joi, 2 decembrie 2010

ROMÂNI TARI ÎN ...TAXE !

30.11.2010
De la 1 ianuarie 2011, 2.300 de euro în plus la taxa auto

Din 2011, taxa auto va suferi modificări majore. Motorizările Euro 5 nu vor mai fi scutite, iar pentru restul claselor de poluare se preconizează majorări semnificative.

Înmatricularea unei maşini cu o vechime de peste 10 ani ar putea fi mai scumpă decât este în prezent cu 1.000 şi chiar 2.300 de euro.

Taxa auto va creşte cu până la 50% din 2011, programul "Rabla" va continua, iar termenul de predare a voucherelor a fost prelungit până la 31 ianuarie, a anunţat ieri ministrul Mediului şi Pădurilor, Laszlo Borbely. "Vom mări taxa auto, pentru că nu-mi asum răspunderea să dau 722 milioane de lei ca să dispară maşinile care poluează, şi pe de altă parte, să importăm maşini second, din care unele sunt mai vechi de 10 ani. Noi adunăm vechiturile din altă parte şi mai şi dăm bani ca să le casăm", a mai adăugat ministrul.

Maşinile cu motoare Euro 2 sunt taxate serios, peste 2.000 cmc cuantumul taxei auto medii având valori mai mari, în cele mai multe cazuri, decât valoarea de achiziţie a maşinii. Lucru care se repetă pentru maşinile cu Euro 1, în timp ce pentru modelele non-euro înregistrăm taxe auto medii delirante, care depăşesc chiar şi 30.000 euro pentru motoare mai mari de 3.000 cmc (situaţie similară cu taxa auto actuală).

Ministerul Mediului propune o crestere a taxei de prima inmatriculare care sa fie valabila incepand cu anul urmator, motivata de obligativitatea taxarii masinilor Euro 5, scutite pana in 2011. O masina cu un motor Euro 5 de 1.100 de cmc, care in prezent este scutita de taxa, va fi taxata cu 116 euro in cazul unui autoturism nou si cu 91 de euro in cazul unei masini vechi de doi ani. Pentru o masina Euro 5 de 2.000 de cmc, veche de doi ani, proprietarii vor trebui sa plateasca din 2011 o taxa de inmatriculare de 507 euro. O masina cu un motor Euro 5 de 3.000 de cmc si veche de doi ani va presupune plata unei taxe de 1.541 de euro la inma­tri­culare. O masina cu o motorizare Euro 4 de 1.400 de cmc, veche de un an, ar pu­tea fi taxata la inmatriculare cu 483 de euro, fata de 380 de euro, cat este in prezent. Aceeasi moto­rizare, dar pentru o masina veche de trei ani, implica plata unei taxe de 399 de euro, fata de 315 cat este in prezent. In cazul unei masini cu Euro 4, 2.000 de cmc si o vechime de doi ani, taxa va fi 1.326 de euro, fata de 1.060, cat este in prezent.

15.02.2010
Taxa de primă înmatriculare se plăteşte, de luni, 15.02.2010 şi pentru maşinile noi Euro 4

Dupa 14 luni in care autoturismele cu motoare pana in 2.000 de centimetri cubi care indeplinesc norma euro 4 au fost scutite de plata taxei auto, a venit momentul pentru egalitate in plata taxei de inmatriculare in Romania. Exceptia prin care autoturismele noi sau second-hand care indeplineau norma Euro 4 au putut fi inmatriculate in Romania a fost aprobata initial printr-o ordonanta de urgenta data de Guvernul Tariceanu, care a intrat in vigoare in data de 15 decembrie 2008, odata cu triplarea taxei auto. De astazi, singurele modele care vor avea in continuare taxa de poluare zero la inmatricularea in Romania sunt hibridele si vehiculele cu motoare euro 5.

Loganul nu mai este scutit de taxa auto ! Taxa de prima inmatriculare se plateste de luni pentru toate autovehiculele, indiferent de capacitatea cilindrica si norma de poluare. Producatorul autohton Automobile Dacia ar putea fi cel mai afectat de aceasta masura, scutirea temporara de taxa auto fiind adoptata in 2008 de guvernanti pentru a ajuta economia romaneasca.

Taxa de primă înmatriculare se va plăti şi pentru maşinile cu normă de poluare Euro 4, 15 februarie fiind termenul-limită stabilit de Cabinet pentru scutirea de la taxare a autoturismelor de acest tip cumpărate în 2009, dar neînscrise până acum în circulaţie.

Maşinile noi cu normă de poluare Euro 4 şi cu motoare de până la 2.000 de centimetri cubi au fost scutite de la taxare începând cu data de 15 decembrie 2008, măsura fiind valabilă până la sfârşitul lui 2009.

La sfârşitul anului trecut, autorităţile de la Bucureşti au cerut Comisiei Europene prelungirea cu şase luni a perioadei de scutire de taxare pentru acest gen de maşini, însă oficialii de la Bruxelles nu au fost de acord. În final, în urma unei corespondenţe între Bucureşti şi Bruxelles, reprezentanţii CE au acceptat ca perioada în care acest tip de maşini să poată fi înscrise fără a se plăti taxa auto să se prelungească pentru încă 45 de zile, însă doar pentru proprietarii care le-au cumpărat până în ultima zi a anului trecut şi care nu au putut fi înscrise.

Surse: automarket.ro, romanialibera.ro, capital.ro

Dacă tot vorbirăm de taxe, nu uitați că, tot din ian 2011, tre* să plătiți și asigurarea obligatorie a locuințelor !
Zile mai bune !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu