Focşani, Data 18.01.2011
Cercul Militar
Str. Cezar Boliac, nr.8
Jud. Vrancea
DOMNULE PREŞEDINTE,
Asociaţia Cadrelor Militare în Rezervă şi Retragere filiala Vrancea „Ştefan cel Mare”
împreună cu Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate filiala Focşani vă solicită, în virtutea prerogativelor funcţiei pe care o exercitaţi, să interveniţi de urgenţă în medierea conflictului apărut, între pensionarii militari şi Guvernul României.
• Pensionarii militari sunt nemulţumiţi de diminuarea abuzivă cu 30-50% a cuantumului pensiilor primite în luna ianuarie, faţa de pensiile din decembrie 2010. Casa Sectorială de Pensii a M.Ap.N. a emis nelegal aceste decizii, cu încălcarea dreptului de proprietate asupra cuantumului pensiei în plată. Legea 164/2001 a pensiilor militare, a produs efecte juridice până la data de 01.01.2011 când a fost abrogată de art.196 din Legea 263/2010. Din acest motiv este nelegală emitere noilor decizii de recalculare înainte de expirarea termenului de valabilitate a Leg.164/2001 31.12.2010.
• Constituţia României arată la art. 44 (1) Dreptul de proprietate, precum şi creanţele asupra statului, sunt garantate. C.E.D.O. în aplicarea Convenţiei pentru apărarea Drepturilor Omului, prin Protocolul adiţional de la Paris din 1952,extinde dreptul de proprietate şi asupra pensiilor.
• Emiterea deciziilor de recalculare cu un cuantum mai mic al pensiei, încalcă şi Legea 119/2010, deoarece la art. 4(2) se arată modul de stabilire a cuantumului pensiilor recalculate, pe baza punctajului mediu anual, determinat potrivit prevederilor Legii nr. 19/2000. Aceasta lege prevede la art. 180 (7) În situaţia în care cuantumul pensiilor, stabilit conform alin. (6), este mai mic decât cel stabilit în baza legislaţiei anterioare, se păstrează în plată cuantumul avantajos. M.Ap.N. prin Casa de Pensii Sectorială era obligat să respecte această prevedere a legii cu menţinerea cuantumului lunii decembrie în plată, până la finalizarea procesului de recalculare, iar dacă cuantumul pensiei recalculate era mai mic decât cel in plată, trebuia să menţină cuantumul cel mai avantajos.
• HG.735/2010 nu poate să contravină acestei prevederi a Legii 119/2010 deoarece se încalcă ierarhia actelor normative. O altă eroare a actului în discuţie este instituirea unor proceduri de obţinerea adeverinţelor de venit, care au fost cu mari lipsuri în evidenţierea veniturile lunare, între câteva luni şi 12 ani. HG 735/ 2010 nu prevede termen de soluţionare a cererilor la C.M.Z-uri şi nu prevede un termen de soluţionare a contestaţiilor. Adeverinţele s-au eliberat după data de 15 noiembrie, iar contestaţiile nu au primit răspuns până în prezent, dar deciziile s-au eliberat nelegal. Legea 119/ 2010 prevede un termen de 5 luni care a expirat pe 29 dec.2010. Noi am îndeplinit cerinţele legii, dar cei numiţi să respecte legea nu o respectă tăind cuantumurile pensiilor noastre.
• Pentru a elimina aceste disfuncţionalităţi, vă propunem să discutaţi aceste aspecte cu factorii responsabili, în sensul emiterii unei Ordonanţe de Urgenţă care să prevadă:
1. creşterea termenului de recalculare cu cel puţin 4-6 luni;
2. menţinerea cuantumului pensiei din luna decembrie până la emiterea deciziilor de recalculare în baza adeverinţelor de venit corectate, cu recuperarea pagubei pricinuite;
3. în cazul în care cuantumul recalculat este mai mic decât cel a lunii decembrie, să rămână în plată cuantumul cel mai mare aşa cum prevede art. 4(2) din Leg 119/2010.
Cu deosebită consideraţie,
Preşedinte ANCMRR filiala Vrancea
Cpt. C.dor rez.
Ing. Chirica Aurelian
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu