joi, 9 decembrie 2010

CONSTANŢA. Din 6.000 de cereri de recalculare, mai puţin de jumătate au fost finalizate Militarii riscă să aibă pensii înjumătăţite

Pensionarii militari din Constanţa ameninţă cu acţiuni ample de protest şi sunt decişi să dea în judecată Guvernul României. Foştii angajaţi ai Armatei sunt nemulţumiţi de hotărârea Executivului pri¬vind recalcularea pensiilor acestora într-un timp foarte scurt, perioadă în care au fost semnalate o serie de neconcordanţe la eliberarea adeverinţelor eli¬berate de Arhivele Naţionale. Lucrătorii Centrului Militar Zonal (CMZ) Constanţa trebuie să soluţioneze aproximativ 6.000 de cereri, iar până pe data de 6 decembrie au fost verificate doar 2.300 de situaţii. Precizăm faptul că termenul-limită de finalizare a acestei operaţiuni de la nivel local este 10 decembrie, iar toată acţiunea a debutat pe 23 noiembrie 2010. Problema este că militarilor le lipsesc perioade importante de muncă, conform datelor din adeverinţe. Din cele 2.300 de cereri de la Constanţa, una singură este fără greşeală pe întreaga perioadă de salarizare. Unui pensionar îi lipsesc chiar şi 26 de ani de muncă.

Mai mult decât atât, pensionarii sunt îngrijoraţi de faptul că pentru perioadele lipsă în documente se va calcula pensia la salariul mediu brut pe economie, ceea ce ar însemna o diminuare a pensiilor cu 30% şi chiar cu 50%, în unele cazuri.

13 ani lipsă din activitate
Colonelul Valentin Cozma a lucrat 35 de ani în Armată şi acum are 13 ani şi o lună lipsă în urma primirii adeverinţei privind veniturile sale lunare şi riscă să i se diminueze pensia, după recalcularea eronată din acte, cu o treime. „Am rămas stupefiat şi uimit pentru ceea ce am primit. În sinea mea, mă simt umilit şi jignit de Armata Română pentru faptul că am lucrat 35 de ani şi numai eu ştiu cum am lucrat, pentru că mi-am desfăşurat activitatea în unităţi de uscat şi aici activităţile sunt mai grele. Am trimis această adeverinţă Casei de Pensii a Ministerului Apărării Naţionale. Am făcut un raport către şeful Casei de Pensii a Ministerului Apărării Naţionale şi mi-am expus acolo toate motivele pentru care nu sunt de acord cu această recalculare de pensie", a spus colonelul pensionar.

Sindicaliştii constănţeni din cadrul Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate solicită Ministerului Apărării Naţionale costurile acestei operaţiuni, de asemenea doresc elaborarea unui document care să reglementeze eliberarea adeverinţelor cu erori, modalitatea de recalculare, organele implicate şi termenele de rezolvare. În caz contrar, aceştia vor apela la justiţie.

„Solicităm demisia ministrului Apărării Naţionale, Gabriel Oprea, demisia Şefului Marelui Stat Major, amiralul Gheorghe Marin, şi a doamnei general de brigadă Maria Lupu pentru modul incalificabil în care au coordonat activitatea de recalculare a pensiilor militare", a conchis preşedintele filialei Constanţa a Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate, col.(r) Remus Macovei.


sursa :http://www.romanialibera.ro/actualitate/dobrogea/militarii-risca-sa-aiba-pensii-injumatatite-209015.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu