miercuri, 5 ianuarie 2011

PENTRU CEI INTERESAȚI, DEMERSURI PENTRU CONTESTAREA NOILOR DECIZII PRIVIND RECALCULAREA PENSIILOR


COMUNICAT

Departamentul juridic al SCMD întrunit în şedinţa din 04.01.2011a redactat ,,GHIDUL CU DEMERSURILE MEMBRILOR ŞI ACTIVITĂŢILE FILIALELOR SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
PENTRU CONTESTAREA DECIZIILOR DE RECALCULARE A PENSIILOR”, pe care îl redăm mai jos:
GHID
CU DEMERSURILE MEMBRILOR ŞI ACTIVITĂŢILE FILIALELOR SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
PENTRU CONTESTAREA DECIZIILOR DE RECALCULARE A PENSIILOR

Stimate coleg!
Ca membru al sindicatului noastru îţi aducem la cunoştinţă faptul că în curând vei primi noua decizie de recalculare a pensiei emisă de Casa de Pensii Sectorială a M.Ap.N., M.A.I., S.R.I, în temeiul Legii nr.119/2010 şi a H.G. 735/2010.
Dorim să te informăm cu ce ai de făcut pentru a-ţi păstra drepturile câştigate. Fiind informat cu ceea ce conţin legile în acest domeniu, poţi decide singur calea de urmat: te opreşti la noua decizie pe care o vei primi sau mergi mai departe.
Prezentăm mai jos, în detaliu, ceea ce ai de făcut, în raport cu opţiunea ta.

PARTEA I
DEMERSURI ALE MEMBRULUI SCMD

Secţiunea 1 – La primirea NOII DECIZII

NU ARUNCA PLICUL. PE ACESTA ESTE TRECUTA DATA COMUNICARII.
(1) Verifici noul cuantum al pensiei şi citeşti temeiurile de fapt şi de drept scrise de casa de pensii sectorială. Indiferent de cuantumul pensiei, ai două opţiuni: a) să o accepţi aşa cum este şi nu faci nici un demers sau b) să nu o accepţi şi treci la contestarea ei.
(2) Dacă o accepţi în termen de 30 de zile ea rămâne definitivă. Te rugăm ca în acest caz să anunţi filiala de care aparţii pentru ca noi să–i putem urmări/ajuta/îndruma doar pe cei care fac contestaţie.
(3) Dacă nu o accepţi treci la contestarea ei. Contestaţia se face în termen de 30 de zile de la primirea noii decizii la comisia de contestaţii care funcţionează în cadrul Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Serviciului Român de Informaţii. Scrii contestaţia după modelul conceput de specialiştii SCMD. Modelul contestaţiei se află la filiala din care faci parte. Este important ce ceri în contestaţie.
(4) Contestaţia o pui în plic şi o trimiţi prin poştă, cu confirmare de primire, la comisia de contestaţii care funcţionează în cadrul Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Serviciului Român de Informaţii. După primirea contestaţiei de către comisia de contestaţii, poştaşul îţi va înmâna confirmarea de primire la scrisoarea cu care ai expediat contestaţia. Reţine data din confirmarea de primire, când a semnat reprezentantul comisiei de contestaţii că a primit scrisoarea ta (Caseta – Se completează de destinatarul trimiterii: Confirm primirea ....... azi, data de ..........., Calitatea primitorului .....................), deoarece de la acea dată curge termenul de 45 de zile de soluţionare a contestaţiei pentru tine.

Secţiunea a 2 - aLa primirea RĂSPUNSULUI LA CONTESTAŢIA TRIMISĂ
(1) În funcţie de răspunsul primit, sunt următoarele variante.
a) S-a acceptat în totalitate contestaţia de către comisie. În această variantă, vei primi o nouă decizie, prin care se arată temeiul de fapt şi de drept care a stat la baza acesteia.
b) S-a acceptat parţial contestaţia de către comisie. În această variantă, soluţionarea pretenţiilor tale se rezolvă la tribunal.
c) Nu s-a acceptat contestaţia, de către comisie, aceasta fiind însoţită de explicaţii privind temeiul de fapt şi de drept pentru care s-a respins. În această variantă, decizia trebuie contestată la tribunal.

Secţiunea a 3 – a – Rezolvarea litigiului ÎN INSTANŢĂ
(1) Prima instanţă este tribunalul, iar a doua instanţă este curtea de apel.
(2) Sunt două căi de urmat: prima, printr-o acţiune proprie, iar a doua, printr-o acţiune comună în cadrul SCMD.
(2.1.) În primul caz, printr-o acţiune proprie, te poţi adresa unui avocat cu suportarea cheltuielilor. SCMD în acest caz, nu te poate ajuta. Te rugăm ca în acest caz să informezi în scris filiala din care faci parte.
(2.2.) În al doilea caz, printr-o acţiune comună în cadrul SCMD, în care cheltuielile sunt suportate de organizaţie. În raport de nevoile proceselor, se pot cere şi alte sume.
(3) Dacă te-ai alăturat SCMD, atunci vei face următorii paşi:
Pasul 1 - După trimiterea contestaţiei la comisie, în termen de max. 3 zile calendaristice, te prezinţi/trimiţi la filială unde depui următoarele documente, într-un plic (pe care scrii: numele şi prenumele, adresa de domiciliu şi judeţul):
1.1. - copie după decizia veche de pensie;
1.2. - copie după un talon de pensie cu cuantumul vechi al pensiei;
1.3. - copie după noua decizia de pensie;
1.4. - copie după actul de identitate (copie alb-negru);
1.5. - copie după contestaţia trimisă şi confirmarea de primire a
contestaţiei.
Pasul 2 - După primirea răspunsului de la comisia de contestaţii, în termen de max. 3 zile calendaristice, depui la filială copie după răspunsul privind soluţionarea contestaţiei.
Pasul 3 - În cazul în care, în termenul legal de la înregistrarea cererii de contestaţie, nu ai primit răspuns la această cerere, în termen de max. 3 zile calendaristice, de la epuizarea acestui termen, te prezinţi la filială pentru a comunica această situaţie.
Pasul 4 – Prin excepţie de la regula generală, prezentată la paşii 1, 2 şi 3, membrul de sindicat poate depune documentele de la pasul 1, la orice filială a SCMD din ţară, pentru motive personale, care nu îi permit depunerea acestora la filiala unde este înscris ca membru. În această situaţie, membrul de sindicat are obligaţia de a fi permanent în legătură cu filiala unde a depus documentele pentru a semna personal tabelul nominal care însoţeşte intervenţia în instanţă.
Pasul 5 - Atât la depunerea răspunsului la contestaţie (vezi pasul 2 de mai sus), cât şi la comunicarea epuizării termenului de răspuns la contestaţie (vezi pasul 3 de mai sus), fiecare membru al SCMD va face dovada plăţii cotizaţiei pe anul 2011, conform Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al SCMD.
(4) Încadrarea în termenele legale este esenţială pentru susţinerea demersurilor în instanţă.
(5) La sediul din ............................................, începând cu data de ....................... se instituie Serviciul de permanenţă al primirii documentelor de la alin 3, Pasul 1, format din colegi din filială prin voluntariat. Cei care nu pot veni la sediu, trimit documentele, la adresa de mai sus, prin poştă, cu confirmare de primire.
(6) Membrul de sindicat are obligaţia de a răspunde imediat şi de a se prezenta, din proprie iniţiativă sau la chemarea adresată prin sistemul de anunţare cunoscut, pentru a depune documentele respective şi a semna tabelele de reprezentare în instanţă.
TERMENE DE URMĂRIT:
- înregistrare contestaţie - în maxim 30 de zile de la comunicarea noii decizii de pensie;
- răspuns soluţionare contestaţie - în maxim 45 de zile de la data înregistrării contestaţiei;
- depunere document în instanţă (atacarea în instanţă) - în maxim 30 de zile de la comunicarea soluţionării contestaţiei.

PARTEA A II – A
ACTIVITĂŢILE FILIALELOR SCMD

Secţiunea 1 – PRIVIND EVIDENŢA ŞI ANUNŢAREA MEMBRILOR FILIALEI
a) actualizarea situaţiei cu membrii filialei (operarea celor care s-au retras, includerea celor noi veniţi, clasarea membrilor pe case de pensii sectoriale, etc.);
b) constituirea/reactualizarea Sistemului de anunţare a membrilor de sindicat. Sistemul, care va cuprinde mijloacele de anunţare, persoanele responsabile de transmiterea mesajelor şi modalităţile de transmitere/anunţare (prin: e-maile, telefon, corespondenţă, contact direct sau chiar mijloace mass-media – audiovizuale sau scrise locale) trebuie să asigure transmiterea mesajelor până la nivelul FIECĂRUI MEMBRU AL FILIALEI. Noii membrii ai filialei se trec într-un lanţ de anunţare încă de la completarea cererii. În situaţia în care o persoană de pe lanţul de anunţare nu-şi mai poate îndeplini obligaţiile asumate, renunţă la a mai fi responsabil cu transmiterea mesajelor sau din alt motiv, cel aflat pe treapta ierahică imediat următoare înştiinţează de urgenţă conducerea filialei şi gestionează provizoriu legăturile neacoperite, până la clarificarea situaţiei;
c) Biroul Operativ (jud., mun., orăş., de sector) se va asigura că fiecare membru al filialei a intrat în posesia Ghidului, inclusiv pentru cei aflaţi în spital sau alte situaţii de excepţie (plecaţi la rude, în staţiuni balneoclimaterice, etc.). Totuşi membrul de sindicat poartă cea mai mare răspundere pentru rezolvarea favorabilă a situaţiei sale. Legătura permanentă cu filiala şi înştiinţarea persoanei din amonte pe sistemul de anunţare rămâne principala sa obligaţie. Ghidul va fi afişat permanent pe site-ul filialei;
d) primirea de noi membri se poate face până în preziua depunerii actelor la tribunal, dacă persoana prezintă dovada contestării noii decizii de pensionare şi plata cotizaţiei de membru SCMD.

Secţiunea a 2 - a – PRIVIND CONTESTAREA NOILOR DECIZII
a) contestarea se realizează conform prevederilor cuprinse în Ghidul elaborat;
b) se operează în evidenţe opţiunile celor care au transmis că nu contestă noile decizii. Se pot întocmi deja tabele separate, urmând ca denumirea acestora sa fie comunicată mai târziu.

Secţiunea a 3–a - PRIVIND REZOLVAREA LITIGIULUI ÎN INSTANŢĂ
a) operarea în evidenţele filialei a opţiunilor celor care au înştiinţat filiala că nu se alătură SCMD pentru a merge în instanţă. Arhivarea scrisorilor trimise;
b) plicul cu documentele prevăzute în Ghid la Secţiunea a 3–a - Rezolvarea litigiului ÎN INSTANŢĂ, Pasul 1, se depune în termen de 3 zile calendaristice. Plicul se înregistrează într-un registru special, iar în colţul din stânga sus se scriu următoarele date: numărul de înregistrare din registrul special; data când a fost înregistrată contestaţia; data de rezolvare a contestaţiei (termenul maxim); data limită până la care trebuie depusă acţiunea în instanţă pentru persoana respectivă;
c) se verifică conţinutul şi dacă nu sunt depuse toate documentele specificate în Ghid, atunci la rubrica Observaţii din registru, se consemnează cele lipsă, iar membrul de sindicat va fi atenţionat ca până la ...... să completeze setul de documente solicitat. Altfel nu va putea fi inclus pe tabel;
d) termenul de registru utilizat poate fi înţeles ca cel clasic sau fişier electronic de evidenţă, care permite listarea în funcţie de selecţia dorită. Registrul special va avea, în principal, următoarea structură:

Nr. crt
Nume şi prenume, cu iniţiala tatălui
Cine depune documentele
/Semnătura

Cine primeşte documentele /Semnătura
Observaţii
* Se completează cu documentele lipsă din setul obligatoriu de documente prevăzut în Ghid (Secţiunea (3), Pasul1)






(e) Plicurile cu documentele astfel înregistrate, se clasează în prima etapă pe data maximă de soluţionare a contestaţiei, iar ulterior (după expirarea termenului maxim de contestaţie sau depunerea răspunsului la contestaţie – vezi mai jos), pe datele limită de atacare la tribunal. Se depun în fişete metalice, în încăperi care să asigure securitatea şi prevenirea sustragerii lor. Birourile Operative sunt autorizate de a lua orice măsuri pe care le consideră necesare pentru prevenirea sustragerii, a incendierii sau altor motive de forţă majoră.
f)titlul tabelului şi structura acestuia se va comunica, până la sfârşitul lunii ianuarie. Tabelul va avea obligatoriu ,,Nr. crt.”, iar fiecare pagină va fi semnată şi ştampilată. Completarea lor, de regulă, trebuie încheiată până în preziua înregistrării actelor la instanţă. În mod excepţional, în ultima zi se pot ataşa pagini de sfârşit, cu respectarea cronologiei numărului curent.
Din cele expuse rezultă că la o filială pot exista una sau mai multe intervenţii în instanţă, respectiv serii de reclamanţi. Acest aspect rezultă din modul de soluţionare a contestaţiilor de către comisia de contestaţii respectivă.
Modul cum se va realiza conexiunea dintre tabele şi intervenţia în instanţă urmează a fi precizat.

EXEMPLE DE COMPLETARE A PLICULUI
(în partea stângă sus):

Cazul 1 – fără răspuns la contestaţie
S-a primit decizia pe 10 ian; s-a trimis contestaţie; s-a înregistrat contestaţia la comisia de contestaţii pe: 18 ian. (vezi Ghid – înmânarea confirmării de primire de către poştaş şi citirea datei când a semnat reprezentantul comisiei de contestaţii); răspuns legal soluţionare contestaţie: 18 ian. + 45 de zile = 02 martie; atacarea în instanţă: în perioada 03.03 (+ 30 de zile) - 01 aprilie (termen maxim). ATENŢIE: zilele se numără urmărind direct pe calendar. Nu se însumează matematic.
Completarea plicului:




Nr. 1/21.01.2011
Înregistrare contestaţie: 18.01.2011
T. instanţă:
I- După: 02.03.2011
II – Între: 03.03. până la 01.04.











Explicitare:
I - După: se înscrie termenul maxim de primire a răspunsului la contestaţia trimisă. Se calculează de către filială la depunerea plicului cu setul de documente. În cazul nostru: 18. ian. + 45 de zile = 02 martie. Se realizează prima clasare: după acest termen: 02 martie.
II – Între: se înscrie perioada pînă la care membrul de sindicat trebuie să fie înscris pe tabel şi depus la instanţă. Se calculează de către filială la depunerea răspunsului la contestaţie sau la expirarea termenului de la rubrica ,,I - După”. Se clasează după ziua ultimă de depunere în instanţă, respectiv 01 aprilie.
Corecţiile se fac în funcţie de cum se găseşte persoana faţă de cele trei termene:
- înregistrare contestaţie - în maxim 30 de zile de la comunicarea noii decizii de pensie;
- răspuns soluţionare contestaţie - în maxim 45 de zile de la data înregistrării contestaţiei;
- depunere document în instanţă (atacarea în instanţă) - în maxim 30 de zile de la comunicarea soluţionării contestaţiei sau epuizarea termenului de 45 de zile în care nu s-a primit răspuns la contestaţie).

Cazul 2 – cu răspuns la contestaţie
Primit decizia pe 11 ian.; s-a trimis contestaţie; s-a înregistrat contestaţia la comisia de contestaţii pe: 15 ian. (vezi Ghid – înmânarea confirmării de primire de către poştaş şi citirea datei când a semnat reprezentantul comisiei de contestaţii); răspuns legal soluţionare contestaţie: = 05 feb. (a primit răspunsul după 22 de zile, faţă de 45 de zile ca termen maxim de soluţionare); atacarea în instanţă: începând cu 05 feb. (+ 30 de zile) până la 06 martie (termen maxim). ATENŢIE: zilele se numără urmărind direct pe calendar. Nu se însumează matematic.




Nr. 2/18.01.2011
Înregistrare contestaţie: 15.01.2011
T. instanţă:
I- După: 28. feb
II – Între: 05 feb. – 06 martie









Explicitare:
I - După: se înscrie termenul maxim de primire a răspunsului la contestaţia trimisă. Se calculează de către filială la depunerea plicului cu setul de documente. În cazul nostru: 15. ian. + 45 de zile = 28 feb. Se realizează prima clasare: după acest termen.
II – Între: se înscrie perioada pînă la care membrul de sindicat trebuie să fie înscris pe tabel şi depus la instanţă. Se calculează de către filială la depunerea răspunsului la contestaţie sau la expirarea termenului de la rubrica ,,I - După”. În cazul nostru, răspunsul a venit în interiorul termenului maxim de soluţionare a contestaţiei de 45 de zile. Se calculează începând cu 05 feb. Nu se mai ţine cont de termenul scris iniţial la rubrica ,,I – După”. Se clasează după ziua ultimă de depunere în instanţă, respectiv 06 martie.

Secţiunea 4 – PRIVIND PRIMIREA DOCUMENTELOR INDIVIDUALE PENTRU ACŢIUNE ÎN INSTANŢĂ
a) începând cu data de ....../........2011 se instituie Serviciul de permanenţă al primirii documentelor, de luni până sâmbătă, între orele ........ – ......... la sediul din ........................ pentru înregistrarea, calculul termenelor legale, clasarea plicurilor, completarea documentelor menţionate în Ghid şi semnarea tabelelor nominale pentru acţiunile în justiţie, precum şi alte aspecte de evidenţă;
b) asigurarea permanenţei se face din membrii secretariatului filialei şi din voluntari, planificarea acestora fiind întocmită şi urmărită de secretariat. Voluntarii sunt membri ai SCMD, sunt la dispoziţia secretariatului filialei şi primesc sarcini precise de rezolvat. Numărul de voluntari se stabileşte de Biroul Operativ al filialei.

PARTEA A TREIA
MĂSURI URGENTE

Secţiunea a 5 – a – MĂSURI URGENTE – în vederea promovării acţiunilor sindicatului în instanţele de judecată.
1 – Preşedinţii de filiale vor contacta câte 2 avocaţi din barourile locale în vederea susţinerii acţiunilor la tribunalele locale. Cu prioritate se va face apel la membrii de sindicat care au calitatea de avocaţi şi acceptă să reprezinte interesele colegilor sindicalişti.
În cazul în care nu există o astfel de posibilitate, se va apela la avocaţi din Baroul local.
Se va comunica consilierului juridic Emilian Pielmuş prin e-maile em.pielmus@yahoo.com următoarele date :
1 – NUMELE şi PRENUMELE
2 – BAROUL DIN CARE FACE PARTE
3 – TELEFONUL/ADRESA DE E-MAILE
ale avocaţilor contactaţi.
Termen: pentru acest demers: 10 zile lucrătoare de la transmiterea acestui comunicat.
2 – Departamentul juridic va stabili, la o dată viitoare ce va fi comunicată, o întîlnire a preşedinţilor de filială însoţiţi de avocaţii aleşi.
3 – Se va comunica prin poştă începând cu data de 10.01.2011 exemple concrete de inadvertenţe descoperite în documentele emise de autorităţile abilitate, pentru calculul pensiilor (nereguli constate cu prioritate din adeverinţele de venituri brute/nete), inclusiv copii, de pe aceste documente (adeverinţe).
Responsabilitate: de aplicarea şi monitorizarea măsurilor prevăzute în prezentul comunicat, răspund, conform atribuţiilor, în mod direct, membrii de sindicat şi preşedinţii de filiale.

Şeful DEPARTAMENTULUI JURIDIC
Gl. Lt. (r) prof. Univ. dr. PAVEL ABRAHAM

SĂ MAI BÂRFIM DESPRE ...PENSII !

Ce mi-a transmis un coleg de "suferinta", zice-se ,,dintr-o sursa sigura,, !

Vesti nu prea bune....
Au fost expediate taloanele de pensie pe luna ianuarie!...
Toate pensiile militare au fost "recalculate" considerandu-se ca, de-a lungul anilor, militarii au avut un venit egal cu salariul mediu pe economie. Precizez ca NU s-a tinut cont de adeverintele depuse! O situatie mai trista este a celor care au avut si statut de civil... pentru acea perioada, a fost luat in calcul salariu minim pe economie.
Pe 7 ianuarie, mare sedinta, in care vor decide cum se va proceda in continuare:
-fie, se vor plati pensiile conform legii pentru "nesimtiti", tinand cont de adeverintele de venit depuse, plus diferenta pe ianuarie;
-fie, vor ramane in plata pensiile de pana acum (asa cum s-a procedat in 2001 si in cazul civililor a caror pensie era mai mare decat cea recalculata pe baza punctajului);
-fie, se va amana totul, pana instanta va da verdictul final in cazul proceselor de contestare, aflate pe rol.
Oricum ar fi, va doresc... SA SUPRAVIETUITI BINE!
Cu stima, Dan.

P.S. personal , nu cred în aliniatul 2 al mesajului primit...
ZILE MAI BUNE !

marți, 4 ianuarie 2011

SĂ RÂDEM DE ACADEMICIENII DE LA CAȚAVENCU !



VĂ RECOMAND !

-http://www.adevarul.ro/actualitate/social/Romania-in_top_10_tari_cu_tineri_someri_0_402560296.html

-http://www.financiarul.ro/2011/01/04/vasilescu-bnr-anul-acesta-va-fi-mai-greu-ca-2010/

-http://www.financiarul.ro/2011/01/04/platesti-200-euro-pe-un-card-si-stai-gratis-la-hoteluri/

-http://www.financiarul.ro/2011/01/04/pretul-carburantilor-ar-putea-atinge-si-7-leilitru-la-sfarsitul-acestui-an/

-http://www.financiarul.ro/2011/01/04/cat-de-mare-este-taxa-de-poluare-platita-de-la-1-ianuarie-pentru-cele-mai-vandute-masini-noi/

-http://www.financiarul.ro/2011/01/03/care-este-termenul-limita-pentru-a-incheia-asigurari-obligatorii-pentru-locuinte/

-http://www.evz.ro/detalii/stiri/cele-mai-bune-10-vesti-din-2010-916496.html

-http://www.financiarul.ro/2010/12/29/in-calendarul-ortodox-pe-2011-saptamana-incepe-cu-ziua-de-duminica/

RECALCULARE PENSII MApN


Ultima variantă care circulă prin sat semnalează faptul că, începind cu luna Ianuarie 2011, pensionarii militari vor primi pensia calculata dupa salariul mediu pe economie, in valoare de aproximativ 1400 de lei, pina la data cind vor primi decizia privind noul cuantum rezultat prin recalculare, in functie de veniturile realizate.
Diferenta de bani dintre suma de 1400 de lei si noul cuantum al pensiei rezultat prin recalculare, pe baza veniturilor realizate, se va plati pensionarilor, ulterior, dupa emiterea deciziilor.
Se pare ca varianta raspindita inainte de sarbatori, potrivit careia pensionarii militari ar fi urmat sa beneficieze de vechiul cuantum timp de inca sase luni, a fost ceva de genul ,,semnalizam stinga si facem la dreapta''

RECALCULARE PENSII M.A.I,

Procesul de recalculare a pensiilor militare de stat, a pensiilor de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, aflate în plată la Casa de Pensii a Ministerului Administraţiei şi Internelor, s-a desfăşurat în conformitate cu prevederile Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, ale Hotărârii Guvernului nr. 735/2010, precum şi ale Instrucţiunilor ministrului administraţiei şi internelor nr. 191/2010.

Termenul de recalculare a fost stabilit pe o perioadă de 5 luni de la data intrării în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 735/2010, respectiv 28.07.2010-28.12.2010, fapt pentru care, începând cu 01.01.2011, vor fi puse în plată pensiile recalculate.

La data de 31.12.2010 la Casa de Pensii a M.A.I. erau în plată un număr de 66.528 de beneficiari de pensii şi indemnizaţii, din care 66.450 au făcut obiectul recalculării pensiilor, diferenţa de 78 fiind cei care au dreptul la indemnizaţii, potrivit legii.

În perioada 28.07.2010-22.11.2010 au fost eliberate pensionarilor 5.294 de adeverinţe privind veniturile lunare individuale realizate necesare stabilirii punctajelor medii anuale, dintre acestea 856 fiind depuse până la 22.11.2010 la Casa de Pensii a M.A.I. însoţite de solicitări scrise de recalculare a pensiilor.

Având în vedere că pentru operaţiunile de stabilire şi plată a pensiilor pentru luna ianuarie 2011 erau necesare peste 30 de zile, după data de 22.11.2010 a început procesul de recalculare efectivă a pensiilor aflate în plată la Casa de Pensii a M.A.I. pentru cele 856 de solicitări scrise depuse până la această dată, pentru cele 113 dosare noi de pensionare, repunere şi suspendare precum şi pentru 65.481 de beneficiari pentru care pensiile s-au recalculat potrivit art. 5 alin. (4) din Legea nr. 119/2010.

Activitatea respectivă a constat în principal în următoarele:
- adaptarea aplicaţiei informatice preluate de la Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale;
- introducerea datelor în aplicaţia informatică de recalculare pensii;
- calculul efectiv al pensiilor prin stabilirea punctajului mediu anual;
- verificarea modului de introducere a datelor şi al calculului efectiv;
- emiterea celor 66.450 decizii pentru pensiile recalculate şi a buletinelor de calcul aferente acestora.

În perioada 22.11.2010-22.12.2010, au fost înregistrate la Casa de Pensii a M.A.I. un număr de 6.957 de solicitări scrise de recalculare a pensiilor, însoţite de adeverinţele privind veniturile lunare individuale realizate necesare stabilirii punctajelor medii anuale, activitate care continuă şi în prezent.

În intervalul 22.12.2010-31.12.2010 s-au efectuat operaţiunile necesare depunerii şi expedierii celor 66.450 decizii de recalculare precum şi pentru emiterea mandatelor de pensie aferente lunii ianuarie 2011.

Din recalcularea pensiilor a rezultat faptul că din cele 969 (856 + 113) de pensii recalculate pe baza adeverinţelor privind veniturile lunare individuale realizate necesare stabilirii punctajelor medii anuale, nu s-au înregistrat diminuări, în medie, a pensiilor pentru limită de vârstă sub 3.000 de lei.

Pentru anul 2011, Casa de Pensii a M.A.I., potrivit articolului 10 din Hotărârea Guvernului nr. 735/2010, va proceda la modificarea pensiilor recalculate, în ordinea depunerii documentelor, în cazul celor care au depus sau vor depune solicitări scrise de recalculare, însoţite de adeverinţele privind veniturile lunare individuale realizate necesare stabilirii punctajelor medii anuale, în termenul general de prescripţie (3 ani), regularizarea drepturilor de pensie urmând a se efectua începând cu 01.01.2011.

Pentru pensionarii M.A.I. care au obţinut hotărâri ale instanţelor de judecată referitoare la suspendarea/anularea Hotărârii Guvernului nr. 735/2010, procesul de recalculare s-a efectuat în conformitate cu prevederile Legii nr. 119/2010 şi ale Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare, urmând ca, după soluţionarea aspectelor juridice legate de incidenţa exclusivă a hotărârii de Guvern menţionate în procesul de recalculare, să fie dispuse măsuri de regularizare a pensiilor astfel recalculate, începând cu 01.01.2011.

Având în vedere volumul mare al activităţilor ce revin Casei de Pensii a M.A.I. pentru recalcularea pensiilor după data de 01.01.2011 şi ţinând cont de prevederile art. 15 din Hotărârea Guvernului nr. 735/2010 şi ale art. 11 din Instrucţiunile ministrului administraţiei şi internelor nr. 191/2010, adresăm rugămintea ca pensionarii M.A.I. specializaţi în domeniul pensiilor care doresc să desfăşoare activităţi în acest sens, în baza convenţiilor civile, să se adreseze Casei de Pensii a M.A.I. cu sediul în mun. Bucureşti, str. George Georgescu, nr. 3, sector 4, tel. 021/303.70.80, interior 12.673.
Postat la ora 09:36, marţi, 04 ianuarie 2011
Direcţia Informare şi Relaţii Publice - Ministerul Administraţiei şi Internelor

DE CE SUNT MAI ENERGICI ROMÂNII DE RÂND !

Energia electrică e plătită de ALRO cu 98 de lei pe MWh, iar de consumatorul casnic cu 325 lei pe MWh



Potrivit unor informaţii apărute cu câteva zile în urmă pe site-ul economic money.ro, compania ALRO Slatina îşi asigură în clipa de faţă necesarul de energie electrică exclusiv de la Hidroelectrica şi plăteşte 98 de lei/MWh, în condiţiile în care Hidroelectrica este nevoită să scoată din buzunar 90 de lei/MWh pentru a produce un MWh.
În postură de mare consumator, ALRO are dreptul de a folosi energie ceva mai ieftină, însă preţul, remarcă money.ro, este exagerat de mic, de peste două ori, în comparaţie cu costul unui MWh pe care îl cumpără românul de rând.
Un client oarecare Enel plăteşte actualmente 324,7 lei fără TVA pentru un MWh (pe factură, preţul apare în KWh).
În comparaţie cu ALRO, cetăţeanul achită cu mai mult de 200 la sută pentru energie, plus o taxă suplimentară zilnică de 0,156 lei, ce reprezintă rezervarea.
Mai mult: pentru energia consumată în scop industrial, acciza scade de la 1 euro / MWh, cât se percepe pentru consumatorul casnic, la 0,5 euro / MWh, cât plăteşte ALRO.

Dar de unde această diferenţă?

În coşul cetăţeanului intră preţurile la energia produsă de termocentrale (cea mai scumpă şi cu ponderea cea mai mare), hidrocentrale şi Nuclearelectrica. ALRO, în schimb, cumpără doar de la Hidroelectrica, unde se produce cea mai ieftină energie electrică.
Aşadar, pentru ca preţul unui MWh să scadă la clientul obişnuit, situaţie în care probabil ar creşte pentru consumatorii industriali gen ALRO, cetăţeanul trebuie să cumpere nu doar de la sursele care îl alimentează în prezent, ci şi de la Hidroelectrica.
Nu se întâmplă însă aşa, ceea ce înseamnă că o parte din cei 324,7 lei fără TVA pe care îi suportăm pentru un MWh reprezintă practic o subvenţie acordată de fiecare dintre noi pentru ALRO, SIDEX şi toţi ceilalţi mari consumatori care se alimentează exclusiv de la Hidroelectrica.
SURSA :http://www.gdo.ro/Actualitate/2011-01-04

luni, 3 ianuarie 2011

Presedintii CJ din Harghita, Covasna si Mures explica de ce vor cetatenia maghiara

Borboly Csaba, presedintele Consiliului Judetean, Tamas Sandor, presedintele CJ Covasna si Lokodi Edit Emoke, presedintele CJ Mures, si-au depus, luni, la Consulatul General al Ungariei de la Miercurea Ciuc, documentele pentru obtinerea cetateniei maghiare, transmite Antena3.ro. Cei trei s-au inscris pe listele solicitantilor la numai o zi dupa ce Parlamentul ungar a modificat legislatia astfel incat solicitantii sa nu mai fie obligati sa aiba domiciliul in tara vecina.

Graba celor trei presedinti are o explicatie simpla: ei au dorit sa le dea un exemplu locuitorilor din Transilvania, pe care i-au indemnat sa procedeze la fel.

"Este un drept oferit de statul ungar si cred ca e bine sa-l revendicam inca din primele zile ale anului. Cred ca pentru unificarea natiunii (maghiare - n.r.), chiar si a acelei parti ramasa in afara granitelor, obtinerea dublei cetatenii este benefica. Asta nu inseamna ca as dori sa traiesc in Ungaria sau copiii mei ar dori sa traiasca acolo deocamdata, este un drept prin care ne putem accentua apartenenta la aceeasi natiune", a declarat Borboly Csaba. "As fi putut sa cer cetatenia maghiara in perioada 1990-1995, cand am trait la Budapesta, dar nu am facut-o. Am vrut sa venim acasa si sa muncim aici. Asta este semnalul meu catre secuime, sa traim acasa, in Tinutul Secuiesc, cu dubla cetatenie, cu cetatenia maghiara. Acesta este secretul vietii mele", a declarat, la randul sau, Tamas Sandor. "M-am nascut in judetul Mures din parinti de nationalitate maghiara, totdeauna am stiut ca sunt unguroaica. Sentimentul ca dobandesc un act cu care sa dovedesc acest lucru este unul care tine mai mult de etica. Ne-am nascut unguri si cetatenia maghiara este o dovada a nationalitatii noastre, un act de recunoastere ca exista unguri si in alte teritorii, in afara Ungariei", a spus si Lokodi Edita Emoke.

Dupa cum precizeaza Antena 3.ro, consulul general al Ungariei la Miercurea Ciuc, Balogh Gyorgy, a declarat, luni, ca procesul de depunere a documentatiilor pentru cetatenia ungara se desfasoara conform programarilor facute incepand din 8 noiembrie 2010. "Avem cateva mii de inscrieri facute, pana in 10.000, ceea ce inseamna ca, daca cineva nu are programare anterioara, nu va putea sa-si depuna actele pana in luna martie", a aratat diplomatul, adaugand ca se lucreaza in doua schimburi, intre orele 8:00 si 19:00.


1.

Der Spiegel: “Seducatorul Orban a exploatat visele maghiarilor de reintoarcere a Ungariei Mari”

Cotidianul german Der Spiegel ofera o evaluare critica foarte dura a traseului politic al Ungariei dupa victoria zdrobitoare a partidului Fidesz la alegerile din primavara si dupa ce Viktor Orban, presedintele formatiunii, a devenit premier. Publicatia noteaza ca tara care va prelua de la 1 ianuarie 2011 presedintia semestriala a Uniunii Europene e condusa de un “maniac al ordinii” care “a profitat de complexele de inferioritate ale concetatenilor sai si le-a exploatat visele de reintoarcere a Ungariei Mari”, relateaza Evz.ro.

2.

Vicepremierul Ungariei: Maghiarii din afara granitelor sunt in pericol din cauza asimilarii

Vicepremierul ungar, Zsolt Semjen, a declarat vineri ca maghiarii din afara granitelor sunt in pericol din cauza asimilarii, scrie ziarul Adevarul. Oficialul ungar a facut apel la o "politica nationala angajata" de contracarare a acestui fenomen.

3.

Frunda, impotriva plecarii ungurilor din Transilvania

Senatorul UDMR Gyorgy Frunda a declarat, joi, ca nu este un sustinator al acordarii cetateniei ungare pentru maghiarii din Romania. Si asta pentru ca, sustine Frunda, aceasta este un semnal politic de incurajare a plecarii ungurilor din Transilvania, relateaza Romania libera.

PENSIILE ȘI MeAI-ul !

CE DECIZII A PREGATIT CASA DE PENSII A MAI

PENTRU LUNA IANUARIE 2011?

1. Cei ce au transmis cererile cu adeverintele de venituri pana la data de 15 nov. 2010, vor primi decizii cu recalcularea in baza acestora;

2. Ceilalti (care le-au trimis dupa sau deloc), vor primi decizia cu pensia recalculata, in baza salariului minim, pentru vechimea in munca si in baza salariului brut pentru vechimea in serviciu. Aici va fi o scadere de peste 50% in cazul meu. Pe parcursul anului 2011, urmeaza continuarea recalcularii si reglarea diferentelor.

3. Nici nu a intrat in discutie amanarea recalcularii cu una sau mai multe luni.

Va doresc un an mai bun si multa rabdare .

primit de la Col® Vasile Placinta/http://scmdfiliala1suceava.blogspot.com/

sâmbătă, 1 ianuarie 2011

2011

Anul 2011 (MMXI) este un an comun al calendarului gregorian. Îi corespund anii 5771 – 5772 ai Calendarului ebraic. A fost desemnat:


Ianuarie


  • Evenimente anticipate
-Legea pentru asigurarea obligatorie a locuintei (Legea privind asigurarea obligatorie a locuintelor nu se mai aplica proprietarilor care si-au incheiat o asigurare facultativa a locuintelor care sa acopere toate riscurile prevazute in asigurarea obligatorie, potrivit unei legi promulgate de presedintele Traian Basescu, care modifica actuala legislatie )

-
Legea 119/2010 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor.

-
Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.

-Sistemul de coplată pentru servicii medicale (Potrivit Ministerului Sanatatii, contributia personala a cetatenilor prin tichetele pentru sanatate nu va depasi 600 lei pe an. Dupa ce atinge acest plafon, serviciile medicale sunt gratuite.

Cat ne costa serviciile medicale de baza?

De la inceputul anului viitor, pe langa contributia la asigurarile medicale de 5,5% din salariul brut lunar, scoatem bani din buzunar ori de cate ori mergem la medicul de familie, la specialistul din ambulatoriu si spital.

Mai exact, pentru o consultatie la medicul de familie vom plati 5 lei, iar pentru vizitele acestuia la domiciliu 15 lei.

Vizita la medicul specialist va costa 10 lei, iar in afara programului sau de lucru, 20 de lei.

Cand vom chema ambulanta vom plati 20 de lei. Coplata pentru spitalizare va fi de 10 lei pe zi.

Vor fi scutite de la plata tichetelor de sanatate persoanele defavorizate: cele asistate social, pensionarii cu pensii sub 700 de lei, somerii, tinerii sub 18 ani sau persoanele cu handicap.


-Din ianuarie 2011, va intra in vigoare cardul de sanatate

Informatiile minime care vor putea fi accesate de pe cardul national sunt datele de identitate si codul numeric personal, dovada achitarii contributiei pentru asigurarile sociale de sanatate, inregistrarea numarului de solicitari de servicii medicale, prin codul furnizorului, diagnostice medicale cu risc vital, grupa sanguina si Rh.

Cardul national se va emite individual pentru fiecare asigurat si se va elibera numai prin sistemul informatic unic integrat al asigurarilor sociale de sanatate. Furnizorii de servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale aflati in relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate vor avea obligatia de a acorda asistenta medicala titularilor de card national in conditiile prevazute de contractul-cadru si de normele metodologice de aplicare ale acestuia.


-decizia Ministerului Sanatatii de a obliga peste 2 milioane de romani sa cotizeze la CASS
(Guvernul a decis ca pensionarii cu venituri pornind de la 740 lei si revolutionarii, cu exceptia celor raniti, sa achite, incepand cu 1 ianuarie 2011, contributii de 5,5% la Fondul asigurarilor de sanatate. Potrivit declaratiilor ministrului de resort, aceasta masura se va aplica pentru peste 2 milioane de romani, exceptati pana in prezent de la plata contributiei la sanatate) .

-Legea 372/2005 -certificatul energetic pentru locuinșe, obligatoriu de la 1 ianuarie 2011 (Certificatul energetic odată eliberat este valabil 10 ani de la data emiterii şi se elaborează de către auditori energetici pentru clădiri, persoane fizice atestate.
SE POATE FENTA !„Cumpărătorul sau chiriaşul, după caz, consimt să dobândească proprietatea sau folosinţa imobilului respectiv, pe riscul lor, asumându-şi orice răspundere cu privire la efectele produse prin nedeţinerea informaţiilor cuprinse în conţinutul certificatului de performanţă energetică a clădirii", se arată în Hotărârea nr. 335 din decembrie 2010 a Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România.

nr. 151/2010

- De la 1 ianuarie 2011 romanii vor fi dotati cu carti electronice de identitate cu microcipuri RFID
Proiect de lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr.84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr.41/2003 privind dobândirea şi schimbarea pe cale administrativă a numelor persoanelor fizice

-De la 1 ianuarie 2011, durata concediului maternal se reduce la un an.

-Taxa de poluare va creste in medie cu 45-50%, incepand cu 1 ianuarie 2011,
in functie de vechime si de capacitatea cilindrica a masinii, cu accent pe cresterea taxei pentru autovehicule mai vechi de 10 ani, potrivit modificarilor aduse de Executiv OUG nr50/2008 pentru instituirea taxei de poluare pentru autovehicule. De asemenea, si in anul 2011, Guvernul va continua Programul Rabla, in aceleasi conditii ca in anul 2010.

-Ordonanţa de urgenţă nr. 148/2008 stabileşte că începând cu 1 ianuarie 2011 se abrogă dispoziţiile Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de muncă.
Conform prevederilor art.296 din Codul Muncii (Legea nr. 53/2003), cu modificările şi completările ulterioare, carnetul de muncă rămâne să probeze vechimea în muncă stabilită până la data de 31 decembrie 2010, iar angajatorii care păstrează şi completează carnetele de muncă urmează să le elibereze titularilor în mod eşalonat, până la data de 30 iunie 2011, pe bază de proces-verbal individual de predare-primire

-Prin Legea nr. 155/2010, publicată în Monitorul oficial nr. 488 din 15 iulie 2010, a fost reglementată o noua instituţie, cea poliţiei locale.
Legea urmează să intre în vigoare la 1 ianuarie 2011.
Potrivit legii, poliţia locală se înfiinţează în scopul exercitării atribuţiilor privind apărarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale persoanei, a proprietăţii private şi publice, prevenirea şi descoperirea infracţiunilor, în următoarele domenii:
a) ordinea şi liniştea publică, precum şi paza bunurilor;
b) circulaţia pe drumurile publice;
c) disciplina în construcţii şi afişajul stradal;
d) protecţia mediului;
e) activitatea comercială;
f) evidenţa persoanelor;
g) alte domenii stabilite prin lege.

Sursa : piața media
Zile mai bune !