AIM va prezinta un material primit de la un cititor, care se declara pilot militar si instructor de zbor in Fortele Aeriene Romane. Numele sau, Mihai Ungureanu, poate fi unul fictiv, mai ales ca este identic cu cel al unui pilot de la Aeroclubul Costesti, care s-a prabusit cu avionul in urma cu un an, in timp ce se antrena pentru un miting aviatic. Dar cele scrise de cititor dovedesc ca acesta stie ce vorbeste, dupa cum se vede in cele ce urmeaza.
,,Am fost pilot militar si instructor de zbor in Fortele Aeriene Romane. Sunt consternat de faptul ca guvernul face apel la articolul 53 din Constitutie. Atentat la securitatea nationala este sa nu asiguri pilotilor din Aviatia Militara minimul de ore de zbor conform standardelor NATO si sa-i platesti deosebit de prost. Unor tineri studenti ai Academiei Fortelor Aeriene „Aurel Vlaicu” sa le aloci 10 ore de zbor pentru tot anul in curs, acesta e atentat la securitatea nationala.
Actualul Sef al Statului Major al Fortelor Aeriene, cand a fost solicitat sa aloce suplimentar cel putin cate 5 ore de zbor pentru acesti studenti, a dat vina pe greaua mostenire si pe inaintasii sai in aceasta functie. Generalul Constantin Croitoru a fost schimbat din functia de sef al SMFA la inceputul anului 2009, motivul invocat oficial fiind furtul de arme din depozitul de la Ciorogarla. Ulterior, ministrul Stanisoara l-a declarat vinovat si pentru numarul redus de ore de zbor ale pilotilor. Generalul (r) Croitoru declara pentru Adevarul: „Nu este adevarat, eu nu puteam schimba destinatia banilor alocati. De la Fortele Aeriene s-au taiat fonduri. Din lipsa orelor de zbor, viitorul tinerilor piloti este aproape compromis. Am semnalat aceasta problema catre ministrul Apararii si catre seful Statului Major General. La nici unul dintre rapoartele mele nu am primit raspuns”.
Si cand te gandesti ca la scoala de soferi nici nu se discuta sub 20 de ore de condus. Avioanele MIG 21 sunt vechi si vor expira in curand. Trebuia cumparat un avion multirol de acum 4-5 ani, nu acum, in conditii de criza. Avioanele IAR-99 sunt lipsite de fiabilitate iar fabrica de la Craiova cu ce costuri e mentinuta in viata? Nu cumva are d-nul Berceanu actiuni la aceasta fabrica? Mai presus de mandria nationala ca IAR-99 sunt romanesti, ar trebui sa vedem si partea goala a paharului. Sunt dotate cu niste motoare de foarte veche generatie, niste motoare pe care englezii le-au folosit la machetele ce erau folosite ca tinte aeriene (cele in care se tragea si nu se mai recupera nimic), cu o instalatie de ungere deschisa, adica uleiul din circuit este eliminat. Lesne de inteles ca si consumul de ulei este mare. Au si alte deficiente: la un control al radiatiilor s-a constatat ca depaseau cu mult limitele normale, dar au fost mentinute in continuare in exploatare, au prezentat scurgeri de petrol si o instalatie de franare deficitara (de curand au blocat pista la o misiune in Bulgaria). Scaunul de catapultare nici acum nu este omologat, deci este folosit ilegal….,,
Mihai Ungureanu
ALO ROMANIA...! MAI E CINEVA P-ACI ?!
preluare de la chiricaaurelian@yahoo.com
art preluat
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu