marți, 29 octombrie 2013

De interes pentru multi alti rezervisti! Aparatori de exceptie ai rezervistilor invoca "exceptia de neconstitutionalitate" a OUG nr. 1/2011 pe Art. 4 si pe Art. 20 din Anexa nr. 3!




,, In sfarsit, ceea ce nu au facut nici un partid si nici o organizatie de rezervisti, incearca Grupul de la Arges, prin aparatorul maestru-avocat Savu I.: atacarea la CCR a OUG nr. 1/2011, invocandu-se exceptia de neconstitutionalitate pe Art. 4 si pe Art. 20 din Anexa nr. 3!

"Se comunică intimaţilor Ministerul Apărării Naţionale şi Casa de Pensii Sectorială a Ministerului Apărării Naţionale, copii ale excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art.4 din O.U.G. nr.1/2011 (aprobată prin Legea nr.165/2011) şi art.20 din Anexa 3 la OUG nr.1/2011, invocată de recurenţii-contestatori, cu menţiunea de a-şi exprima un punct de vedere scris cu privire la aceasta".

De ce nu au fost atacate niciodata respectivele articole care incalca in mod flagrant nu doar interesele a mii si zeci de mii de rezervisti cu pensii diminuate, cat si independenta Justitiei si deciziile autoritatii judecatoresti ca putere in stat? Ignoranta, interese obscure, altceva?

,,Art 4 Pensiile recalculate pe baza documentelor care atesta veniturile lunare individuale realizate pentru intreaga perioada care constituie stagiu de cotizare raman in plata in cuantumurile rezultate in urma recalcularii,,
Art 20 Pensiile prevazute la art 1 lit a) si b) din Legea 119/2010,  ale caror cuantumuri au fost stabilite prin aplicarea unor hotarari definitive si irevocabile ale instantelor de judecata se revizuiesc , dupa caz, potrivit prevederilor prezentei metodologii. ,,

De retinut: Curtea Constituţională poate fi sesizată cu o excepţie de neconstituţionalitate doar de către instanţa de judecată în faţa căreia s-a invocat excepţia de neconstituţionalitate sau direct, de către Avocatul Poporului. Părţile din proces nu pot sesiza direct Curtea Constituţională, ci pot invoca excepţia de neconstituţionalitate în faţa instanţei de judecată. Actul de sesizare a Curţii Constituţionale cu o excepţie de neconstituţionalitate îl constituie doar încheierea instanţei de judecată (sau adresa însoțită de motivare trimise de Avocatul Poporului).

In concluzie, ne aflam in situatia in care apararea a invocat (sau va invoca) in fata instantelor de judecata "exceptia de neconstitutionalitate" a OUG nr. 1/2011, Art. 4 si pe Art. 20 din Anexa nr. 3! Mai departe: instantelor le revine datoria ca printr-o incheiere a instantei de judecata sa sesizeze CCR privind exceptia de neconstitutionalitate. Este un prim pas decisiv, care dupa cum bine se observa nu mai depinde doar de aparare care si-a facut datoria, ci depinde de instanta! Mai departe, daca exceptia de constitutionalitate ajunge in analiza CCR, procedura este descrisa aici (http://www.ccr.ro/Lista-ntrebrilor-frecvente). Din momentul expedierii incheierii instantei de judecata catre CCR, recursul se suspenda pana la pronuntarea CCR asupra exceptiei de neconstitutionalitate. Este asa de evident ca cele 2 articole incalca atat de vizibil autoritatea puterii judecatoresti, incat CCR nu ar avea motive sa nu le declare neconstitutionale! Ar mai fi o problema: declararea ca neconstitutionala a celor 2 articole nu ar fi doar in sprijinul rezervistilor de la Arges, ci in sprijinul a mii de rezervisti. Nu in ultima instanta, declararea ca neconstitutionala a celor 2 articole, ar "lovi" inclusiv in Legea nr. 119/2010, creand totodata o "bresa" care sa permita iesirea din "inghetare" a tuturor a celor care intra sub incidenta prevederilor Legii nr. 241/2013. Prin urmare procedura de la Arges de a ataca la CCR cele 2 articole din OUG nr. 1/2011, poate fi extinsa in toate actiunile in instante de catre cei interesati!

