vineri, 18 martie 2011

Depăşirea numărului de internări în spital, pe răspunderea medicilor

La începutul acestei luni, şefii de secţii din Spitalul Judeţean de Urgenţă Slatina au primit adrese din partea conducerii unităţii sanitare, prin care li se aduce la cunoştinţă câte internări au dreptul să facă pe luna în curs, în baza contractului încheiat cu CAS Olt. Mai mult decât atât, medicii au fost avertizaţi că efectuarea de servicii medicale peste contract se face pe propria răspundere.
Demersul conducerii a stârnit iritarea medicilor, care l-au interpretat ca pe o pasare de răspundere şi un ultimatum.
Practic, prin această adresă mi se aduce la cunoştinţă că nu am dreptul să fac decât un anumit număr de internări şi sunt avertizat că dacă le depăşesc o fac pe propria-mi răspundere. Eu ce să fac în situaţia asta? Trimit omul bolnav acasă şi îi spun să revină peste o lună, că s-au mai îmbolnăvit şi alţii înaintea lui şi pe secţie am un număr limitat de internări? Dacă eu îl trimit acasă şi moare, cine răspunde? Nu este problema mea, ca medic, contractul cu Casa, este problema managerului. Datoria mea este să vindec pacienţii, datoria managerului este să caute soluţii pentru rezolvarea problemelor, nu să ne paseze nouă răspunderea”, a declarat un şef de secţie.
Adresa trimisă şefilor de secţii a ridicat semne de întrebare şi reprezentanţilor Colegiului Medicilor Olt.
„Este o pasare a răspunderii managerului către şefii de secţii, în contextul reducerii bugetului. Probabil că majoritatea şefilor de secţii vor refuza să mai fie şefi, în aceste condiţii. Managerul are încheiat un contract de management, nu şeful de secţie”, a declarat dr. Victor Rădulescu, vicepreşedintele Colegiului Medicilor, care a menţionat că încadrarea în prevederile bugetare este imposibilă.

„Trebuia tras un semnal de alarmă!”

Managerul Nicu Vladu susţine că nu a făcut altceva decât să dea dovadă de transparenţă şi să le transmită medicilor situaţia reală. Acesta a declarat că nu s-a pus problema unei constrângeri a medicilor pentru limitarea numărului de internări, iar demersul său s-a dorit a fi un semnal de alarmă.
„Nu am făcut altceva decât să transmit o adresă pe care am primit-o de la Casă. Eu am făcut destule materiale către CAS Olt şi aştept un răspuns. Nu se pune problema ca în urgenţe şi în cazurile grave să nu se asigure servicii medicale. Am vrut doar să trag un semnal de alarmă că internările şi sănătatea nu se fac la normă! Pot să vă asigur că SJU Slatina va asigura servicii medicale la toţi pacienţii, dar consider că trebuia să se ştie că bugetul pe martie de la CAS Olt este la jumătate, nu pot să asigur din el decât plata salariilor şi o parte din utilităţi. Era de datoria mea să aduc la cunoştinţa şefilor de secţii contractul, nu am dat acea adresă sub aspectul că nu mai au voie să facă internări. Lucrurile sunt în continuă mişcare, fiecare şef de secţie are o anumită răspundere, trebuie să ştie şi ei ce se întâmplă. Nu au fost obişnuiţi să comunice cu conducerea şi nu li s-a spus niciodată care este realitatea în relaţiile cu Casa, probabil de aceea au interpretat lucrurile în maniera asta… Nu va fi refuzată nici o internare, deşi cam aşa ar vedea Casa rezolvarea situaţiei. Săptămâna acesta s-ar putea să se rezolve lucrurile. Spitalul nu are datorii, lucrurile sunt sub control. Să nu uităm că am luat spitalul cu 420 de miliarde lei datorii şi l-am adus la zero”, a precizat Vladu.
Potrivit contractului încheiat cu CAS Olt, unitatea sanitară a primit pentru luna martie suma de 56 miliarde lei vechi, din care peste 45 miliarde reprezintă cheltuielile salariale.

SURSA :http://www.evdo.ro/eveniment/Sanatate/depasirea-numarului-de-internari-in-spital--pe-raspunderea-medicilor.htm

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu