documentele nu sunt relevante ori, pentru ca justificarea sa aiba ,,culoare,, , descoperirea unei uriase
tradari a intereselor asociatiei in raport cu terti si care tradare, in
final, ar fi pagubit filiala....
Nu voi comenta nici aspectul ca se duce in bascalie eforturile precedentelor conduceri ale filialei pentru a descalci itele in care a stat ascuns acest imobil, chiar daca , pentru aceasta, s-au consumat timp, bani, relatii .Si nu de la filiala...
Nu voi comenta prea mult
nici despre absurdul situatiei in sensul ca, fapt fara precedent, de
ceva luni, filiala ANCMRR Olt este constant invitata, fara succes,
de catre membri ai Consilului municipal pentru ca, impreuna, sa
gaseasca o solutie , in limitele legale permise Consilului !?
Ma voi referi, in schimb,
la ceea ce se solicita prin documentul de mai sus, solicitare care
poate sa starneasca zambete ...
Adica, moncher, vine onor
filiala ANCMRR Olt, filantroapa prin definitie, sa solicite
Consilului Local ca acesta , nici una,nici alta, sa redea in folosinta
un imobil, unei terte persoane, in cazul de fata garnizoana Caracal !?
Mai departe, ameninta filiala,
idiferent de ceea ce va face Consiliul Municipal ,,..,pentru o
solutie definitiva, vom sesiza organele centrale pentru ca
........imobilul sa reintre in administrarea MApN iar acesta sa-l
redea garnizoanei Caracal SAU Filialei Judetului Olt a ANCMRR...,,
!?
Pai, o fi bine
decizionalule ? ! Nu dibuiesti ciudatenia situatiei ?
Dincolo de faptul ca
adresa ne duce in derizoriu calitatea de potentiali proprietari, urmare a faptului ca am putea fi chiar urmasii fostilor subofiteri, cei care au cumparat imobilul in cauza si,
in logica logicii, s-ar fi cuvenit sa fie solicitata cladirea pentru
membrii caracaleni ai Filialei Olt a ANCMRR, dar ce legatura o avea garnizoana cu tema in cauza
, cu cumparatorii de drept ai imobilului sau cu urmasii acestora ?!
Nu cumva semnatarul
adresei vorbeste despre o garnizoana care nu i-a facut niciodata
vreo solicitare filialei ANCMRR,in acest sens?
Oare nu
vorbeste despre aceeasi garnizoana care , doar cu ceva timp in urma,
depasita fiind, a predat-o nemaiputand sa suporte cheltuielile de
intretinere-functionare ? Si care garnizoana , cel mai probabil, in
conditiile unui buget restrictionat la maxim, practic va fi pusa in
aceeasi indisponibilitate de sustinere a imobilului ...
Concluzia demersului va las pe Dvs sa o trageti...
Concluzia demersului va las pe Dvs sa o trageti...
De ce oare incercam sa ne
scarpinam dupa ureche, cu bratul opus acesteia, cumva, pe dupa
ceafa, sa ma pici cu ceara, daca inteleg !
Pentru cei care nu sunt in
tema , fac precizarea ca este vorba despre fostul Cerc Militar al
subofiterilor din garnizoana Caracal, imobil cumparat de catre fosti
subofiteri si care, dupa nationalizare a fost trecut in domeniul
public al statului si dat spre administrare Ministerului Fortelor
Armate care minister il va da , ulterior, in folosinta garnizoanei
Caracal.
Din motive pe care nu
vreau sa le comentez, cadrele militare in rezerva si in retragere,
asociate, din garnizoana Caracal, nu au solicitat la timp
retrocedarea imobilului . Astfel , acesta va intra in posesia
Consiliului Local Caracal intrucat garnizoana Caracal, care-l
administra , nemaiputandu-i finanta functionarea, il va preda MApN
care, la randul sau, prin HG Nnr 1010/02.09.2009, il va transmite
Consilului Local Caracal.
Eroarea fostelor cadre
militare, urmase ale celor care au cumparat locatia respectiva, poate
fi explicata , partial, prin faptul ca documentele care evidentiau
proprietatea fostilor subofiteri au fost tainuite de autoritati ani
de-a randul astfel ca, pana acum vreun an si ceva , nu se cunostea
decat despre o plata partiala facuta fostilor proprietari de la care
a fost cumparat imobilul.
Ceea ce imi este mie greu
de inteles este , de ce garnizoana , cea invocata acum in adresa de
mai sus, nu a informat filiala ANCMRR din Caracal despre ceea ce
urmeaza sa faca cu cladirea in cauza ?!
La fel de surprinzator
este si faptul ca nimeni dintre factorii de raspundere de la acea
data, cadre active din garnizoana, nu-si mai aduce aminte ce-, de ce-
si cum s-a intamplat cu obiectivul la acea data !? In acelasi
context, nu am cum sa trec cu vederea complicitatea , mai mult sau
mai putin tacita , atat a autoritatilor locale cat si a
politicienilor locali ai acelor vremuri pentru ca subiectul sa
devina cat mai incalcit...
In sfarsit...
Dupa ce s-a
aflat de tarasenie, conducerile ANCMRR Olt, incepand cu 2009, au contactat atat
autoritatile locale , parte din alesii locali in Parlament precum si
conducerea MApN in ideea corectarii erorii facute si retrocedarea
imobilului urmasilor fostilor subofiteri proprietari, respectiv
rezervistilor caracaleni asociati . Din pacate, fara
rezultat...D-acum, acestora, ramanandu-le la indemana , cel mai
probabil, doar solutia actionarii vinovatilor in justitie.
PS Sugerez celor
care se ocupa cu aceasta cauza ca, daca sunt in masura sa dovedeasca
ca sunt urmasii fostilor subofiteri care au cumparat imobilul
respectiv, sa incerce , mai degraba, solutionarea si prin Autoritatea Nationala a
Retrocedarii Proprietatilor !
Abonați-vă la:
Postări (Atom)