Bineinteles ca nu ne pronuntam asupra a ceea ce va urma! Speram ca in prima faza instantele sa dea curs primului pas - cel al sesizarii catre CCR. In mod normal, instantele nu ar avea niciun motiv sa nu dea curs unei astfel de sesizari intrugat se observa de la distanta ca articolele respective reprezinta o subminare de catre puterea legislativa si executiva a autoritatii judecatoresti. Sa avem succes! ,,

 sursa: Asociatia Militarilor in Rezerva R-26500

PS Din surse, se pare ca membri ai acestei structuri, urmare a succesului obtinut  in instante, au revenit inca din primavara lui 2013  la cuantumurile pensiilor avute inainte de revizuire-recalculare !
Aceeasi sursa releva ca, incepand cu  luna octombrie,  aceeasi castigatori in instante au inceput sa recupereze chiar si sumele pierdute pana la deciziile instantelor ! Daca lucrurile stau chiar asa, acesti camarazi merita admiratia noastra !

5 comentarii:

  1. Confirm precizarile din ultima parte "de pe surse". Dar si faptul ca razboiul nu este incheiat si este inca imprevizibil, deci ramanem prudenti. Ramane un singur lucru frapant: noi am fi dorit ca succesul nostru sa fi fost cumva exploatat de conducerile ANCMRR si SCMD in avantajul tuturor. Inca din martie, cele 2 conduceri ar fi trebuit sa bata la unison cu pumnul in masa si sa ceara "erga omnes" pe orice cale: justitie si politic. Oare de ce nu au reactionat? Devine din ce in ce mai evident ca in ambele conduceri sunt indivizi carora nu le convine ceea ce s-a intamplat in cazul nostru, adica revenirea la pensii militare. Altfel nu se poate explica lipsa oricarei reactii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Felicitari !
      Intr-adevar, si pentru mine este curios, chiar ingrijorator, ca decidentii acestor structuri nu cauta sa exploateze succesul Dvs !?
      Poate ca trebuia cumva sa-i evidentiati printre cei care au asigurat acest formidabil succes , cine stie?!

      Ștergere
    2. @ manasia. Cu multumiri pentru felicitari! In ceea ce priveste partea cu evidentierea, este vorba despre ceea ce am precizat anterior. Nu ne-au bagat in seama nu din motive de orgolii, ci dintr-un interes meschin. In ambele conduceri sunt predominant indivizi cu pensii majorate in baza Legii 119. Pentru acestia un "erga omnes" ar fi insemnat revenirea propriilor pensii majorate in baza Legii 119 nu doar la denumirea, ci si la cuantumul pensiilor militare pe care l-au avut in decembrie 2010 - adica scaderea cuantumurilor propriilor pensii. Sau eventual "inghetarea" propriilor cuantumuri obtinute in baza Legii 119, in mod similar cum se intampla azi celor carora li se aplica Legea 241. Prin urmare, exemplul nostru nu le-a convenit, de aceea au tacut si tac!

      Ștergere
    3. L241 este buna si justa partial. Caci nu cred ca aveti pretentia ca pensionarii care au avut in dec 2010 pensii de 10.000-15.000 lei si le-au recastigat cu L241 sa primeasca din urma sume uriase, total nejustificate. Oricum , pensiile lor pe L164 sunt calculate de-a dreptul smechereste. Sa le mai dai si din urma e cam prea mult, coane Fanica.Nu credeti?

      Ștergere
    4. Daca ar fi doar cazul celor semnalati de Dvs, v-as da dreptate ! Sunt, oricum, putini.
      Vorbim de ceilalti, multi, si de principiu...

      Ștergere