Conducerea Ministerului Apărării Naţionale întreprinde toate demersurile instituţionale, inclusiv la nivel parlamentar, pentru ca, în această perioadă economică dificilă prin care trece ţara noastră, reglementarea sistemului de pensii militare şi recalcularea lor să nu afecteze cadrele militare care şi-au dedicat întreaga viaţă slujirii ţării, sub jurământ militar, printr-o muncă plină de greutăţi şi riscuri.
În acest context, ministrul apărării naţionale, domnul Gabriel Oprea, a semnat Ordinul nr. M.101 din 23 august a.c., pentru aplicarea, în Ministerul Apărării Naţionale, a Hotărârii Guvernului nr. 735/2010 pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor.
Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.101 este în primul rând menit să înlăture un circuit birocratic nedrept, pe care pensionarii militari trebuiau să îl parcurgă în procesul de recalculare a pensiilor, astfel încât efortul în acest demers va reveni instituţiei militare. Prin organizarea mai multor grupuri de lucru şi consultări cu specialiştii din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională şi cu reprezentanţii asociaţiilor cadrelor militare în rezervă şi în retragere, M.Ap.N. a identificat o soluţie corectă, care reflectă deopotrivă respectul pentru pensionarii militari şi pentru activitatea desfăşurată de aceştia în cadrul Armatei Române şi în slujba statului român.
Alături de această iniţiativă, eforturile M.Ap.N. pentru menţinerea la acelaşi nivel, în urma recalculării, a pensiilor militare mai mici de 3000 de lei, sunt un semnal ferm de susţinere a drepturilor pensionarilor militari. Ministrul apărării naţionale consideră că statul trebuie să îşi respecte obligaţiile faţă de militari, de pensionarii militari şi veteranii de război, aşa cum aceştia au slujit ţara, în virtutea jurământului militar. Acest principiu a constituit punctul de plecare în demersurile privind drepturile militarilor, pensionarilor militari şi veteranilor de război şi va sta în continuare la baza oricăror iniţiative şi acţiuni ale ministerului în acest domeniu.
Prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.101 se simplifică procedura de obţinere a adeverinţelor de venit şi se statuează responsabilităţi pentru structurile din M.Ap.N. implicate în procesul de recalculare a pensiilor. Conform art. 2 din Ordin, 'în vederea obţinerii documentelor doveditoare necesare recalculării pensiilor militare de stat, beneficiarii se adresează centrului militar zonal/judeţean/de sector pe a cărui rază domiciliază sau unde au fost luaţi în evidenţă la data trecerii în rezervă, completând cererea prevăzută în anexa nr. 1'.
Potrivit acestei prevederi, procesul de eliberare a adeverinţelor de venit se va desfăşura prin centrele militare zonale/judeţene/de sector, fapt care vine în sprijinul pensionarilor militari, astfel încât să nu fie necesar ca aceştia să se adreseze, pentru obţinerea adeverinţelor, fiecăreia dintre unităţile militare unde au lucrat. La centrele militare, beneficiarii vor depune cererea şi vor certifica datele din actele doveditoare, dacă în timpul perioadei de activitate au fost încadraţi numai în unităţi ale Ministerului Apărării Naţionale. Modul de obţinere a adeverinţelor de venit, pentru cazurile particulare ale cadrelor militare care au lucrat în unităţi din afara M.Ap.N. sau au fost detaşate la alte instituţii este, de asemenea, reglementat în art. 2.
Potrivit art. 3 din Ordin, 'unităţile militare deţinătoare de arhivă şi depozitul central/depozitele intermediare de arhivă vor asigura culegerea şi transmiterea, în format electronic, a datelor necesare recalculării pensiilor militare'.
Unităţile militare deţinătoare de arhivă, depozitul central/depozitele intermediare de arhivă, care eliberează copiile după documentele arhivate, şi centrele militare care eliberează adeverinţele în vederea recalculării pensiilor poartă întreaga răspundere cu privire la valabilitatea şi corectitudinea acestora.
Ordinul defineşte 'veniturile realizate lunar' care fac obiectul adeverinţelor de venit şi categoriile de solde/retribuţii/sporuri/indemnizaţii/alte elemente salariale care intră în această noţiune.
La stabilirea stagiului de cotizare se are în vedere vechimea în serviciu şi, după caz, vechimea în muncă valorificată în ultima decizie de pensie, până la data încheierii procesului de recalculare, potrivit prevederilor art. 8-10 din Legea nr.119/2010.
În anexele la Ordinul nr. M.101 sunt prezentate modelul de cerere prin care pensionarii militari se adresează comandanţilor centrelor militare, modelul de corespondenţă între unităţile militare cu atribuţii în recalcularea pensiilor, precum şi modelul de adeverinţă salarială.
Ministrul apărării naţionale, domnul Gabriel Oprea, rămâne preocupat de sprijinirea pensionarilor militari în procesul de recalculare a pensiilor şi de reglementare a acestui domeniu, astfel încât cadrele militare în rezervă şi în retragere să fie tratate cu preţuirea, demnitatea şi onoarea cu care acestea şi-au servit Patria sub Drapel.
Biroul de Presă"
http://www.agerpres.ro/media/index.php/comunicate/item/25794-Comunicat-de-pres-Aprare.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu