marți, 15 noiembrie 2011

Kelemen Hunor: PDL a acceptat propunerea UDMR privind sistemul electoral

Preşedintele UDMR, Kelemen Hunor, a declarat, luni, pentru AGERPRES, că PDL a acceptat, în şedinţa coaliţiei, propunerea Uniunii privind sistemul electoral mixt, în vreme ce reprezentanţii UDMR au fost de acord cu ideea comasării alegerilor.

De asemenea, membrii coaliţiei au stabilit că reorganizarea administrativă nu se va face dacă nu există consens.

Kelemen Hunor a explicat că sistemul electoral propus de formaţiunea pe care o conduce este unul mixt, cu listă naţională de compensare.

''Este vorba de sistem mixt pentru Camera Deputaţilor şi propunerea mea mai veche pentru Senat - câte doi senatori pentru fiecare judeţ şi câte un senator pentru fiecare sector al capitalei. Şi în aşa fel am ajunge la un Senat de 88 locuri. Şi la Camera Deputaţilor, în mod natural, numărul parlamentarilor va scădea, ţinând cont de rezultatele preliminare are recensământului. Noi am ajuns la o soluţie de compromis, undeva la 300 de parlamentari pentru Camera Deputaţilor şi 88 pentru Senat şi listă naţională de compensare cam pentru 35% din numărul de parlamentari. (...) Acestea lucruri au fost acceptate şi aceste principii. Noi am făcut compromisul pentru comasarea alegerilor, ei pentru sistemul electoral şi sistemul mixt de compensare pe listă naţională'', a afirmat Kelemen Hunor.
În legătură cu reorganizarea administrativă, liderul UDMR a spus că, în coaliţie, au fost reiterate poziţiile cunoscute ale PDL şi UDMR.

''Poziţia PDL este că doreşte reorganizarea, noi am spus că nu vedem posibilă o reorganizare până la sfârşitul anului 2012, până la sfârşitul acestui mandat. (...) Şi am ajuns la o concluzie, aceea că dacă nu există consens, nu se va face. Consensul nu există, deci nu se va face. Nu am intrat în detalii - cine cum ar vedea - noi am spus că nu vedem posibilă şi premierul a spus că dacă nu există consens nu se va face'', a declarat Kelemen Hunor.

sursa: agerpres

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu