luni, 11 aprilie 2011

BÂLBELE MApN-iste PROVOACĂ DISPERAREA UNUI MILITAR ANGAJAT

IN ATENTIA (....)
DOMNULUI (...)

Ma numesc Avadanei Dumitru Teodor, nascut la data de 20-03-1966 in localitatea Brasov, judetul Brasov, cu domiliciul (dupa CI) comuna Harman jud Brasov str. Andrei Saguna nr. 181 si domiciul actual str Lunga nr.233 (camin UM.01119 Brasov) jud. Brasov.
Prin prezenta va rog sa-mi permiteti sa va supun atentiei urmatoarele:
Sunt un fost militar al Armatei Romane pana la data de 20-03-2011, cand am fost nevoit sa incetez raporturile de munca cu MApN, datorita implinirii limitei de varsta in serviciu de 45 ani. Motivarea de drept fiind urmatoarea: art. 45, alin (1) lit.a) din Legea nr. 384/2006 privind statutul soldatilor si gradatilor voluntari, modificata si completata prin Legea nr. 51/2010 si art. 57 din Instructiunile de aplicare in Ministerul Apararii Nationale a prevederilor Legii nr. 384/2006 aprobate prin Ordinul ministrului apararii nationale nr. M. 39/2010.
Va rog sa-mi permiteti domnule presedinte, sa va prezint situatia mea militara, functiile, vechimea si evolutia mea de-a lungul timpului in serviciul militar, dupa cum urmeaza;
- 05-06-1986 - Incorporat la UM. 01659 Chitila, in functia de electromecanic auto, specialitatea militara 155 si 098.
- 28-12-1986 – Militar de frunte.
- 19-06-1987 – Avansat la gradul de sergent.
- 29-10-1987 – Trecut in rezerva cu gradul de sergent.
- 11-01-1993 – Sergent angajat pe baza de contract la UM. 01107 Brasov in functia de pistolar la compania de Politie Militara
- 04-01-2001 – Schimbat functia de pistolar cu functia de sofer.
- 29-07-2001 – Retras gradul de sergent si acordat gradul de caporal conform O.U.G 90/2001
- 15-01-2009 – Mutat la UM. 01119 Brasov in functia de electromecanic auto si sofer
- 30-11-2009 – Trecut in rezerva la limita de varsta in grad, conform Legii nr. 384/2006 cu gradul de caporal.
- 01-06-2010 – Angajat ca, soldat gradat voluntar la UM. 01700 Brasov, in baza Legii nr 384/2006, modificata si completata cu Legea nr 51/2010, cu gradul de soldat...ulterior am revenit la gradul de caporal.
- 30-06-2010 – Mutat la Sectia 229, mentenanta echipamente militare.
- 10-07-2010 – Angajat ca soldat gradat voluntar la UM. 01397 Brasov, in functia de mecanic auto si gradul de caporal.
- 19-03-2011 – Trecut in rezerva conform articolelor mai sus mentionate, in baza Legii 384/2006 modificata si completata cu Legea nr. 51/2006, cu gradul de caporal cls.a III.
Am trecut in rezerva conform legislatiei militare in vigoare, dar fara nici un drept sau protectie sociala tot conform legislatiei militare in vigoare, cu toate ca statutul SGV se asimileaza cu cel al cadrelor militare (asa spune legea). Eu gasesc ca exista similitudini intre statute dar nu pot fi complementare... consider ca sunt 2 legislatii diferite si 2 unitati de masura diferite, (imi cer scuze daca gresesc, dar asta se poate datora lipsei mele de expertiza juridica). Am solicitat atat eu cat si camarazii mei din tara, comandantilor nostri in adunarile fara ordine de zi pe care le aveam luna de luna, sa se propuna o lege unica clara pentru toti militarii indiferent de grad si functie din armata romana, pentru a nu se mai putea face discriminare intre militari...diferentierea sa se faca clar prin grad, functie si pregatire specifica fiecaruia militar, sa beneficiem de aceeasi protectie sociala si drepturi, ca slava Domnului obligatii si responsabilitati avem toti, suficiente. Am mai propus, daca nu se poate o lege unica, macar cresterea limitei de varsta la cel putin 5o de ani sa putem beneficia si noi de drepturile prevazute in legislatia si asa superficiala dupa care functioneaza acest corp de militari. Am venit cu initiative si propuneri pe diverse site-uri ce trateaza viata, activitatea si problemele militarilor, dar fara sa se sesizeze nimeni pana prezent….ba mai mult, la 01-01-2011 cand a intrat in vigoare Legea 263/2010, a produs efecte devastatoare in randurile tuturor categoriilor de militari atat active cat si in rezerva sau retragere si in mod special noua gradatilor voluntari, prin “decapitarea” pur si simplu a Legii nr 51/2010 si anularea Legii nr. 164 ce reglementa pensile militare. Am solicitat prin consilierul pe probleme de SGV, al ministerului, o audienta la domnul ministru, pentru ai prezenta personal situatia noastra si a mea personal…insa raspunsul domnului consilier pe probleme de SGV din minister a cazut asupra mea ca un traznet…mi-a spus ca domnul ministru nu primeste pe nimeni in audienta nici nu raspunde la memoriile noastre, domnia sa derobandu-se de aceasta prerogativa si atribuind-o consilierilor de stat din MApN. Am trimis personal un memoriu domnului ministru, secretariatului ministrului, secretarului general al ministrului si consilierului ministrului pe probleme de SGV domnul Dinu Nedelcu, dar nu am primit nici un raspuns de la dansii…am primit totusi un raspuns halucinant de la SMG in care printre altele sunt anuntat ca voi beneficia de masurile de protectie sociala si reconversie profesionala in conditiile prevazute de legislatia in vigoare, pentru cadrele militare si/sau ca alternativa la situatia prezentata, avand in vedere experienta mea profesionala, la trecerea in rezerva, daca voi indeplinii criteriile necesare, pot opta pentru incadrarea unor functii de personal civil contractual in domeniul pazei sau logisticii la unitatile militare care vor scoate posturi la concurs. Nimic mai halucinant…protectie sociala nu exista, legea nu mai poate produce aceasta protectie sociala, iar posturile vacante de personal civil contractual, din majoritatea unitatilor militare, au fost blocate de guvern in prima faza, dupa care au fost radiate din statele de organizare.
La data de 19-03-2011 cand am incetat raporturile de munca cu MApN, pe langa faptul ca nu pot beneficia de o protectie sociala reala, reglementata de legislatia militara in vigoare, nu pot beneficia nici de somaj, deoarece de la data de 01-01-2011 gradatilor voluntari li s-a luat dreptul de a mai platii contributia la somaj si ca atare nu avem nici acest minim drept...cazul meu, dupa o contributie de 27 de ani si jumatate la fondul de somaj, nu pot beneficia de acest drept, am cerut explicatii sefilor mei si mi s-a spus ca datorita faptului ca statutul SGV este asimilat cu cel al cadrelor militare, nu mai pot beneficia de acest drept…eu ma intreb, de ce Dumnezeu nu ne-au spus acest lucru anul trecut cand ne-au reactivat si ne-au luat aceasta contributie pana in 31 Decembrie 2010, daca stiau ca din 2011 nu mai putem beneficia de acest minim drept care il are orice cetatean al acestei tari cand este dat afara din motive neimputabile lui, sau este disponibilizat? Ce statut ocup eu acum in societate, daca legislatia militara nu ma poate proteja si apara in nici un fel, nu am dreptul la ajutorul de somaj, nu mai am dreptul la asigurarile de sanatate…trebuie sa parasesc pana la data de 05-05-2011 locuinta de serviciu care mi-a fost atribuita la reactivarea in sistem, pur si simplu am statutul unui om al strazii sau al unui vagabond…urmeaza cred sa scoata o lege sa ne dea afara si din Romania, dupa ce am servit aceasta tara timp de 19 ani, neconditionat si supunandu-ma tuturor rigorilor legilor si regulamentelor militare si nu in ultimului rand tuturor privatiunilor care le implica statutul de militar. De mai bine de o luna caut de lucru, am trimis peste 30 de CV-uri pe la mai multe firme, dar nu am fost contactat pana acum de nici unul…am fost socat cand o cunostinta de-a mea, mi-a spus ca a vorbit pentru mine cu un angajator si ia spus ca “ Ce sa fac domnule cu el la 45 de ani? sa fie sanatos.”?...nu pot sa cred ca la 45 de ani nu mai sunt bun de munca.
Domnul Boc s-a laudat ca s-au creat peste o suta de mii de noi locuri de munca, somajul a scazut...cum Dumnezeu a scazut somajul cand noi militarii nici ca someri nu putem fi inregistrati? Ce sanse am sa gasesc un loc de munca daca in decurs de o luna nu m-a contactat nici un angajator? si va rog sa ma credeti ca insist, insist si cu telefoane, dar fara sorti de izbanda. Ma gandesc cu groaza ca pe data de 5 Mai trebuie sa eliberez locuinta de serviciu si sa-mi caut o locuinta cu chirie undeva, din ce am s-a platesc chiria si ratele la banca daca eu nu gasesc in cel mai scurt timp, ce salariu trebuie sa-mi dea angajatorul sa platesc toate acestea si sa mai imi ramana si mie sa traiesc.
Toate acestea am vrut sa i le spun domnului ministru Oprea, dar dansul se pare ca nu are ce discuta cu nici un militar care doreste sa-i solicite un sfat sau o solutie la problemele de zi cu zi de care se lovesc majoritatea militarilor.
In consecinta domnule Presedinte, intr-un stat de drept si european cum este Romania, intr-un stat membru NATO, militarii armatei romane au ajuns CERSETORI LA PORTILE NATO.
Am apelat la S.C.M.D.R. in speranta ca prin vocea dumneavoastra veti putea supune atentiei forurilor decizionale aceasta drama prin care trec militarii armatei romane, iar daca nu, permiteti-mi sa va rog sa le cereti in numele meu personal sa ma impuste... decat sa ajung un caz social provenit din randurile armatei romane si prin aceasta sa stirbesc onoarea si fata armatei romane, prefer sa ma ofer voluntar ca tinta in fata MapN si sa fiu executat public.

ONOARE SI PATRIE!

Anexat va trimit urmatoarele documente:
- memoriul adresat domnului ministru Oprea, secretarului general al ministrului, secretariatului general al ministrului si consilierului pe probleme de SGV - domnul Dinu Nedelcu;
- raspunsul halucinant al U.M.02515 Bucuresti

Cu respect,
Dumitru-Teodor AVADANEI
____________________________________________________

R O M A N I A
MINISTERUL APARARII NATIONALE
UNITATEA MILITARA 01397 BRASOV
Cap.III Avădanei Dumitru-Teodor



MINISTRULUI APĂRĂRII NAŢIONALE

Raportez:

Rog respectuos a dispune prin structurile specializate din subordinea dumneavoastră ca în condiţiile art.14 alin.3 din Ordinul nr.M-39 din 08.04.2010 privind aprobarea instrucţiunilor de aplicare în Ministerul Apărării Naţionale a prevederilor Legii 384/2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor voluntari modificate şi completate prin Legea 51/2010, permiterea mea pentru a urma cursul pentru formarea deprinderilor de bază de comandă – cursul de formare al subofiţerilor în activitate pe filiera indirectă.
În prezent am o vechime de 19 ani si 2 luni si vârsta de 44 ani şi 11 luni, am servit structuri militare din compunerea corpului „Vânătorilor de Munte” timp de 18 ani participând la majoritatea exerciţiilor Multinaţionale sub egida PfP şi NATO/coaliţie.
Domnule Ministru, mi-am pus în toţi aceşti ani situaţia familială, viaţa şi sănătatea la dispoziţia acestui brav corp al „Vânătorilor de Munte”, din acest motiv şi nu numai, nu deţin la acest moment o locuinţă personală, soţia mea alegând să nu mai suporte privaţiunile sistemului militar care indirect o afectau prin urmare a inaintat divortul, la modul efectiv „Armata” fiind-mi singura formă de trai şi sprijin, datorită şi faptului ca mi-a fost atribuită la revenirea în sistem la data de 01.06.2010, o locuinţă de serviciu din fondul locativ al Garnizoanei Braşov.
Apelez la dumneavoastră în ultimă instanţă nu atât în calitatea pe care o aveţi de Ministru al Apărării Naţionale ci în calitate de General de armată, cred şi sper ca dumneavoastră să înţelegeţi că modificările succesive ale normelor care au guvernat activitatea corpului din care fac parte, nu au făcut ca o carieră atât de întinsă precum a mea, pe care o am, să se poată materializa într-un sprijin real, pe care prin cunoştinţele dobândite şi deprinderile asimilate, să o pun la dispoziţia unei structuri din ministerul condus de dumneavoastră.
Domnule Ministru, acum când mai sunt 25 de zile până la împlinirea limitei mele de vârstă în grad, respectiv 45 de ani, nu pot să cred că un articol ca Art.57 din M-39/2010 poate fi un „distrugător” de destine, un „duşman” feroce în timp de pace, aruncându-mă din sistem ca pe un intrus, fără nici un drept şi fără drept de pensie datorită Legii Unice a Pensiilor intrată în vigoare de la 01.01.2011.
Asigurându-vă de faptul că nu voi face rabat de la sarcinile încredinţate până în ultima zi a carierei mele, vă solicit respectuos a-mi analiza prezentul memoriu cu spiritul de Corp care vă caracterizează.

„ONOARE ŞI PATRIE”

Am onoarea să vă salut



Data: 23.02.2011 Cap.III Avădanei Dumitru-Teodor




P.S. Uluitor ! Iată încă unul dintre motivele pentru care și în armata română trebuie să funcționeze sindicate ale militarilor !
Dom-le,până la urmă, în ce epocă istorică s-o afla armata asta a României, membră NATO cu drepturi depline ?

4 comentarii:

  1. #MANA-PARA-SIA
    Te rog insistent nu mai publica asemenea atacuri de 2 zlotzi ANTIPORTOCALII ... Chiar nu știi k ei îtz asigură penzia ?
    parcă-ți dăduși dimisia ... sau chiar nu-ți dai sama k nu mai avem ARMATĂ MILITARĂ ... CU CINE TE CERTZI?!

    RăspundețiȘtergere
  2. #MANA-PARA-SIA
    Te rog insistent nu mai publica asemenea atacuri de 2 zlotzi ANTIPORTOCALII ... Chiar nu știi k ei îtz asigură penzia ?
    parcă-ți dăduși dimisia ... sau chiar nu-ți dai sama k nu mai avem ARMATĂ MILITARĂ ... CU CINE TE CERTZI?!

    RăspundețiȘtergere
  3. #MANA-PARA-SIA
    Te rog insistent nu mai publica asemenea atacuri de 2 zlotzi ANTIPORTOCALII ... Chiar nu știi k ei îtz asigură penzia ?
    parcă-ți dăduși dimisia ... sau chiar nu-ți dai sama k nu mai avem ARMATĂ MILITARĂ ... CU CINE TE CERTZI?!

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt doar constatări, e adevărat, amare! Din păcate...

    ps V-am rugat sa-mi trimiteți din tolb-aia plină de caricaturi, cripto(ana)-garame câte ceva pentru a delecta ,,publicul,, oltean ! Vor fi plasate într-un ziar ( Reîntregirea) recent lansat de un pilot , ziar unde avem o pagina cazona . Astept pe adreasa parablue2006@yahoo.com
    cu aceeași admirație, manasia

    RăspundețiȘtergere