vineri, 1 februarie 2013

A fost odata ca-n povesti...

A fost odata ca-n povesti,
A fost, de-ar mai fi iara,
Din neamuri tracice, regesti,
O prea frumoasa tara .
Si era una pe pamant
Si mandra-n toate cele
Cum e icoana unui sfant
Si Luna intre stele.

Ma doare-n suflet cand privesc
La tot ce se intampla,
Si in mormant ma rasucesc
Si cuie-mi intra-n tampla.

Eu nu mai simt miros de tei
In viata mea postuma,
Nu vad nici vajnici pui de lei,
Doar mucegai si huma.

Luceferi nu mai stralucesc
Cand tara e o rana,
Copiii mamele-si bocesc,
Ca n-au in blide hrana.

Cantat-am graiul romanesc,
Aceasta dulce limba.
Dar astazi, cei ce-o mai vorbesc
Prin alte tari o schimba.

Degeaba le-am lasat cu dor
O ‘Doina’, sa tresara!
Trecutul nu e viitor
Si viata li-i amara.

Nici harta nu-i ca-n alte dati,
Din Nistru pana-n Tisa .
Moldova-i astazi jumatati.
Cat rau facutu-ni-s-a!

Degeaba scris-am eu scrisori
Din vremuri de urgie,
Si m-am rugat de-atatea ori
Mai bine sa va fie.

Avut-am piatra la hotar
Si-n tara noastra singuri
Cules-am holde din brazdar.
Acum n-aveti nici linguri…

O, biet popor roman sarac
Cu-o tara prea bogata!
Tu vino-i raului de hac
Sa nu ti-o vanda toata!

Si da-i afara pe straini
Cu toti imburghezitii,
Sa nu-ti mai fie-n alte maini
Guverne si politii!

Cu trupe de comedianti
Numindu-le partide,
Sunteti romanii emigranti
Din Rai in tari aride.

Pierdut-ati banii tarii-n vant
Si-i goala visteria.
Mai dati si ape si pamant
Si vindeti Romania .

Mihai Viteazu v-a lasat
O tara mai rotunda.
Voi azi ati scos-o la mezat,
Strainii va inunda.

Aveti intinsul Baragan,
Si nu aveti o paine.
Aveti si turme si ciobani,
Dar duceti vieti de caine.

Aveti bogatii munti Carpati
Si dulcea Miorita,
Paduri de brazi ce va sunt frati,
Si flori in poienita.

Aveti o delta ca-n povesti,
Vedeti sa nu v-o fure,
Atatea ape, atatia pesti
Si nu mancati nici mure…

Nici vii pe deal nu mai zaresti,
Livezile se-uscara,
Cand marul Tarii Romanesti
Se-aduce de afara.

Nu vine Mircea cel Batran,
Nici Stefan de la Putna,
Sa vi-l alunge pe pagan
Cand voi lasat-ati lupta!

Albastrul cerului senin
Se-ntuneca mai tare
De-atatia nouri de venin,
De-atata delasare.

Nu voi a va-nvata de rau
Ci-ncerc a va-ntelege.
De ani si ani cadeti in hau,
Nimic nu va mai merge.

Rusine sa va fie-n veac
Ca v-ati tradat strabunii
De parca n-ati fi pui de dac
Ci rude-ati fi cu hunii!

Lasati pe-ai vostri guvernanti
Sa va inece-n smoala,
Sa fiti doar simpli figuranti
In tara voastra goala…

sursa-de pe net

6 comentarii:

  1. SPLENDIDĂ POSTARE
    DAR CE ZICE DE HOPÂNTZOL ?? MAMA LUI NU E ROMÂNCĂ ?!
    CHIAR CĂ NU MAI ȘTIU CUI SĂ MA-NCHIN !!
    TRĂIASCĂ the second-hand CUZA! TRAIAN by name, TRAIAN by GENA !!

    RăspundețiȘtergere

  2. "Moldova-i astăzi jumătăți ..."
    sugerează clar REÎNTREGIREA MOLDOVEI LUI ȘTEFAN CARE NU-I A NOASTRĂ NICI A VOASTRĂ CI A URMAȘILOR DE AZI DE DINCOLO DE NISTRU ...
    (asta e de la mine pentru cine mai știe că ISTORIA ESTE 99 % GEOGRAFIE !!)
    "... alunge pe păgân"
    Acest vers susține presupunerea mea de lipsă a bazei fundamentului dinastiei DE IMPORT !!

    RăspundețiȘtergere
  3. MANASIA ...
    NU SCAPI !
    Acum e momentu' ... că dacă nu ești cu noi ...
    HI K MY FĂKUT +RIOS !


    + =CU

    RăspundețiȘtergere
  4. E BUNĂ ESCHIVA ... dar nu înseamnă că ești NEUTRU ! După datele pe care le am în fișa Dvs. nu pari nici regalist, nici rusnac. Era mai bun un NO COMMENT din partea Dvs.,căci poemul n-are semnătură, este încărcat de o tristețe suspectă, care NU sugerează rezerviștilor, inclusiv parașutiștilor olteni LUPTA ci sinuciderea !!

    RăspundețiȘtergere