joi, 17 februarie 2011

Destainuiri

Am vorbit astazi cu un fost coleg, inca activ. Dupa obisnuitele lamentatii reciproce despre solde si pensii, l-am intrebat ce parere are despre Sindicatul Militarilor. Brusc a devenit circumspect si mi-a spus ca ma roaga sa-l scuz, dar au primit ORDIN ( !?) sa nu cumva sa aiba vreun contact de nici un fel cu aceasta organizatie. Stiindu-l un mare promotor al romanismului ardelean (cel putin la chefuri), l-am intrebat daca nu cumva s-a primit vreun ordin in sensul interzicerii oricaror contacte si cu gruparea Garda Secuiască a lui Csibi Barna, care se spune ca urmareste obţinerea independenţei aşa-zisului Ţinut Secuiesc. Nu primisera. Singurul ordin de interzicere a oricaror contacte se referea doar la cel mai important dusman al Armatei Romane, care este, bineinteles, organizatia care are pe frontispiciul ei cuvintele
„ ONOARE SI PATRIE ”. Alte organizatii, asa-zis antiromanesti, erau, asa, mai inofensive, mai de jucarie. M-a salutat scurt si a plecat. Brusc, devenise grabit. Avea probabil intalnire cu celelate doua cuvinte de pe frontispiciul „periculosei” organizatii :
” VAE VICTIS ”.
Am ramas pe trotuar, gandindu-ma ca poate nici eu, daca as fi fost activ, n-as fi avut curajul sa incalc ordinul. Asa, pe fata. Dar nimic nu m-ar fi oprit sa nu dau un mesaj de incurajare, de sprijin moral, o simpla vorba buna - ca tot nu costa nimic, de pe calculatorul meu catre aceasta organizatie, care s-ar putea sa ma reprezinte si pe mine cand trompeta imi va canta iesirea la pensie. Iar daca as fi fost chiar atat de … prudent incat sa-mi fie teama sa nu-mi afle “serviciile” IP-ul si sa mi-o traga, m-as fi dus la un Café Internet, fir-ar sa fie, si tot as fi dat acel mesaj.
Caragiale ne spune ca prin 1866, romanii aveau macar indrazneala de a zice : "Trebuie sa ai curaj ca mine! trebuie s-o iscalesti: o dam anonima!" Astia de-acum nici „s-o dea anonima” nu mai au curajul. Va dati seama ce-o sa apere astia Maica Romanie, la o adica? Maiculita mama!
Cata lasitate si indiferenta pentru orice altceva decat propria solda se ascunde sub afirmatia ca "armata nu face politica". Tare mi-e teama ca vasnicii urmasi ai dorobantilor de la Plevna , or sa asiste complet impasibili la (de exemplu) cedarea Transilvaniei catre Ungaria prin Ordonanta de Urgenta sau prin asumarea raspunderii de catre guvernul Boc, si o sa-si retraga cumintei trupele si tehnica dincolo de Carpati, cantand mandrul cantec ostasesc " Crapi, Romanie in pace/ Armata politica nu face". ( e doar o OUG, si, - nu-i asa ? - "armata nu face politica" ea lupta doar in razboi iar OGU nu-i razboi, nem?).


L-am primit acum, il dau la randul meu

Cu stima,
Comandor aviator(r.) asistat Dorin IONESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu