In general, arta de a guverna consta in capacitatea de a lua cat mai multi bani de la o parte de cetateni, pentru a o da altora.
> (Voltaire)
PD-L a dat un tun de 150 de milioane de euro, într-o singură lună, numai la nivelul Bucureștiului. Prejudiciul a fost făcut prin 4 firme: Euroconstruct Trading (Mircea Băsescu), Tehnologica Radion (Vasile Blaga), Eurovia Construct (Radu Berceanu) si Delta ACM (Elena Udrea)”. Totul se numește, în Codul Penal al României: DETURNARE DE FONDURI! Cum s-a ajuns la o asemenea gaură în Bugetul Bucureştilor? Simplu. „Activităţile de lucrări publice în Capitală au fost organizate şi împărţite discreţionar numai între firmele aflate sub controlul celor mai sus-menţionaţi, sub coordonarea lor nemijlocită, prin interemediul lui Gheorghe Udrişte, fostul director general la Direcţia Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB), precum şi a lui Claudiu Bălan, fostul director al Administraţiei Străzilor. Trebuie precizat faptul că fostul director adjunct al Administraţiei Străzilor din mandatul lui Videanu, Cristian Olteanu, s-a sinucis în luna iunie 2008” – Raport SRI.
Cele 4 firme bucureştene aflate sub controlul baronilor PD-L care şi-au umflat conturile din banii pompaţi de la Primăria Generală, cu sprijinul nemijlocit al lui Oprescu sunt: "Euroconstruct Trading 98" SRL , condusă de către "gemenii" de la Golden Blitz - Dan Besciu şi Sorin Vulpescu, dar controlată, printr-o firmă adiacentă, de fratele lui Traian Băsescu; "Tehnologica Radion" SRL, care îl are ca patron pe Theodor Barna, este abonată şi la fondurile Primăriei Sectorului 3, unde primar este pedelistul Liviu Negoiţă, finul lui Adriean Videanu și în care este acționar nimeni altul decât ministrul de Interne, Vasile Blaga; "Eurovia Construct International" SA, care este condusă de familia fostei senatoare PD-L, Cornelia Cazacu și controlată, prin alte societăți, de către ministrul Transporturilor, Radu Berceanu; "Delta ACM" are ca acţionari pe Florea Diaconu, iar director general este chiar fratele deputatului PD-L - Ştefan Pirpiliu, un personaj foarte apropiat și el de primarul Sectorului 3 - Liviu Negoiţă, iar alt acționar este firma NiroGrup, la rândul ei controlată de Udrea – Cocoș.
„Toate pachetele de întreţinere a străzilor din Bucureşti au fost împărţite celor 4 firme, cu caiete de sarcini făcute cu «dedicaţie» acestora şi cu preţuri exorbitante, astfel explicîndu-se, de exemplu, frezarea inutilă a asfaltului în bună stare de pe principalele bulevarde bucureştene pentru sume impresionante, dar cu un efort material sub pretextul aşa-ziselor "microfisuri" în covorul asfaltic. De asemenea, toate pachetele de reabilitare străzi, pasaje, artere de penetraţie, străpungeri şi supralărgiri scoase la licitaţie de PMB au fost împărţite celor 4 firme sus-menţionate în aceleaşi condiţii.
Majoritatea lucrărilor au fost începute fără contracte şi autorizătii, sau chiar înainte de a fi licitate, ulterior simulîndu-se îndeplinirea formalităţilor legale”, spun analiștii Servicului Român de Informații.
Un aspect foarte grav, care este evidenţiat de raportul SRI, vizează unele inginerii de amploare din sectorul păstorit de Liviu Negoiţă.
În Sectorul 3 al Capitalei, toate lucrările de parcări şi alei dintre blocuri au fost făcute cu bani de la Primăria Capitalei (ceea ce constituie deturnare de fonduri), lucrări executate de aceleaşi firme, prin încredinţări directe, fără licitaţii şi autorizaţii, pe baza relaţiei "naş-fin". O oarecare "prioritate" la atribuirea acestor contracte au avut-o "Tehnologica Radion" SRL şi "Euroconstruct Trading 98" SRL, susţinute în mod special de secretarul general al PD-L, Vasile Blaga.
Astfel, dacă "Tehnologica Radion" SRL, de exemplu, era, pînă acum 3 ani, o firmă de apartament, cu o cifră de afaceri derizorie şi fără lucrări similare, aceasta a ajuns în prezent, în condiţiile relatate, la o cifră de afaceri anuală de 200-250 milioane de euro.
Pentru exemplificarea aspectelor de mai sus, va prezentam numai cîteva exemple, din care rezultă fără echivoc un prejudiciu de peste 150 milioane de euro produs Bugetului Primăriei Municipiului Bucureşti. Prin Hotărîrea nr. 25 a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) din 1/02/2009 se aprobă indicatorii tehnico-economici pentru "Supralărgirea Gh. Ionescu Siseşti - Ion Ionescu de la Brad", cu valoare totală de 22.138.038 de euro, rezultînd o diferenţă în plus de 58.510.200 de euro, "fără nici o schimbare a indicatorilor tehnico-economici", executantul acestei lucrări fiind "Tehnologica Radion SRL". Practic, lucrarea constă în supralărgirea a 4,6 km de stradă, în condiţiile în care, cu acest buget, se puteau realiza 16 km de autostradă (calculate la un preţ mediu de 5 milioane de euro/km).
Mai mult, pe data de 25.02.2009, Primăria Municipiului Bucureşti, condusă de Sorin Oprescu, mai dă firmei lui Theodor Bîrnă, "printr-un act adiţional nr. 2 la contract nr. 3151/2006 privind execuţia lucrărilor suplimentare", tot la obiectivul "Supralărgirea Gh. Ionescu Siseşti - Ion Ionescu de la Brad", nici mai mult, nici mai puţin decît 29.330.819,37 RON, adică vreo 7 milioane de euro. Practic, prin acest "supliment" financiar al lui Oprescu, cei 4,6 km de stradă au ajuns să coste 87 milioane de euro. Prin Hotărîrea nr. 22 a CGMB din 11/02/2009 se aprobă indicatorii tehnico-economici pentru "Reabilitarea unică pe Calea Moşilor, inclusiv Terminalul între Şos. Mihai Bravu şi Str. Bărăţiei", cu valoare totală de 39.220.068 de euro, iar în Hotărîrea nr. 189 din 26/02/2009 apar indicatori tehnici "noi" (de fapt aceiaşi din studiul de fezabilitate iniţial), cu valoare totală de 57.831.833 de euro. Mai mult, prin Hotărîrea nr. 5713/02/2009 se elimină un indicator tehnic (managementul de trafic), dar valoarea totală rămîne aceeaşi, de 57.831.833 de euro, executantul lucrării fiind "Tehnologica Radion SRL", cu o diferenţă în plus de 18.611.765 de euro. Cu toate că studiul de fezabilitate iniţial, în baza căruia s-au aprobat indicatorii tehnico-economici, cuprinde şi "amenajare terminal multimodal Sfînta Vineri", PMB mai "naşte" un proiect nou, distinct, cu denumirea "amenajare terminal multimodal Sfînta Vineri", căruia i se aprobă indicatorii tehnico-energetici prin Hotărîrea Nr. 182 a CGMB din 27/02/2009. Lucrarea a fost "cîştigată" prin licitaţie tot "Tehnologica Radion SRL", cu suma suplimentară, faţă de studiul iniţial, de 29.028.934.78 de euro, adică 8.911.144 de euro. După acelaşi model aplicat pe Calea Moşilor, s-a făcut şi "Reabilitarea unică pe Şos. Olteniţei, între Piaţa Eroii Revoluţiei şi limita administrativă a Municipiului Bucureşti". Prin Hotărîrea nr. 22 a CGMB din 15/02/2009 se aprobă indicatorii tehnico-economici cu valoare totală de 45.739.999 de euro, prin Hotărîrea nr. 23/02/2009 se modifică indicatorii tehnico-economic, ajungîndu-se la valoarea totală de 72.606.005 de euro. Ulterior, prin Hotărîrea nr. 57 din 25/02/2009, prin care se elimină un indicator tehnic (managementul de trafic), se ajunge la valoarea totală finală de 69.946.981 euro, cu o diferenţă în plus faţă de studiul iniţial de 24.206.982 de euro, executantul lucrării fiind "Euroconstruct Trading 98 SRL". Menţionăm că indicatorii tehnici "noi" se referă în special la lucrările din Intersecţia Piaţa Sudului, intersecţia de la Şura Mare şi bucla de întoarcere de la Romprim, fiind de fapt aceeaşi din Studiul de fezabilitate iniţial şi Certificatul de Urbanism nr. 517031 din 24/01/2009.
AM MAI FI FOST ATÂTA TIMP IN CRIZA DACĂ, MĂCAR O PARTE, ERA DOAR FICȚIUNE ?!
deștept ai mai fost măi Voltaire-ule...
Un titlu mai elaborat ar fi fost:
RăspundețiȘtergere,,Si aici sunt banii pensionarilor", pentru ca cele semnalate se pot inmulti, Dumnezeu stie cu cat; cu zece, cu o suta, cu o mie si de ce nu cu mai mult.