joi, 14 martie 2013

Propunere legislativă privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor a

La adresa de mai jos veti putea urmari  BP108/2013 ,,Propunere legislativă privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniți din sistemul de apărare, ordine publică și siguranță națională,,

-Expunerea de motive
-Forma iniţiatorului
-Adresa iniţiatorului

http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck.proiect?idp=13122

4 comentarii:

  1. Situația este prezentată destul de clar și real. Ce ar fi de discutat aici? Destul de multe , căci problemele sunt extreme de diversificate.
    1. Din punct de vedere al pensionarilor:
    - Cei care au pierdut pe noua lege vor pensile pe vechiul sistem ori unul asemănător;
    - Cei care au câștigat vor să rămână cu actualele pensii;
    - Cadrele active nu prea știu ori nu prea spun ce vor. Cert este că nu le convine ieșirea la pensie la 60 de ani , diferența aceea de 10 ani la stagiu complet de cotizare față de 5 ani diferența de vechime, comparativ cu actualii pensionari și nici plafonarea sporurilor la 30%, care le reduc mult viitoarele pensii comparativ cu cei actuali.
    - o altă categorie marginalizată sunt militarii voluntari/profesioniști, categoria cea mai numeroasă și cea mai disprețuitor tratată.
    2. Din punct de vedere al puterii:
    - Intenția lui Băsascu- Boc de a reduce pensiile speciale și introducerea militarilor în această lege a creat un haos care va fi greu de normalizat. Sperând într-o reducere a bugetului de pensii de aproape 200 de milioane au realizat în fapt cu tot cu diminuarea pensiilor speciale o creștere a bugetului de pensii de peste un miliard;
    - Drăcoveniile făcute de Oprea, pe lîngă eventualele aspecte penale care pot condamna niște oameni a căror principală vină a fost obediența, scoase la suprafață sunt curată dimamită și pentru fosta și pentru actuala putere. Ce a descoperit auditul intern ordonat de Dobrițoiu, cel al Curții de Conturi și actualul control ordonat de ministrul Dușa poate declanșa un scandal de proporții. Sacrificarea lui Oprea la acest moment nu ar stinge scandalul ci l-ar exacerba, punând în pericol actuala coaliție;
    -Singura soluție valabilă ar fi anularea efectului legii 119 pentru pensionarii militari și revenirea la legea 164. Dar acest lucru ar însemna ieșirea în stradă a câtorva zeci de mii de pensioanari , număr suficent să ducă la căderea guvernului și a președintelui. Așa că Ponta și Băsescu încearcă să rezolve situația prin temporizări succesive cu sprijinul conducerilor structurilor asociative. Pericolul cel mai mare este ca acest lucru să se producă fără voia lor în justiție. Deja sunt decizii obținute în instanță, e drept cu recurs, de revenire la pensiile pe legea 164. După spusele celor de la Curtea de Argeș deși sentința nu este definitivă, de lună aceasta au primii deja pensiile din decembrie 2010.
    O viitoare lege a pensiilor militare ar rezolva problema și ar fi se pare soluția cea mai convenabilă, dar o astfel de lege, chiar dacă printr-o nouă reclaculare a pensiilor militare ar mai reduce bugetul acestor pensii, prin obligativitatea menținerii sub forma cuantumului cel mai avantajos a actualeleor pensii mărite de OUG 1 ar duce în fapt la o nouă creștere a cestui buget la care se mai adaugă și acele sume pentru pensiile obținute prin valorificarea de către pensionarii militari a stagiilor ulterioare pensionării.
    Singurul aliat al actualei puteri este timpul, prin reverificările și deciziile zilnice de revizuire și prin ieșirile naturale din sistem presiunea pe bugetul de pensii pentru militare scade încet dar sigur.
    Dacă vor fi în stare să țină și în acest an sub control nemulțumirile militarior, pe fondul unei oarecare revigorări economice și a unui an agricol bun, cum se prevede, e posibi ca de la anul să poată dezamorsa fără implicații sociale și politice prea mai, această problemă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Analiza corecta, in general !
      Realist vorbind,m-as abtine sa sustin, totusi, ca ,,o viitoare lege a pensiilor militare ar rezolva problema și ar fi se pare soluția cea mai convenabilă,, .
      As fi admis in situatia in care s-ar lucra profesionist, in acest scop. Cum, la noi, interesele de grup ( a se citi de gasca) au primat intotdeauna, nu stiu de ce ar trebui sa ma astept la altceva ...
      o zi grozava anonimule !

      Ștergere
  2. DREPTATE PANA LA CAPAT => ADEVAR PANA LA CAPAT

    CUM AU CRESCUT PENSIILE :
    A)-varianta"legal corecta":
    -cei iesiti la pensie inaite de 1990,unii dintre ei avand si posibilitatea sa ramana in activitate si peste limita de varsta;
    -cei care, indiferent de data iesirii la pensie,au servit in cadrele active minim 33 ani(fara scoli)
    B)- varianta "legal corecta" dar imorala (numai la ofiteri si generali):
    -cea mai mare parte a carierei (pana in 1990)au fost incadrati pe functii politice (foarte bine platite) si care, in 1990,au acceptat orice functie numai pentru a ramane in armata.
    Normal,acestia avand functii mai mici la trecera in rezerva,au avut baza de calcul mai mica pentru Legea 164/2001;
    C)-varianta ilegala, dar ilegala rau de tot:
    Profitand de HG-S 1019/2010,CEI ORIENTATI au obtinut "adeverinte conforme" prin care si-au modificat fantastic VEHIMEA IN MUNCA. (Cunosc un caz care,de la 29 ani de serviciu efectivi, a ajuns la 55 ani!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intr-adevar, mari probleme a creat aceasta HG-S 1019/2010. La adapostul ei cativa au jucat o carte mare ...

      Ștergere