Avioanele de tip AN 2(Kukuruznik) nu vor mai fi utilizate de Armata Română.
"În urma investigaţiei tehnice a accidentului de la Tuzla, avioanele AN-2 au fost oprite de la zbor, iar ulterior conducerea Ministerului Apărării Naţionale a aprobat, la propunerea Statului Major al Forţelor Aeriene, scoaterea din serviciu a acestui tip de aeronavă", a precizat, marţi, MApN.
Ministerul explică, de asemenea, că, în prezent, structurile sale abilitate studiază modalităţile de valorificare a aeronavelor AN-2, conform procedurilor legale.
Avioanele de tip AN 2 nu vor mai fi utilizate de Armata Română, măsura fiind luată în urma accidentului aviatic petrecut la Tuzla în vara anului trecut şi în care şi-au pierdut viaţa 12 militari, au declarat, marţi, pentru MEDIAFAX surse militare.
Imediat după producerea accidentului de la Tuzla, în iulie 2010, avioanele AN 2 au fost oprite de la zbor, iar în prezent s-a decis ca acestea să nu mai fie folosite de Armata Română.
În 5 iulie 2010, 12 militari, între care comandantul Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene "Aurel Vlaicu" din Boboc, şi-au pierdut viaţa în urma unui accident aviatic produs la Tuzla.
Anchetatorii au stabilit că prăbuşirea avionului militar de tipul AN-2 s-a produs din cauza unor defecţiuni tehnice (cedări de material), defecţiuni care nu puteau fi prevăzute.
Avionul era de fabricaţie poloneză, aflându-se în uzul forţelor aeriene din 1992.
Instalaţia de forţă: un motor cu piston Şeţov AŞ-62
Dimensiuni:
- Lungimea: 12,7 m;
- Înălţimea: xxx m;
- Anvergura: 18,2 m.
Greutatea:
- Greutatea gol: 3450 kg;
- Greutatea normală la decolare: 4800 kg;
- Greutatea maximă la decolare: 5500 kg
Armament:
- nu.
Sarcina utilă:
- 10-16 pasageri.
Echipaj:
- 3.
Performanţe
- Viteza maximă: 258 km/h;
- Viteza de croazieră: 185 km/h;
- Plafonul static: 4400 m;
- Distanţa maximă de zbor: 1200 km.
An-2
Avionul AN 2, cunoscut ca fiind cel mai mare avion de transport biplan, a fost proiectat pentru diverse întrebuinţări. Prototipul a zburat la 31 August 1947. AN 2 a fost fabricat la Kiev, în anii 1960 şi este foarte folosit pentru împrăştierea de insecticide şi fertilizanţi în agricultură. De asemenea, câteva aparate AN 2 au echipări VIP pentru 6-8 locuri.
Avionul a intrat în serviciul Forţelor Aeriene Române în anul 1977.
Încă mai aștept ,, traducerea,, acelei nerușinate formulări ,,supreme,, : ,,( ...) cad Mig-uri că d-astea avem,, !?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu