luni, 25 noiembrie 2013

In atentia colegilor din grupa extrema ALTE CONDITII !





Preiau in integralitatea sa opinia unor camarazi ce si-au derulat contractul cu  MApN in ,,alte conditii,, si vi-l ofer spre informare-dezbatere, acum cand suntem in ceasul al 24-lea in ceea ce priveste recunoasterea si in plan financiar a acestor conditii de munca, extrem de dificile.

,,
Varianta de proiect de lege a pensiilor militare initiata de M.Ap.N. se afla in analiza la diverse ministere. De la fiecare minister, proiectul iese "amendat" cu cate ceva. In urma amendamentelor diverse, au aparut in realitate, 2 variante ale aceluiasi proiect de lege. 

Prima varianta - este amendata de M.Ap.N. si este aceasta (n.m.https://docs.google.com/file/d/0B2E13ZuH4RTceWFJMDhRbHJiakE/edit). A 2-a varianta este amendata de M.A.I. si este aceasta(https://docs.google.com/file/d/0B2E13ZuH4RTcRDF6bVhXOW14Zkk/edit). Este clar ca proiectul initial va fi amendat in continuare si la alte ministere, astfel incat este prematur sa tragem concluzii asupra variantei finale. Asa ca pana la dezbaterea publica (vreodata, candva - politicieni precum M. Campeanu afirma ca o astfel de lege nu e o prioritate) nu ne propunem sa analizam decat un aspect din cele 2 variante de proiect si care vizeaza grupa de munca ALTE CONDITII! Desi este grupa de munca cu cel mai inalt risc din armata, noi - cei din AC suntem de fapt cei de care si-a batut joc statul cel mai mult la desfiintarea pensiilor militare!

Cunoastem prea bine ca cei care am lucrat in grupa ALTE CONDITII, am fost net defavorizati prin Legea nr. 119/2010 (pentru cei pensionati incepand cu anul 2011 exista aceeasi defavorizare prin Legea nr. 263/2010), in sensul ca in lege nu exista nicio diferenta la calculul pensiei intre grupa ALTE CONDITII si grupa CONDITII SPECIALE (majorarea de punctaj este de 50% pentru ambele grupe, desi sunt grupe cu risc profesional diferit). Cauza este stupida si se rezuma la eterna superficialitate romaneasca. Cu toate ca atat Legea nr. 119/2010, cat si Legea  Legea nr. 263/2010 recunosc grupa de munca ALTE CONDITII ca grupa distincta de munca fata de grupaCONDITII SPECIALE (12 luni la an grupa AC si 6 luni la an grupa CS), cele 2 legi acorda aceeasi majorare de punctaj de 50% indiferent in care din cele 2 grupe am lucra. La sesizarile noastre, M.M.P.S. a precizat care este cauza imposibilitatii de departajare financiara: Codul Fiscal care prevede aceeasi contributie datorata de angajator, atat pentru grupa AC, cat si pentru grupa CS. Cum s-a ajuns la aceasta situatie? In legislatie de pensionare pentru persoanele civile, nu a existat si nu exista diferente de majorare punctaj intre conditii speciale si alte conditii, ambele categorii de personal intrand in aceeasi grupa de munca - denumita grupa I de munca. Grupele de munca in cazul militarilor sunt cele stabilite de HG nr. 1294/2001, mai exact: 

- conditii normale;

- condiii deosebite;
- conditii speciale;
- alte conditii; 

Insa in anul 2011, fostele pensii militare au fost desfiintate si transformate in pensii contributive. Problema este ca atat in Legea nr. 119/2010, cat si in Legea nr. 263/2010 recunosc si integreaza HG nr. 1294/2001, unde grupa AC este diferita fata de grupa CS. Inutil, intrucat nimeni nu s-a gandit sa modifice si contributia datorata de angajator prevazuta de Codul Fiscal pentru grupa AC, incat in practica Legea nr. 119/2010 si Legea nr. 263/2010 ii trateaza pe militari la fel ca pe cei din grupa CS. Astfel, in cazul celor din AC, cele 12 luni la an sunt in realitate tot 6 luni. Mai exact, intre un parasutist/pilot/alpinist/scafandru/cercetas prin parasutare din grupa AC si un popotar-sef din grupa CS, nu exista nici o diferenta la calculul pensiei: ambii beneficiaza de 50% majorare de punctaj pentru fiecare an lucrat efectiv, fiecare in grupa lui ca si cum ar fi in aceeasi grupa de risc profesional. 

Si in cele 2 variante de proiecte mentionate privind pensiile militare, desi ambele repara in mare masura nedreptatea creata celor din grupa ALTE CONDITII (cele 12 luni chiar se regasesc la vechime, la fel cum era in Legea nr. 164/2001), tot ni se realizeaza o defavoare. Exemplu:   

"Alt. 29. - Pensia de serviciu se determina în procente din baza de calcul, astfel:


a) pentru activitatea desfasurata în conditii normale, 70%;

b) pentru activitatea desfasurata în conditii deosebite, respectiv grupa II de munca, 72%;
c) pentru activitatea desfasurata în conditii speciale si alte conditiirespectiv grupa 1 de munca, 74%";

Am stabilit insa ca  pentru militari nu mai exista din 2001, grupa I si grupa a II-a de munca. Am stabilit de asemenea ca aceste grupe de munca exista doar pentru populatia civila si faptul ca grupele de munca pentru personalul militar sunt stabilite in HG nr. 1294/2001 si sunt 4:

- conditii normale;

- conditii deosebite;
- conditii speciale;
- alte conditii; 

Cu toate acestea, se observa foarte clar ca atat in M.Ap.N., cat si in M.A.I., proiectul de lege a trecut de analiza unora care inca nu cunosc ca in baza H.G. nr. 1294/2001, grupa de munca ALTE CONDITII pentru militari este grupa de munca separata fata de grupa CONDITII SPECIALE. Daca baza de calcul porneste de la 74% pentru cele 2 grupe, cum mai este grupa ALTE CONDITII grupa distincta? Este evident ca analistii din cele 2 ministere sunt comunisti de scoala veche care nu cunosc legislatia privind grupele de munca pentru militari, altfel nu ar mai folosi la gramadanotiunea "în conditii speciale si alte conditiirespectiv grupa 1 de munca", in conditiile in care cele 2 grupe sunt incadrate oficial ca grupe cu risc profesional diferit. 


In acest sens, rugam pe toti colegii din grupa ALTE CONDITII sa actioneze fiecare cum crede de cuviinta, astfel incat poate reusim sa ii constientizam pe decidenti sa modifice baza de pornire pentru grupa AC la 76% cum ar fi normal!,,




sursa :.rohttp://r-26500.blogspot.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu