Justitia este idealul intangibil al dreptului, ultima si cea mai înaltă expresie a
dreptului.
Nici o lege nu poate îngrădi accesul la justiţie ( n.a. cu atat mai putin statutul vreuneia dintre stucturile asociative , mai ales, legal constituite !)
In acest spirit, orice persoană are dreptul la satisfacţie efectiva din partea instanţelor judecatoreşti atunci când drepturile, libertăţile i interesele acesteia au fost violate...
Drepturile omului si protejarea lor prin lege
- index-
01. Tratatele internationale privind drepturile omului
02. Principiul egalitatii in drepturi si a egalitatii sanselor
03. Dreptul la aparare si principiul accesului nediscriminatoriu la actul de justitie
04. Dreptul la viata, dreptul la ocrotirea sanatatii si dreptul la un mediu sanatos
05. Libertatea individuala si dreptul la libera circulatie a individului
06. Viata intima, inviolabilitatea domiciliului si secretul corespondentei
07. Libertatea constiintei
08. Libertatea de exprimare
09. Libertatea informatiei
10. Dreptul la invatatura si accesul la cultura
11. Dreptul cetateanului de a alege si de a fi ales
12. Dreptul cetateanului la initiativa legislativa
13. Dreptul cetateanului de a organiza si participa la intruniri publice
14. Dreptul de asociere
15. Munca si dreptul la greva
16. Libertatea economica
17. Dreptul de proprietate privata si dreptul la mostenire
18. Protectia copiilor si a tinerilor
19. Protectia persoanelor cu handicap
20. Dreptul de petitionare
21. Dreptul persoanei vatamate de o autoritate publica
22. Restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati
Tratatele internationale privind drepturile omului
CONSTITUTIA ROMANIEI
ARTICOLUL 20 - Tratatele internationale privind drepturile omului
(1) Dispozitiile constitutionale privind drepturile si libertatile cetatenilor vor fi interpretate si aplicate in concordanta cu Declaratia Universala a Drepturilor Omului, cu pactele si cu celelalte tratate la care Romania este parte.
(2) Daca exista neconcordante intre pactele si tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care Romania este parte, si legile interne, au prioritate reglementarile internationale, cu exceptia cazului in care Constitutia sau legile interne contin dispozitii mai favorabile.
Declaratia Universala a Drepturilor Omului, adoptata de Adunarea Generala a Organizatiei Natiunilor Unite la 10 de septembrie 1948
Conventia pentru Apararea Drepturilor Omului si a Libertatilor Fundamentale, adoptata de guvernele membre ale Consiliului Europei la 4 noiembrie 1950
Conventia cu privire la Drepturile Copilului, adoptata de Adunarea Generala a Organizatiei Natiunilor Unite la 20 noiembrie 1989
Conventiei de la Aarhus privind accesul la informatie, participarea publicului la luarea deciziei
si accesul la justitie in probleme de mediu, semnata la 25 iunie 1998
Carta Europeana a Autonomiei Locale, adoptata la Strasbourg la 15 octombrie 1985
. Dreptul la aparare si principiul accesului nediscriminatoriu la actul de justitie
CONSTITUTIA ROMANIEI
ARTICOLUL 24 - Dreptul la aparare
(1) Dreptul la aparare este garantat.
(2) In tot cursul procesului, partile au dreptul sa fie asistate de un avocat, ales sau numit din oficiu.
CONSTITUTIA ROMANIEI
ARTICOLUL 21 - Accesul liber la justitie
(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
(2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.
Conventia privind facilitarea accesului international la justitie
Legea nr. 215/2003 pentru aderarea Romaniei la Conventia privind facilitarea accesului international la justitie, incheiata la Haga la 25 octombrie 1980
Libertatea de exprimare
CONSTITUTIA ROMANIEI
ARTICOLUL 30 - Libertatea de exprimare
(1) Libertatea de exprimare a gandurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea creatiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare in public, sunt inviolabile.
(2) Cenzura de orice fel este interzisa.
Decizie CNA nr. 80/2002 privind protectia demnitatii umane si a dreptului la propria imagine
. Restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati
CONSTITUTIA ROMANIEI
ARTICOLUL 53 - Restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati
(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea securitatii nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav.
(2) Restrangerea poate fi dispusa numai daca este necesara intr-o societate democratica. Masura trebuie sa fie proportionala cu situatia care a determinat-o, sa fie aplicata in mod nediscriminatoriu si fara a aduce atingere existentei dreptului sau a libertatii.
Cu ajutorul analiştilor de la Finzoom,
Capital vă prezintă comisioanele pe care trebuie să le achitaţi dacă
aveţi cardul la una dintre cele mai mari 11 bănci din România.
Până la 400 de lei pe an pe cap de familie salariată
O familie de două persoane în cadrul căreia fiecare membru câştigă câte 2.500 de lei pe lună(undeva pe media veniturilor din Bucureşti) plăteşte
anual comisioane totale de aproximativ 200 de lei pentru câte zece
retrageri de la ATM în fiecare lună, potrivit calculelor noastre.
Această sumă include şi comisionul de administrare a cardului la valoarea sa medie.
Pe de altă parte, dacă
cele două persoane deţin un card emis de o bancă a cărei reţea de
bancomate este redusă, apare posibilitatea ca respectivele persoane să
fie nevoite să retragă bani fie direct de la ghişeul băncii, fie de la
ATM-ul altei bănci. În această situaţie, sumele plătite anual se
dublează ajungând să depşească 400 de lei.
Asadar, noua politică a băncilor are alta strategie: mai bine un comision sigur decât un credit riscant.
sursa :http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/exclusiv-cat-castiga-bancile-din-salariul-fiecarui-client-cu-card-173438.html?
PS Dincolo de faptul ca acest card nu este decat un mijloc de control , cei mai multi dintre Dumneavoastra intelegand la ce ma refer, ramane faptul ca. foarte multe firme, institutii, au conventii salariale incheiate cu bancile(vorbim de
firme care stiu sa negocieze un contract) si in acest caz nu se percep
taxe pe un anumit numar de retrageri de la bancomat.
Cum si MApN a negociat in cazul nostru, asta dupa ce ne-a obligat la aceasta procedura de a ne incasa pensiile, ar fi cazul sa analizeze urgent situatia si sa dispuna masurile necesare in interesul pensionarilor militari.
Sigur ca se vor invoca diverse motive dulcege: primind banii ,,in plic,, ne va lua mai mult timp sa platim facturile lunare(gaze,electrica,serviciu de
internet/telefonie fixa/mobila) decat daca le-am plati cu un
serviciu online achitat la banca; sau ca , in general, cumparaturile mai consistente se fac prin intermediul cardului si nu ,,cu valiza de bani,, etc etc
O fi adevar si in aceste situatii, nu neg. Numai ca eu dau doctorului din buzunar, asa cum la piata nu arat cardul amaratului de taran cum nici atunci cand umflu cauciucul, spal msina sau fac cumparaturi de la buticul de langa bloc nu apelez la acest instrument...
Apoi, atunci cand am fost momiti la card , promisiunile-garantie ale bancilor precum si ale celor care au negociat in locul nostru, au fost cu totul altele...E adevarat, uitandu-se , cu buna-stiinta, sa se spuna ca , daca vrei venitul in bani gheata, asta inseamna ca firma/institutia trebuie sa-i scoata
cash de la banca unde se aplica aceleasi comisioane de retragere si sa ti-i livreze printr-o institutie platita...
SI, ATUNCI, DE CE PLATEASCA ACESTE COMISIOANE PATRONUL/STATUL , CAND ARE FRAIERUL APROAPE ?!
Motiv pentru care sesizez conducerea ANCMRR Olt sa ia masuri in consecinta ...