duminică, 3 februarie 2013

Referitor la ,,Protocolul de Colaborare şi Parteneriat între Alianţa de Centru – Stânga (PSD + UNPR) şi ANCMRR

 De ceva timp conducerea centrala a ANCMRR a lansat o invitatie-provocare conducerilor filialelor acestei importante structuri asociative a celor care si-au dedicat viata slujirii sub drapel a intereselor statului.
Este vorba de un set de directii de actiune care, odata acoperite ,  ar trebui sa solutioneze multe dintre problemele cu care se confrunta armata de rezerva a tarii.
Marturisesc ca sunt in fata celei mai complexe, realiste si echilibrate actiuni pe care si-a propus-o conducerea centrala a ANCMRR, bineinteles, in colaborare si cu sprijinul conducerii filialelor. 
Asta in ciuda faptului ca, deocamdata, partenerii protocolului nu prea dau semne ca ar fi prea preocupati de continutul acestei intelegeri de onoare !
Evident, ramane sa vedem cum se capaciteaza cei care au fost alesi de rezervisti in fruntea lor, pentru atingerea acestor obiective .
Decamdata, desi adresa ANCMRR catre filiale are ceva vechime, efectul este unul firav.Cu atat mai surprinzator cu cat , cu totii avem un dusman comun implacabil, timpul....
Dar, sa nu disperam,  intrucat, asa cum am mentionat, este vorba de un plan complex si extrem de indraznet.
Succes ! 
PS De ce nu un protocol si cu forte din opozitie... ?


SCRISOARE DESCHISĂ

Donmule Preşedinte de Filială din cadrul ANCMRR ,,Alexandru Ioan Cuza”,



Avem convingerea că aţi luat la cunoştinţă de acest protocol şi că vă înscrieţi printre ceilalţi preşedinţi de filiale care au fost de acord cu această acţiune a conducerii ANCMRR.

Este interesant de aflat dacă dumneavoastră împreună cu colegii din filială aţi reuşit, ca după două luni de la semnarea protocolului, să găsiţi acţiuni şi direcţii de aplicare concretă a prevederilor incluse care să vină în sprijinul nemijlocit al membrilor ANCMRR şi familiilor acestora.

Noi credem că DA!

Deschidem această pagină pentru a vă informa că, având în vedere obiectivele (art.4) şi responsabilităţile partenerilor (art.5) din protocol, Biroul Permanent Central, la iniţiativa şi cu directa contribuţie a preşedintelui ANCMRR, dl.gl.(r) prof.univ.dr. Mihai Iliescu, au identificat o serie de acţiuni (demersuri) după cum urmează:

1. Legea de organizare şi funcţionare a Structurilor asociative reprezentative ale cadrelor militare în rezervă şi în retragere – provenite din Ministerul Apărării Naţionale (sau din Sistemul Naţional de Apărare, Ordine Publică şi Siguranţă Naţională).

2. Iniţiativa – procedurală către Guvernul României, Ministerul Finanţelor (Ministerul Apărării Naţionale) – pentru redirecţionarea a 2% din impozitul aplicat pensiilor cuvenite cadrelor militare în rezervă şi în retragere către Structura asociativă ale căror membrii sunt (fac parte).

3. Intervenţie către Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Muncii, Familiei şi Persoanelor Vârstnice, Comisiilor de Apărare, Casa de Sănătate – către Alianţa Centru-Stânga – privind respectarea drepturilor prevăzute în Statutul Cadrelor Militare – Legea 80/95 referitoare la asistenţa sanitară, gratuitatea medicamentelor şi accesul la recuperarea medicală şi la odihnă.

4. Reiterarea către Primul Ministru, Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Muncii, Familiei şi Persoanelor Vârstnice, Comisiile de Muncă, Apărare – a amendamentelor A.N.C.M.R.R. referitoare la noua Lege a pensiilor militare de stat (cele 7 amendamente primite de filiale).

5. Intervenţie procedurală către Ministrul Apărării Naţionale şi Comisiile de Apărare din Parlament pentru modificarea Legii 80/95 şi Statutul al Cadrelor Militare – pentru renunţarea la sintagma “ Cadre Militare în Retragere” – (Reluarea iniţiativei legislative din 2011).

6. Intervenţie procedurală către Ministerul Apărării Naţionale şi Ministerul Finanţelor pentru aplicarea prevederilor HG/2004 referitoare la respectarea drepturilor pentru ONG – de utilitate publică.

7. Iviţiativă procedurală către Guvernul României, pentru a recomanda prefecţilor şi primarilor să accepte desemnarea unui Cadru Militar în Rezervă şi Retragere – pentru îndeplinirea funcţiei de Consilier onorific (voluntar) pentru întreţinerea relaţiilor cu structurile teritoriale locale ale ANCMRR .

8. Iniţiativă procedurală către Ministerul Apărării Naţionale :

- pentru o mai bună gestionare a problematicii de asistare postcarieră a cadrelor militare în rezervă şi în retragere să destine în cadrul compartimentului Resurse Umane al instituţiilor militare din reşedinţe de judeţ, un ofiţer care să exercite prin cumul şi atributul de relaţionare între Cdt.(şefi) şi structura asociativă a A.N.C.M.R.R.;

- pentru recomandarea către toate instituţiile militare (unităţile militare din teritoriu) ca la manifestările ştiinţifice, culturale pe teme militare, la aplicaţii, exerciţii demonstrative să fie invitate cadrele militare în rezervă şi în retragere din A.N.C.M.R.R.;

- în scopul diversificării şi lărgirii relaţiilor dintre structurile asociative aflate în sfera de competenţă a Ministerului Apărării Naţionale şi structuri asociative similare ale armatelor NATO, în delegaţiile Armatei atât la nivel central cât şi local să fie inclus şi un reprezentant al ANCMRR.

- pentru accesul la publiaţiile editate de către Ministerul Apărării Naţionale prin asigurarea unui set gratuit din principalele publicaţii: Observatorul militar, Gândirea Militară Română, Buletinul Informativ al Armatei etc;

- acordarea de sprijin prin tarife minimale (sau scutiri de plată) la tipărirea unor publicaţii ale ANCMRR la tipografia militară a Statului Major General ;

- Ministerul Apărării Naţionale să analizeze posibilitatea acordării spre administrarea de către A.N.C.M.R.R., prin filiale teritoriale, a unor terenuri, cazărmi şi baze sportive care au aparţinut UM. (Legea 346 art.52(al3).

- iniţiativă procedurală guvernamentală pentru derularea unor programe în instituţiile de învăţământ pe teme de educaţie civică şi patriotică , pentru acţiuni comune comemorative şi aniversare din istoria ţării şi armatei – cu implicarea directă a A.N.C.M.R.R. – central şi teritoriu ;

- acordarea de sprijin, de către Ministerul Apărării Naţionale, prin comenzi directe la diferite servicii externalizate sau producţiei de furnituri militare, întreprinzătorilor proveniţi din rândul cadrelor militare în rezervă şi în retragere (personal pensionat sau disponibilizat)

9. Solicitarea sprijinului Ministerului Apărării Naţionale – pentru :

- dezvoltarea formelor specifice de comunicare cu filialele, cu structurile din Sistemul Naţional de Apărare, Ordine Publică şi Siguranţă Naţională,

precum şi societatea civilă (prin compartimentele de relaţii publice la toate nivelurile). Relaţionarea consecventă cu mass-media locală prin colaborare şi informare oportună;

- Sprijinul Ministerului Apărării Naţionale pentru constituirea în garnizoanele reşedinţă de judeţ a unor fanfare militare încadrate cu specialişti pensionaţi, profesori de muzică, elevi, pentru activităţi festive şi ceremonialuri de înhumare.

10. Diversificarea formelor şi metodelor de contact cu unităţile militare la pensionarea cadrelor active contact direct, scrisori, pliante, fluraşi etc la adresele cadrelor militare în rezervă şi în retragere care nu au aderat încă la asociaţie, legătură cu Centrele Militare, solicitare de sprijin de la D.M.R.U., Casa de Pensii Sectorială în scop de informare a pensionarilor, pentru a atrage noi membrii în rândul A.N.C.M.R.R.;

- Activităţi concentrate de mobilzare a celor abilitaţi pentru activitatea de realizare a unor lucrări de specialitate în domeniul ştiinţific, social, militar, memorialistică precum şi la alte lucrări documentare, prin o mai largă şi consecventă angajare a filialelor teritoriale şi a celor afiliate;

- Monitorizarea permanentă, prin Departamentul juridic al Asociaţiei a legislaţiei, ordinelor şi instrucţiunilor Ministerului Apărării Naţionale pentru a interveni atât în baza de proiectare, cât şi la o eventuală corijare a unor prevederi referitoare la funcţionarea A.N.C.M.R.R., la drepturile cadrelor militare în rezervă şi în retragere prevăzute în Consituţie şi dobândite prin Lege ;

- Intervenţie consecventă la Direcţia Medicală şi Casa OPSNAJ – în vederea asigurării medicilor de familie, acolo unde nu funcţionează instituţii militare, pentru asigurarea medicamentelor şi asistenţei sanitare cadrelor militare în rezervă şi în retragere şi familiilor acestora

– Revederea contractelor CASAOPSNAJ cu farmaciile fără structuri militare.

- Identificarea programelor de finanţare prin care se pot obţine fonduri nerambursabile prin Consiliile locale şi judeţene de la Bugetele locale.

- Recomandarea de a se apela la specialiştii militari pensionaţi în vederea angajării, ca formă de creştere a protecţiei sociale.

- Relaţionarea cu Biserica Ortodoxă Română (protocol).- Avem în vedere participarea la MOST – şi Catedrala Neamului – Avem o bilă albă !

- Dezvoltarea reţelei de geriatrie la nivel naţional şi Spitale Militare;

- Funcţionarea asistenţei medico-sociale la domiciliu pentru pensionarii militari ;

- Preocupare privind îmbătrânirea activă şi solidaritatea între generaţiile cadrelor militare în rezervă şi în retragere şi cadrele militare active;

- Încheierea de protocoale permanente cu instituţii, având atribuţii pe linia protecţiei sociale a persoanelor vârstnice provenite din Ministerul Apărării Naţionale cu Ministerul Apărării Naţionale şi prin acesta cu Ministerul Muncii Familiei şi Persoanelor Vârstnice, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, Casa de Pensii Sectorială, Consiliul Naţional al Persoanelor Vârstnice, Poliţia de Proximitate.

- Convertirea în bani a tichetelor gratuite de călătorie nefolosite pe CFR;

- Reconsiderarea listei medicamentelor gratuite (compensate) modul de procurare în mediul urban şi rural;

- Sprijin pentru petrecerea timpului liber;

- Demersuri pentru amenajarea, în Centre Militare de centre medico-sociale, cluburi şi facilitarea pensionarilor militari la activităţi culturale şi de socializare – bilete gratuite la muzee, cinema, spectacole de teatru, organizarea de excursii, vizite, simpozioane, obţinerea de sponsorizări şi organizarea de manifestări cu ocazia sărbătorilor de CRĂCIUN, ANUL NOU, PAŞTE, Mărţişor, Ziua Femeii etc;

- Asigurarea serviciilor stomatologice gratuite pentru pensionarii militari (CMRR);

- Identificarea de resurse pentru înfiinţarea de cămine şi cantine sociale ;

- Mediatizarea măsurilor ce se pot lua în caz de cutremur pentru evitarea accidentărilor şi deceselor;

- Intervenţii la administraţia publică locală pentru instituirea de facilităţi – tip local (metrou) etc.;

- Colaborarea cu mass-media prin intermediul Ministerului Apărării Naţionale pentru crearea în opinia publică a unui curent favorabil cadrelor militare în rezervă şi în retragere (pensionari)

Ce părere aveţi, domnule preşedinte de filială?

Ce acţiuni aţi identificat sau aţi putea identifica prin colaborarea directă cu filiala Alianţei Centru – Stânga din localitatea dumneavoastră ?

Presupunând că v-aţi afla în faţa conducerii Alianţei Centru-Stânga,ce probleme aţi dori să prezentaţi în baza Protocolului mai sus amintit?

Suntem nerăbdători să ne răspundeţi la această scrisoare deschisă şi împreună să contribuim la îmbunătăţirea protecţiei sociale a membrilor ANCMRR şi famiilor acestora.

În spiritul devizei ,,PATRIE – ONOARE – DEMNITATE” primiţi salutul nostru camaraderesc!

DEPARTAMENTUL COMUNICARE AL ANCMRR

sursa http://ancmrr.ro/referitor-la-protocolul-de-colaborare-si-parteneriat-intre-alianta-de-centru-stanga-psd-unpr-si-ancmrr/

6 comentarii:

  1. Greşeli făcute de legiuitor privind diminuarea cuantumului unor pensii militare
    COMUNICAT


    Menţionăm că legea 119/2010 nu prevede nici o reducere sau penalitate pentru pensiile anticipate, acordate după 20 de ani de serviciu, ca „pensii publice de asigurări sociale”, considerând că acestea sunt „pensii de vechime, în sensul legii 19/2000”.

    Rezultă că art. 6 din OUG1/2011 este ilegal, prin dispoziţia sa că „pensiile recalculate vor fi plătite în cuantumul rezultat”, excedând astfel legislaţiei de referinţă, respectiv legea 119/2010, legea 19/2000 şi Legea 263/2010, lege organică. Este clar că Legea 119/2010 nu prevede diminuarea pensiilor recalculate ca pensii publice de asigurări sociale. Aşa dar, legiuitorul a înţeles să respecte principiul constituţional şi european al neretroactivităţii legii civile. Numai că, prin OUG1/2011, nesocoteşte acest principiu, stabilind în art. 6, că „se va plăti cuantumul rezultat prin recalculare”. În felul acesta, OUG1/2011 încalcă şi prevederile Legii 263, privind pensiile unitare de asigurări sociale, lege anterioară OUG1/2011. Această lege dispune, la art. 169, că: “…. (5) In situaţia in care cuantumul pensiei, aferent punctajului mediu anual rezultat in urma aplicării prevederilor alin. (1)—(4) este mai mic decât cel cuvenit sau aflat în plată, se menţine acest cuantum până la data la care, prin aplicarea formulei de calcul prevăzute de lege, se obţine un cuantum al pensiei mai mare.”

    Tot o “greşeală” a legiuitorului este şi prevederea art. 8 din legea 119/2010, respectiv:- “Pentru pensiile prevăzute la art. 1 lit. a) şi b), pentru perioadele ulterioare datei de 1 aprilie 2001 care reprezintă, potrivit legii, stagiu de cotizare realizat în condiţii deosebite, condiţii speciale sau alte condiţii de muncă se acordă perioade suplimentare la vechimea în muncă sau la vechimea în serviciu, care constituie stagii de cotizare în condiţii normale, după cum urmează:…”,. Este vorba de aplicarea prevederilor H.G. 1249/2001, modificate prin legea 90/2007, care preia dispoziţiile H.G. 1294/2001 şi pentru militarii pensionaţi înainte de anul 2001.

    Toate aspectele menţionate mai sus demonstrează clar că legiuitorul a încălcat legislaţia în vigoare, diminuând ilegal, prin OUG1/2011, unele pensii ale militarilor, care nu mai erau pensii militare de stat, omiţând aplicarea dispoziţiilor legale şi constituţionale referitoare la menţinerea în plată a pensiei în cuantumul rezultat conform legii anterioare (respectiv Legea 164/2011), în situaţia că, prin recalculare, ar fi rezultat o pensie mai mică. Legiuitorul nu a vrut să ţină seama de faptul că, din momentul intrării în vigoare a legii 119/30.062010, pensiile militare nu mai existau, acestea devenind pensii publice de asigurări sociale, deci trebuiau tratate în această calitate, nu ca pensii militare de stat.

    Ca urmare a nesocotirii dispoziţiilor legale menţionate, un număr apreciabil de pensionari militari suportă o măsură luată cu nerespectarea legislaţiei în vigoare.

    A.N.C.M.R.R. îşi exprimă speranţa şi cerinţa ca această nedreptate să fie eliminată cât mai curând posibil, aşa cum a promis actualul Guvern.

    ŞEFUL SERVICIULUI JURIDIC

    Cdor.(r) Alexandru CONSTANTIN

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Domnule comandor,intr-adevar, chiar asa stau lucrurile.
    Din pacate, aceste erori au fost remarcate si semnalate de camarazii mei din Olt, fara finalitate, insa.
    Fara sa acuz , imi exprim dezamagirea in sensul ca, la momentul potrivit, nu a fost asumata o atitudine ferma din partea forurilor de conducere ale filialelor,de conducerea centrala a ANCMRR si care sa fi impus o cu totul alta abordare a problematicii...
    Raman la parerea ca, din pacate, s-a exagerat marsand, aproape exclusiv, pe calea dialogului, desi era stiut ca aceasta si-a dovedit eficienta oriunde altundeva decat in Romania de astazi.
    Ma astept ca, vreodata, cei care au decis aceasta varianta, intr-un moment de slabiciune sufleteasca, vor incerca sa-si raspunda daca ar fi facut aceeasi alegere in situatia in care, ei insisi, ar fi fost subiectii acestor erori legislative. Pana la urma, aceasta timiditate manifestata in chestiunea in cauza, a mai avut un efect reprezentand unul dintre motivele aparitiei SCMD...
    Hai, totusi, sa fim intelegatori si sa consideram ca acesta ar fi al 24-lea ceas desi, in ceea ce priveşte solutionarea problemei, eventual prin emiterea unei OUG , se pare ca nu face obiectul activităţii domnului ministru al apararii deoarece „până nu clarifici legislativ problema pensiilor, restul sunt cârpeli” !!!

    Cu tot respectul insa aceasta abordare este tipica politicianului educat pe meleagurile noastre mioritice, indiferent de culoarea politica.

    Chiar asa de repede sa se uite ca dl prim-ministru Ponta a semnat un protocol cu una dintre structurile asociative ale militarilor rezervisti in care si-a asumat solutia OUG ca tehnica pentru indreptarea acestor erori?
    Desi de felul meu sunt un optimist, credeti-ma,deja imi ajunge la urechi ecoul pasilor batuti pe loc...

    Desi nu sunt afectat de aceasta recalculare-re-re..., salut si sustin neconditionat demersul Dvs orientat spre solutionarea acestei oribile nedreptati facute camarazilor mei .
    Am onoarea !

    RăspundețiȘtergere
  4. APROPO !

    Cu tot respectul pentru fiecare om de pe planeta asta care se straduieste sa razbeasca-n viata asta in raport cu norocul sau, cu pregatirea sa profesionala dar, intotdeauna, in raport cu morala, idiferent de ce tip ar fi aceasta, imi este greu sa admit ca cineva cu scaun la cap ar lasa total la indemana unor ,,parasutati,, TARA! .
    In acelas context, aspectele legislative care vizeaza armata romana ...

    Iata cateva exemple :

    Costică Canacheu (54 ani) e deputat .
    Ca studii, el şi-a trecut doar Liceul Industrial Electroenergetic, din Capitală. Prin urmare, la bază este tehnician electroenergetic, meserie pe care a practicat-o înainte de Revoluţie. Fără să aibă altă pregătire profesională, Canacheu a fost numit vicepreşedinte al Comisiei pentru Apărare, Ordine Publică şi Siguranţă Naţională.
    El a intrat în politică după ce a participat la Revoluţia din Decembrie 1989. Este membru fondator al FSN şi, ulterior, al PD. În ultimii 23 de ani, meseria de bază a lui Canacheu a fost cea de politician. El a avut mai multe mandate de deputat.

    Deputatul Gheorghe Coman (44 ani) are cel mai subţire CV.
    La activitate profesională, el nu specifică nicio şcoală pe care ar fi absolvit- o. Coman menţionează doar că în perioada 1988 – 1991 a fost lăcătuş mecanic la MECON SA. Prin aceasta, deputatul ne lasă să ghicim că ar fi absolvit o şcoală profesională.
    Pentru perioada imediat următoare, deputatul menţionează sec: „1992 – 1997 plecat din ţară”. Asta a fost activitatea lui profesională.
    Din 1998, Coman a mai lucrat la două firme. Cu o astfel de pregătire, deputatul a fost numit în Comisia pentru cercetarea abuzurilor, corupţiei şi pentru petiţii.

    Deputatului Dumitru Verginel Gireadă (45 ani) i s-a deschis apetitul pentru şcoală mult mai târziu. Abia la 42 de ani, el a reuşit să-şi ia Bacalaureatul, la Liceul Ştefan cel Mare din Botoşani, după ce s-a chinuit vreo doi ani. Apoi s-a înscris la Facultatea de Administraţie şi Ştiinţe Politice, din cadrul Universităţii Petre Andrei din Iaşi, unde este student şi în prezent. Până la 42 de ani, Verginel a fost, la bază, mecanic agricol. El a terminat Liceul Agroindustrial în 1987.
    După ce a intrat în politica în 2001, Verginel a avut o ascensiune fulminantă. Dintr-un simplu mecanic agricol a ajuns administrator aprovizionare la un Centru de Transfuzii, apoi primar al localităţii Mihai Eminescu din Botoşani.
    Acum, ca deputat, a fost numit membru al Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară şi servicii specifice.

    Gigi Becali (55 ani), deputat, ocupă un loc în Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi.
    El şi-a trecut în CV, la capitolul „Studii şi specializări”, doar absolvirea Liceului „Iuliu Maniu” din Bucureşti. Ca activitate profesională, deputatul din Pipera se laudă că a fost investitor imobiliar, patron la Steaua Bucureşti şi deputat în Parlamentul European, din 2010. Aceasta este toată pregătirea şi activitatea lui de până acum.
    Cu o asemenea experienţă profesională, colegii săi din partid au considerat că e îndeajuns de bun pentru Comisia juridică. Prin urmare, un om fără nicio calificare în domeniul juridic va fi cel care îşi va da avizul asupra tuturor legilor ce vor fi votate de actualul Parlament. Becali e cel care l-a audiat pe ministrul Justiţiei. El va trebui să se pronunţe asupra solicitărilor Parchetului de percheziţionare sau arestare a colegilor săi din Parlament.

    sursa http://www.evz.ro/detalii/stiri/frustrant-ei-sunt-alesii-liceenii-din-parlament-nu-au-scoala-dar-gigi-costica-si-ve-1020614.html#ixzz2IyLK1x8w

    Marturisesc ca pentru mine este frustrant ...

    RăspundețiȘtergere
  5. Cata dreptate aveti, dar trebuie sa va uitati si langa d-vostra.
    Spor la cautare. La noi in Banat se mai inavat carte.

    RăspundețiȘtergere
  6. Intr-adevar asa stau lucrurile. Si noi , din pacate, suntem bantuiti de aceasta stare de drept si de fapt...
    Numai ca lucrurile nu trebuiesc lasate asa.Nu avem dreptul acesta !

    RăspundețiȘtergere