Guvernul recunoaste intr-un act oficial ca trebuie sa gaseasca o solutie pentru a nu desfiinta Aviatia Militara
Potrivit strategiei fiscal-bugetare pe 2011-2013, Armata Romana va avea anul viitor un buget de investitii foarte „subtire”, de 500 de mil. lei, adica aproximativ 116 mil. euro. Cu atat de putine resurse este clar ca nu se vor putea continua marile programe de investitii. Asadar, autoritatile vor trebui sa amane si la anul derularea programelor de achizitie de blindate, avioane de lupta sau corvete. Lucrurile nu se schimba esential nici in 2012 sau 2013, cand bugetele de investitii sunt de 156, respectiv 167 de milioane de euro.
Din lipsa de resurse, MApN a luat decizia de a gasi solutii alternative pentru achizitia de avioane de lupta pentru protectia spatiului aerian si dupa 2013, cand flota de MiG 21 LanceR iese din serviciu. Asa ca peste trei ani ne putem trezi ca serviciul de Politie Aeriana va fi efectuat in spatiul aerian national de aviatia bulgara care negociaza sa-si schimbe flota de avioane de vanatoare. Pana acum singurele state NATO care au avut nevoie de protectie straina a spatiului aerian au fost statele baltice, unde au fost prezente si avioanele de vanatoare romanesti. Tot o solutie intermediara sau alternativa trebuie gasita si pentru dragoarele de mine, pentru care nu mai sunt bani.
In finalul unei analize facute la Ministerul Apararii pentru a se vedea in ce ne mai putem permite sa investim, se arata:
„Avand in vedere restantele semnificative acumulate, precum si costurile ridicate ale programelor de inzestrare asociate implementarii acestor angajamente, rezultatul analizei a constat in rationalizarea drastica a proiectelor noi, majoritatea fiind replanificate pentru initiere dupa 2014. Resursele au fost orientate cu prioritate catre finalizarea angajamentelor aflate intr-un stadiu avansat de realizare a capacitatii operationale si respectiv in realizarea unor solutii care sa acopere pe termen scurt si mediu deficitele de capabilitati.”
In aceste conditii prioritatile ministerului sunt:
1. Masini de lupta pe roti si senile
2. Puncte de comanda de nivel brigada si batalion
3. Echipamente individuale si de grup
4. Echipamente de geniu si EOD (Explozive Ordonance Disposal – Neutralizare Dispozitive Explozive)
5. Autoturisme de teren blindate si neblindate
6. Platforme de transport multifunctionale
7. Solutie alternativa pe termen scurt pentru asigurarea suveranitatii asupra spatiului aerian national ????!!!!
8. Mijloace de transport aerian (aeronave si elicoptere), inclusiv echipamentele de comunicatii si localizare specifice
9. Echipamente de protectie aeronave
10. Sisteme de supraveghere aeriana si sisteme de aparare antiaeriana cu baza la sol
11. Realizarea capacitatii operationale complete pentru Flotila de fregate
12. Dragor de mine - solutie alternativa/intermediara
13. Sprijin logistic integrat pentru nave
14. Sisteme fixe si mobile de contramasuri electronice
15. Sisteme de securitate pentru depozitele de armament, munitii si materiale speciale
16. Proiecte de investitii in infrastructura in continuare. La capitolul „Sanatate”, se are in vedere in principal finalizarea investitiilor la spitalele/policlinicile militare Cluj-Napoca, Galati si Bucuresti.
17. Proiecte de investitii in infrastructura noi. La capitolul „Aparare”, principala investitie o reprezinta contributia nationala in completarea investitiei finantate de NATO prin NSIP (Programul NATO de Investitii in Securitate).
18. Alte cheltuieli in domeniul infrastructurii (dotari independente, reparatii capitale etc.)
Din lipsa de resurse, MApN a luat decizia de a gasi solutii alternative pentru achizitia de avioane de lupta pentru protectia spatiului aerian si dupa 2013, cand flota de MiG 21 LanceR iese din serviciu. Asa ca peste trei ani ne putem trezi ca serviciul de Politie Aeriana va fi efectuat in spatiul aerian national de aviatia bulgara care negociaza sa-si schimbe flota de avioane de vanatoare. Pana acum singurele state NATO care au avut nevoie de protectie straina a spatiului aerian au fost statele baltice, unde au fost prezente si avioanele de vanatoare romanesti. Tot o solutie intermediara sau alternativa trebuie gasita si pentru dragoarele de mine, pentru care nu mai sunt bani.
„Avand in vedere restantele semnificative acumulate, precum si costurile ridicate ale programelor de inzestrare asociate implementarii acestor angajamente, rezultatul analizei a constat in rationalizarea drastica a proiectelor noi, majoritatea fiind replanificate pentru initiere dupa 2014. Resursele au fost orientate cu prioritate catre finalizarea angajamentelor aflate intr-un stadiu avansat de realizare a capacitatii operationale si respectiv in realizarea unor solutii care sa acopere pe termen scurt si mediu deficitele de capabilitati.”
In aceste conditii prioritatile ministerului sunt:
1. Masini de lupta pe roti si senile
2. Puncte de comanda de nivel brigada si batalion
3. Echipamente individuale si de grup
4. Echipamente de geniu si EOD (Explozive Ordonance Disposal – Neutralizare Dispozitive Explozive)
5. Autoturisme de teren blindate si neblindate
6. Platforme de transport multifunctionale
7. Solutie alternativa pe termen scurt pentru asigurarea suveranitatii asupra spatiului aerian national ????!!!!
8. Mijloace de transport aerian (aeronave si elicoptere), inclusiv echipamentele de comunicatii si localizare specifice
9. Echipamente de protectie aeronave
10. Sisteme de supraveghere aeriana si sisteme de aparare antiaeriana cu baza la sol
11. Realizarea capacitatii operationale complete pentru Flotila de fregate
12. Dragor de mine - solutie alternativa/intermediara
13. Sprijin logistic integrat pentru nave
14. Sisteme fixe si mobile de contramasuri electronice
15. Sisteme de securitate pentru depozitele de armament, munitii si materiale speciale
16. Proiecte de investitii in infrastructura in continuare. La capitolul „Sanatate”, se are in vedere in principal finalizarea investitiilor la spitalele/policlinicile militare Cluj-Napoca, Galati si Bucuresti.
17. Proiecte de investitii in infrastructura noi. La capitolul „Aparare”, principala investitie o reprezinta contributia nationala in completarea investitiei finantate de NATO prin NSIP (Programul NATO de Investitii in Securitate).
18. Alte cheltuieli in domeniul infrastructurii (dotari independente, reparatii capitale etc.)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu